کد خبر: ۳۶۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به علت تخلفات مکرر باغ وحش وکیل آباد مشهد این باغ وحش به دستگاه قضا معرفی شد و همه حیوانات آن به تهران انتقال می یابد  .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «علی تیموری» افزود: از سه سال گذشته تاکنون دستورالعملی در خصوص باغ وحش ها ، مراکز نگهداری و باغ پرندگان به ادارات کل محیط زیست استان ها ابلاغ شده و تمامی مراکز نگهداری حیات وحش مجاب شدند طبق دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست عمل کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم حدود 30 درصد از مراکز نگهداری و باغ وحش های فعال در سطح کشور مجوز نداشتند و ما به همه آنان فرصت دادیم که نسبت به گرفتن مجوز و دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند که در این بین برخی از مراکز جایگاه نگهداری گربه سانان را تا ده برابر افزایش دادند و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی و امکانات نیز باغ وحش شان را ارتقا دادند اما متاسفانه در کنار این باغ وحش ها باغ وحش هایی نیز هستند که نسبت به رسیدگی به حیات وحش کوتاهی کرده اند.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از مجموع 80 مرکز نگهداری حیات وحش بسیاری از آنان توانستند خود را با شرایط محیط زیست و دامپزشکی همراه کنند اما در سال گذشته هفت مرکز نگهداری حیات وحش در کشور به دلیل عدم استاندارد بودن و مشکلات زیست محیطی جمع آوری و تعطیل شدند و همه حیات وحش آنان به باغ وحش های دیگر کشور انتقال یافت.

تیموری با اشاره به وضع باغ وحش وکیل آباد مشهد گفت: این باغ وحش از لحاظ استقرار مکانی در منطقه مسکونی و نظامی و به دلیل غیربهداشتی و فضای ناکافی برای نگهداری حیات وحش باید خود را ارتقا می داد که متاسفانه طی سه بار تذکر هیچ اقدامی نسبت به ارتقای خود انجام نداد که ما مجبور شدیم تمامی حیات وحش امانی محیط زیست و غیرامانی که مختص خود باغ وحش بوده است به تهران انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: باغ وحش وکیل آباد مشهد متاسفانه حتی دستور سازمان دامپزشکی و دستگاههای مرتبط را نداشت و این موضوع باعث تعطیلی آن شد.

مدیرکل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به زادآوری ببر و شیر که یک گونه مخالف اکوسیستم  حیات وحش است، گفت: در خصوص زادآوری ببر و شیر که فرزند آنان شیرببر شده است نیز این باغ وحش دچار تخلف شده و اداره کل استان ها و سازمان محیط زیست با این گونه رفتارها در باغ وحش و مراکز نگهداری برخورد می شود.

تیموری ادامه داد: پرونده قضایی این باغ وحش به قوه قضاییه معرفی شده و ما منتظر رای نهایی و جریمه صادره برای افراد متخلف و جمع آوری نهایی حیات وحش آنان هستیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
باید به دلیل بی تدبیری بعضی از مسولبن با خاطرات شیرین مردم مشهد و سایر استان ها خداحافظی کرد
نظر شما
ادامه