کد خبر: ۳۶۵۳۹
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه ۳۰ درصد باغ وحش ها، باغ های پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مراکز فاقد مجوز را تعطیل کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «محمدرضا بادامچی» در واکنش به تعطیلی باغ وحش وکیل آباد مشهد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری حیوانات، گفت: 30 درصد باغ وحش ها، باغ های پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست در حال فعالیت هستند که به صورت جدی می طلبد از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کرد زیرا حقوق حیوانات در این مراکز رعایت نمی شود .

شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز، با استانداردها فاصله دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز با استانداردها فاصله دارد، تصریح کرد: متاسفانه استانداردهای حداقلی در این مراکز رعایت نمی‌شود و نیاز است سازمان حفاظت محیط زیست نظارت ها را بر این مراکز تشدید و آنها را مکلف به رعایت استانداردها کند .

وی با انتقاد از اینکه فضاهای در نظر گرفته شده برای نگهداری از حیوانات در باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات فاقد مجوز بسیار کوچک و محدود است، تصریح کرد: این فضاها با استانداردهای زیست محیطی فاصله زیادی داشته و حداقل های کیفی در آنها رعایت نمی شود .

بادامچی با یادآوری مهلت شش ماهه سازمان حفاظت محیط زیست به مراکز نگهداری از حیات وحش، باغ وحش و باغ های پرندگان فاقد مجوز، گفت: هر چند مقرر شد تا پایان سال 95 تمامی باغ وحش، باغ پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کنند اما همچنان شاهد ادامه فعالیت برخی از این مراکز در کشور هستیم .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، تصریح کرد: حیات وحش جزو زنجیره حیات بوده و همانند انسان ها حق حیات داشته و برای زندگی و رفاه آنها باید حداقل ها تامین و به نوع تغذیه، نحوه نگهداری و اندازه قفس ها در این مراکز توجه ویژه شود .

تاکید بر لزوم تشدید نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری بر عملکرد باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تشدید نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری بر عملکرد باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات، تصریح کرد: این دستگاه ها باید نظارت مناسبی را بر نحوه و شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات داشته و عملکرد آنها را به طور مداوم رصد و مورد ارزیابی قرار دهند .

 
 
نظر شما
ادامه