کد خبر: ۳۶۵۳۷
 

دو تن دیگر تخم مرغ آلوده به سم شیمیایی در دانمارک فروخته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نهاد غذایی و دامپزشکی دانمارک روز جمعه اعلام کرد دو تن دیگر تخم مرغ آلوده به سم شیمیایی فیپرونیل در این کشور کشف شده است . به این ترتیب مقدار کل این تخم مرغ ها در دانمارک به 22 تن می رسد .

این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: «شرکت نوردیک اگ  Nordic Egg دو تن تخم مرغ که در بین آنها تخم مرغ های سالم و همچنین آلوده به فیپرونیل وجود داشته، در بسته بندی های 10 کیلویی وارد کرده است اما میزان سم در حدی است که هیچ خطری برای سلامت انسان بوجود نمی آورد .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم، این نهاد روز پنجشنبه اعلام کرده بود یک شرکت دانمارکی 20 تن تخم مرغ را از یک تولید کننده بلژیکی وارد کرده است. آزمایش ها نشانه هایی از وجود فیپرونیل را در این تخم مرغ ها نشان داده است اما میزان این سم در حدی نیست که برای سلامت انسان مضر باشد. این تخم مرغ ها اساسا در کافه تریاها و سالن های غذاخوری فروخته شده اند.

در اتحادیه اروپا استفاده از این سم شیمیایی برای حیواناتی که در زنجیره غذایی هستند ممنوع است. با وجود این، اتحادیه اروپا تأکید دارد این سم تهدیدی برای سلامت نیست .

بنا بر اعلام کمیسیون اروپا‌، در حال حاضر 17 کشور (‌15 کشور اتحادیه اروپا، سوییس و هنگ کنگ ) درگیر بحران تخم مرغ های آلوده هستند .

 
 
نظر شما
ادامه