کد خبر: ۳۶۶۰۰



مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: دومین محموله دام زنده دوشنبه شب بوسیله یک فروند هواپیمای باری از کشور قزاقستان وارد فرودگاه بین المللی گرگان مرکز استان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی‌اصغر میرافضلی» اظهار کرد: این محموله دارای 812 راس گوسفند زنده بود که توسط شرکت تعاونی فراگیر اینچه برون و با مجوز حمل بهداشتی و واردات دام زنده از سازمان دامپزشکی کشور و با نظارت دامپزشکی گلستان وارد این استان شده است.

وی گفت: دام های زنده وارداتی از قزاقستان بلافاصله قرنطینه شده و بعد از طی مراحل قانونی و مدت قرنطینه، در کشتارگاه صنعتی آق قلا در شمال استان ذبح خواهد شد.

به گزارش ایرنا 24 خرداد امسال نخستین محموله دام زنده شامل 767 راس گوسفند از کشور قزاقستان به وسیله هواپیمای باربری توسط شرکت تعاونی فراگیر اینچه برون به گرگان منتقل شد.

گلستان از طریق خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان که از مرز اینچه برون می گذرد نیز با کشور قزاقستان روابط تجاری و اقتصادی دارد.

این خط ریلی در سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور در اینچه برون گلستان به بهره برداری رسید و هم اینک در حوزه بار و مبادلات اقتصادی مورد استفاده است.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و افزون بر یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.

 
نظر شما
ادامه