کد خبر: ۳۶۶۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
ابتلاء کارمند دامپزشکی اسفراین به بیماری تب مالتابتلاء کارمند دامپزشکی اسفراین به بیماری تب مالت
 

یکی دیگر از کارمندان شبکه دامپزشکی اسفراین به بیماری تب مالت مبتلا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اسفراین، یکی دیگر از کارمندان این شبکه به بیماری بروسلوز (تب مالت) مبتلا شد و بعد از مراجعه به مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.

قابل ذکر است کارکنان و پرسنل دامپزشکی همواره به علت برخورد با دام، واکسن زنده و همچنین حضور در محیطهای آلوده به عوامل بیماریزا جهت انجام خدمات دامپزشکی مانند دامداری ها و ... توسط این بیماری و بقیه بیماریهای مشترک بین انسان و دام مانند شاربن، هاری و ... تهدید می شوند.

تب مالت از جمله بیماری های عفونی مسری است که به بیماری هزار چهره نیز معروف است. درمان این بیماری حتی ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد به همین دلیل جزو بیماری های مزمن محسوب می شود.

شایان ذکر است مهمترین علائم این بیماری تب بین 38 تا 40 درجه است که با احساس سرما یا لرز همراه می باشد. دردهای عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید به ویژه در هنگام شب، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری و افسردگی، بزرگ شدن کبد و طحال،التهاب مفاصل نیز از جمله علایم تب مالت به شمار می رود .

کم خونی، کاهش پلاکت ها، کاهش سلول های سفید خون و اختلالات انعقادی نیز از عوارض این بیماری می باشد .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
با آرزوي شفا براي همكارمان،بايد اين نكته را اضافه كرد كه سازمان دامپزشكي بايدبهداشت و ايمني كار را به پرسنل خود آموزش دهد كه متاسفانه از اين موضوع غافل مانده اند.
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
ای کاش سران سازمان به جای دغدغه ماموریت برزیل کمی به فکر مذاکره با وزارت کار برای قرار گرفتن صنف دامپزشکی در گروه مشاغل سخت و زیان آور بودند.ما هیچی از اکبر ولوو، ممدجوشکار.قربان چوپان.نجیب برقی وعلی نمدمال کم نداریم به خدا راست میگم .خیلی کارهایی که ازشغل ما خیلی راحتتر وکم خطرترند تو گروه مشاغل سخت وپرخطرند
نظر شما
ادامه