کد خبر: ۳۶۵۴۵



با حکم مقام محترم قضایی 3.5 تن فرآورده خام دامی فاسد در یک شرکت بسته بندی در شهرستان قزوین ضبط و معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: بازدید روزانه از واحدهای عرضه، رستوران ها، شرکت های بسته بندی و ... یکی از وظایف واحد نظارت اداره دامپزشکی است تا از سالم بودن فرآورده های خام دامی عرضه شده اطمینان حاصل گردد.

در راستای همین بازدیدها در یکی از شرکت های بسته بندی فرآورده های خام دامی مقدار 3.5 تن فرآورده فاقد هویت کشف و ضمن توقیف محموله، نمونه برداری صورت گرفته و براساس نتایج آزمایشگاهی، محموله مورد نظر غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که ضمن ارسال پرونده به دادگاه در نهایت با حکم مقام محترم قضایی محموله معدوم گردید.

«دکتر عیسی غیاث‌یزدی» خاطر نشان کرد: شرکت های بسته بندی موظفند در تمام مراحل تهیه، فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی اصول HACCP و بهداشتی را رعایت کنند. وی افزود اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به صورت دوره ای بر مبنای شیوه نامه نظارتی اقدام به نمونه برداری از محصولات شرکت های بسته بندی نموده و چنانچه محصولی فاقد الزامات بهداشتی باشد ، اقدامات لازم در ارتباط با برخورد با آن صورت خواهد پذیرفت.

وی در پایان از تمامی شاغلین در حرفه های مرتبط با تولید و استحصال، حمل، نگاهداری، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی درخواست نمود در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با رعایت تمامی موارد بهداشتی ابلاغی از فساد و غیر قابل مصرف شدن این فرآورده ها جلوگیری نمایند. بدیهی است به روال گذشته کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان این آمادگی را خواهند داشت تا بصورت چهره به چهره نسبت به ارائه و آموزش الزامات بهداشتی در تمامی این مراحل اقدام تا از هدررفت سرمایه های استان در این ارتباط جلوگیری بعمل آید.

 
نظر شما
ادامه