کد خبر: ۳۶۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس انجمن صنایع غذایی استان مازندران، گفت: بخشنامه اخیر تولید خمیر مرغ از سوی وزارت بهداشت عجولانه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر اسماعیل خاتمی مقدم» در جلسه کمیته فرآورده‌های گوشتی انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در رابطه با تغییرات ایجاد شده در اصلاحیه دستورالعمل استاندارد سوسیس و کالباس و خمیرمرغ، با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دامپزشکی و اداره کل استاندارد استان مازندران، اظهار کرد: انتظار می‌رود که قوانین و مقررات طوری تدوین شود که امکان انطباق برای تولیدکنندگان در آن بازه زمانی قید شده در ابلاغیه وجود داشته و از شفافیت لازم نیز برخوردار باشد.

وی افزود: برخی ضعف‌ها و ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های نظارتی نیز مانع پیاده سازی دستورالعمل‌ها می‌شود به طوری که تعدادی از آنها به نحوی عملیاتی می‌شوند که موجب زیرزمینی شدن فعالیت‌های تولیدی می‌شود بنابراین ضرورت دارد ضمانت‌های اجرایی شکل گیرد که بخشنامه‌ها به طور کامل پیاده سازی، همچنین بلافاصله نقایص آن مشخص و برای اصلاح آن تلاش شود.

خاتمی مقدم به بخشنامه اخیر تولید خمیرمرغ صادر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و تصریح کرد: این بخشنامه بدون هماهنگی با دو دستگاه نظارتی دیگر تنظیم و ابلاغ شد.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان مازندران، عنوان کرد: بعضاً طوری اقدام می‌شود که حتی برای کارخانجاتی که برای بهبود فرآیندهای تولید در حال کوشش هستند موانع و اختلالاتی در کارشان پیش می‌آید، چه رسد برای واحدهای معدودی که چندان بدرستی عمل نمی‌کنند.

 وی افزود: منافع مصرف کنندگان را در اجرای دستورالعمل ها بیشتر مدنظر قرار می‌دهیم چراکه تولیدکنندگان از بخشنامه ها مطلع ترند.

خاتمی مقدم عنوان کرد: تصمیمات خلق الساعه و اظهارات عجولانه برخی از مسئولان و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها موجب رفع مشکلات و کاستی‌ها نمی‌شود، بلکه اعتبار آن افراد و دستگاه‌ها را نیز زیر سئوال می‌برد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
کی به فکر مردمه ................
نظر شما
ادامه