کد خبر: ۳۶۵۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: میدان دام بیرجند به زودی و تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خاورستان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، صبح امروز و به مناسبت روز خبرنگار، از پایگاه خبری خاورستان بازدید کرد و روز خبرنگار را تبریک گفت.

رفیعی پور با اشاره به اینکه عرصه خبرنگاری و دامپزشکی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و قلم خبرنگار مثل سرنگ دامپزشکان و پزشکان است گفت: بسیاری از بیماری های ناشناخته و یا شناخته شده که امکان درمان آن وجود ندارد، با اطلاع رسانی خبرنگاران به گوش مردم می رسد تا توصیه های پزشکی و راه‌های پیشگیری به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به اینکه تنها سازمانی که خدمات آن رایگان بوده و یارانه مستقیم به مردم می دهد سازمان دامپزشکی است، بیان کرد: هشت میلیارد تومان بودجه دامپزشکی در قالب مواد بیولوژیک، در حوزه‌ زنبورستان، آبزی‌پروری، دامداری و مرغداری چه به صورت صنعتی و چه به سنتی صرف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در فضای کشوری، خراسان جنوبی یک استان مرزی است، افزود: به استان ما به عنوان مرزداران حوزه ی سلامت نگاه می شود و ما باید از شیوع بیماری به داخل کشور جلوگیری کنیم که تا کنون با فعالیت‌های سازمان دامپزشکی در این خصوص موفق عمل کرده ایم.

رفیعی پور تصریح کرد: به لطف الهی به دلیل شرایطی که افغانستان دارد سازمان فائو با ایران وارد مذاکره شده که نتیجه آن تفاهم نامه‌ای بود که پایلوت اجرایی آن خراسان‌جنوبی است.

وی در خصوص این تفاهم نامه ادامه داد: نیروهایی از افغانستان با هزینه فائو وارد ایران می شوند و بعد از آموزش توسط ایران به کشور خود برمی گردند، از این طریق میزان انتقال بیماری از این کشور به ایران کاهش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در خصوص تب کریمه کنگو گفت: این بیماری به هیچ عنوان از طریق دام و یا گوشت آن تشخیص داده نمی شود و تنها از طریق ابتلای انسان به این بیماری مشخص می شود، به همین دلیل خرید گوشت به صورت سنتی خطرناک بوده و باید اصول ذبح دام به طور کامل رعایت شود.

رفیعی پور در این خصوص گفت: برای ذبح دام از دستکش استفاده کرده و پس از ذبح گوشت آن درون پلاستیک یا ظرفی قرار داده شود و سپس به مدت 24ساعت در یخچال نگهداری شود، گوشتی که 24ساعت در دمای صفر تا 14 درجه نگهداری شود از هرگونه بیماری ، قارچ و یا ویروس پاک خواهد بود.

وی تصریح کرد: میدان دام بیرجند به زودی و تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح خواهد شد و تا آن زمان از پخش دام در میدان دام فعال غیربهداشتی جلوگیری خواهد شد.

در خصوص آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور هم گفت: این آزمایشگاه تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قول هایی در خصوص تخصیص اعتبار این آزمایشگاه از اعتبارات ملی و استانی گرفته شده که امیدواریم امسال کار ساخت این ازمایشگاه به پایان برسد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
1
تنها سازمانی که قانون تاثیری در امورات آن نداره دامپزشکیه.
........................... مصلحت بر قانون ارجحیت داره
aiva
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
عجب !!!! خدمات مجانی ....بخاطر یک نامه معمولی معرفی به بانک 5000 تومان از داندار اخذ میشه !!! از مرغدار برای هر برگ گواهی حمل 5000 تومان دریافت میشه ...اشکال نداره اخذ بشه ولی ...................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
لطفا اطلاعات درست بدهید هزینه تزریق واکسن به هر گاو ۲۰۰۰ تومان و هزینه واکسن ۲۵۰۰ تومان است
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
"نیروهایی از افغانستان با هزینه فائو وارد ایران می شوند و بعد از آموزش توسط ایران به کشور خود برمی گردند، از این طریق میزان انتقال بیماری از این کشور به ایران کاهش می‌یابد". جالبه این روش جدیدا کشف شده ونشونن داده انتقال بیماری خیلی کاهش داشته وکلا از بین رفته ؟؟؟؟لطفا؟؟؟؟
گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
شما پول .... برای کارت عضویت نظام با این هزینه نگیرید باقیش پیشکشتون
نظر شما
ادامه