کد خبر: ۳۶۶۵۷
 

دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع بیوتروریسم و آگروتروریسم در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، این دوره آموزشی از تاریخ 22 تا 25 مردادماه جاری در دو کلاس ویژه کاردان و تکنسین های دامپزشکی و نیز کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه توسط واحد آموزش برگزار گردید و در آن شناخت تهدیدات و نیز نحوه برخورد با انها در حوزه دامپزشکی تشریح شد.

هدف از برگزاری دوره آموزشی پدافند غیر عامل که از دوره های مصوب سازمان دامپزشکی کشور است، افزایش هرچه بیشتر دانش و آگاهی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان در حوزه پدافند غیرعامل به ویژه موضوع بیوتروریسم و آگروتروریسم است؛ آگروتروریسم یا همان بیوتروریسم کشاورزی شامل استفاده از بیماری حیوانی و گیاهی به منظور ایجاد آسیب و تخریب وسیع در بخش کشاورزی است.

با توجه به افزایش تهدیدات بیوتروریستی، سایبری و زیستی و اهمیت مقوله تهدیدشناسی، افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری زیرساختها و مراکز حیاتی، حساس و مهم در مقابل تهدیدات از طریق فرهنگ‌سازی، آموزش، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت دفع این تهدیدات باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

تهدید امنیت غذایی، کاهش تولید غذا، خسارات شدید اقتصادی، از بین بردن اعتماد عمومی و... از جمله پیامدهای حملات بیوتروریسمی است که ضرورت آمادگی در برابر این گونه تهدیدات را بیش از پیش نمایان می کند و برگزاری دوره فوق نیز در همین راستا بوده است.

گفتنی است که مدرس دوره مذکور «دکتر محمد سلیمی راد» مدرس مرکز مطالعات سازمان پدافند غیر عامل کشور بود که در دو دوره 12 ساعته هر کدام به مدت دو روز در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد که مجموعا 86 نفر از کارکنان اداره کل دامپزشکی در این کلاس ها شرکت کردند.

 
نظر شما
ادامه