کد خبر: ۳۶۵۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي کشور از پيش بيني حذف خوراک سنتي تا پنج سال آينده در ايستگاه هاي پرورش خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از آريا، «دکتر عباس عباسي» با تاكيد بر اينكه صنعت خوراک آماده تحولات بزرگي در کيفيت و کميت محصولات پروتئيني کشور ايجاد کرده است، گفت: اين صنعت بيش از 5 سال در کشور استقرار يافته اما ساير حلقه هاي صنعت پرورش در کشور همپاي آن نبوده اند و استقبال چشمگيري از اين صنعت تاثيرگذار نکرده اند .

وي افزود: پيشرفت و توسعه صنعت خوراک آماده در يک دهه اخير شتابان بوده و رشد جهشي داشته که فضاي مناسبي براي توسعه صنعت پرورش و محصول نهايي (گوشت قرمز، سفيد، لبنيات و تخم مرغ) در کشور نيز ايجاد کرده است .

عباسي سه عامل اصلي را در روند توسعه اي صنعت خوراک موثر دانست و گفت: وجود ايستگاه هاي پرورش توسعه يافته و مدرن در صنعت مرغ گوشتي، مادر، تخم گذار، دام هاي شيري و آبزيان، به عنوان عامل سخت افزاري نقش مهمي در اين روند ايجاد کرده است .

مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي، انتقال فناوري و تکنولوژي هاي مدرن را عامل ديگر توسعه صنعت خوراک آماده در کشور برشمرد و افزود: سرمايه گذاران و کارآفرينان بخش خصوصي زيرساخت هاي مطلوبي در اين بخش ايجاد کرده اند که با صنعت خوراک کشورهاي پيشرفته اروپايي همتراز است .

عباسي همچنين به وجود منابع انساني و نيروهاي متخصص و کاردان در اين صنعت اشاره و اظهار کرد: حضور متخصصان و کارشناسان با دانش و توانمند به عنوان عامل سوم در رشد و توسعه صنعت خوراک بسيار موثر بوده است. اين افراد توانستند با بکارگيري دو عامل ديگر سخت افزاري و مديريت مطلوب، صنعت را به جايگاه کنوني ارتقا دهند .

وي اقبال ايستگاه هاي پرورش از محصولات خوراک آماده را در سال هاي اخير رو به بهبود اعلام و اظهار کرد: رشدي که کارخانه هاي خوراک در دهه اخير داشته اند مورد اقبال پرورش دهندگان به ويژه آبزي پروران قرار گرفت و استفاده از خوراک آماده در اين صنعت نهاديه شده است .

مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي، در ادامه به نقش صنعت خوراک آماده در تامين امنيت غذايي و سلامت و بهداشت جامعه اشاره کرد و گفت: نتيجه اين روند توسعه اي را مي توان در افزايش امنيت غذايي کشور، کاهش ضايعات خوراک در ايستگاه هاي پرورش و بهبود ضريب تبديل خوراک به محصول نهايي گوشت و… مشاهده کرد .

وي نظارت هاي مطلوب سازمان دامپزشکي کشور را نيز در اين مسير مطلوب ارزيابي و اظهار کرد: سازمان دامپزشکي هم در اصلاح ساختار صنعت و محصول نهايي نقش و جايگاه بالايي دارد و همواره با تعامل و همکاري صاحبان صنايع و مديران تشکل هاي مروبط در راستاي توسعه اي گام برداشته است .

عباسي از همايش فيداکسپو به عنوان عرصه اي براي به نمايش گذاشتن توانمندي ها و پيشرفت هاي صنعت خوراک آماده کشور ياد کرد و گفت: اين عرصه نبردگاه خوبي براي صنعت به شمار مي رود و صاحبان صنايع مي توانند تلفيقي از سه عنصر و عامل پيشرفت صنعت را در اين مکان به نمايش بگذارند .

وي تصريح کرد: فيداکسپو مي تواند جايگاهي براي تغيير رويکرد سنتي صنعت پرورش به صنعت گرايي باشد و تجمع گرايي را جايگزين پراکندگي ايستگاه هاي پرورش در کشور کند .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
تا 5سال آینده اصلا گاو پرواری نداریم استاد!
این گاو و گوساله و گوسفند هم که ملت دارند گوشتشان را مصرف می کنند از برکات تغذیه سنتی است.
پایه تجمیع حوزه دامپروری و کشاورزی آب است که چند سال آینده اونهم وارد خواهیم کرد
نظر شما
ادامه