کد خبر: ۳۶۵۷۳
 

گرمای شدید فصل تابستان، برای سگ‌های خانگی ایجاد مشکلاتی می‌نماید که با انجام راهکارهایی ساده می‌توان موجبات راحتی و حفظ سلامت این حیوانات دوست داشتنی را فراهم نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، سگ ها بر خلاف انسان‌ها، توانایی عرق کردن از پوست خود را ندارند و از طریق نفس نفس زدن (له له)، کف پا و بینی خود دمای بدنشان را تنظیم می‌نمایند. زمانیکه در هوای گرم، حیوان شما علایمی همانند انقباض، له له زدن بیش از حد و بی‌قراری را از خود نشان می‌دهد، دچار گرمازدگی شده است. بایستی سریع اقداماتی در جهت خنک شدن حیوان انجام دهید.

بهتر است حیوانات را در روز‌های گرم تابستان در اوایل صبح و یا بعد از ظهر برای پیاده‌روی بیرون ببرید و ساعات ۱۱ الی ۳ بعد از‌ظهر در منزل بمانید تا حیوانات در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

 

همیشه مقداری آب در ظرفی در حیاط منزل قرار دهید تا در دسترس حیوان باشد.

حیوان را هرگز حتی برای مدت کوتاهی در ماشین داغ تنها نگذارید.

یک استخر کوچک بادی حاوی مقداری آب برای حیوان آماده نمایید تا بتواند به راحتی در آن قرار گیرد.

جمعیت کک‌ها و کنه‌ها در هوای گرم و شرجی تابستان زیاد می‌شود. بنابراین به طور مرتب حیوان خود را کنترل نموده و با نگاهی دقیق به پوست سگتان، شکم و دم  و همینطور با خم گردن گوشها آنها را چک کنید. چون این حشرات خارش و حساسیت زیادی برای حیوانان ایجاد می‌کنند و بالطبع مکان زندگی خودتان نیز آلوده خواهد شد. جهت کنترل این حشرات با مشورت دامپزشک می‌توانید از درمان‌های پیشگیرانه نظیر استفاده از دارو‌های موضعی، اسپری، گردنبند های ضد کنه و قرص‌های جویدنی برای حیوان استفاده کنید.

 

در پیاده‌روی‌های طولانی مراقب پنجه‌های ظریف پای حیوانات باشید چون سطوح داغ در تابستان نظیر آسفالت و موزاییک‌های داغ برای سگ‌ها بسیار آزاردهنده می‌باشد. امتحان کنید اگر سطح پیاده‌رو برای دست شما داغ است، برای پنجه حیوانات بسیار بسیار داغ است. بنابراین حیوان را در ساعات خنک‌تر و در سایه برای پیاده‌روی به بیرون از منزل ببرید.

 

در هوای گرم تابستان مردم بیشتر برای پیک نیک و گردش به پارک‌ها می‌روند و متاسفانه گاهی زباله‌ها را در فضای آزاد رها می‌کنند، بنابراین در این زمان از سال در پارک‌ها و مکان‌های گردشگری مراقب سگ ‌های خود باشید که در اثر مصرف این باقی‌مانده‌ها و مواد زاید دچار مشکل نشوند.
 
 منبع: Yahoo
 
نظر شما
ادامه