کد خبر: ۳۶۶۶۳
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: باید دید آیا اکنون در جایگاهی که هستیم مشکلی وجود دارد که نتوانیم آن را حل کنیم و اگر این سازمان به وزارتخانه دیگری منتقل شود، مشکلاتمان حل می‌شود؟
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در 90 درصد کشورهای دنیا سازمان دامپزشکی در زیرمجموعه وزارت کشاورزی قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر مهدی خلج» امروز در نخستین جشنواره و نمایشگاه دانش، فناوری و محصولات نوین دامپزشکی و دامپروری و سومین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان (فیداکسپو) که در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که برخی شایعات مبنی بر تفکیک سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی و الحاق آن به وزارت بهداشت برای نظارت بهداشتی بیشتر قوت گرفته، گفت: سازمان دامپزشکی یک سازمان سلامت‌محور و بهداشت‌گرا است که در عرصه سلامت عمومی، اقتصاد ملی و تجارت بین‌الملل نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ به همین دلیل نگرانی‌ها و حساسیت‌ها درباره آن بالا است.

وی افزود: اگرچه برخی صاحب‌نظران از قدرت ناکافی سازمان دامپزشکی برای اعمال مسئولیت‌های اجرایی دم می‌زنند، ولی باید دید آیا اکنون در جایگاهی که هستیم مشکلی وجود دارد که نتوانیم آن را حل کنیم و اگر این سازمان به وزارتخانه دیگری منتقل شود، مشکلاتمان حل می‌شود؟ نگاه بسیاری از صاحب‌نظران این است که اقتدار کلی برای موازین حاکمیتی این سازمان باید برقرار باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: باید پذیرفت که سازمان دامپزشکی نهادی حاکمیتی است که شناسایی مخاطرات بهداشتی، تأیید و واکنش سریع نسبت به آن از وظایف خطیر سازمان دامپزشکی به‌شمار می‌رود؛ بنابراین هر وزارتخانه‌ای که بتواند به‌خوبی در اجرای این امر به سازمان کمک کند، جای دامپزشکی همانجاست.

جایگاه دامپزشکی در زیرمجموعه وزارت کشاورزی است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: ما باید قدرت اعمال و شناسایی تمام مخاطرات بهداشتی،‌ تغییر موردی و واکنش سریع را داشته باشیم و به‌نظر بنده سازمان دامپزشکی در جایگاهی که هم‌اکنون قرار دارد و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند، می‌تواند تمام مشکلات را برطرف کند. جایگاه ما همان جایی است که هستیم، چراکه در 90 درصد کشورهای دنیا سازمان دامپزشکی در زیرمجموعه وزارت کشاورزی کار می‌کند.

مؤسسه رازی و شرکت روناک نتوانستند نیاز واکسن تب برفکی را تأمین کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به دلیل آنکه مؤسسه رازی و شرکت روناک نتوانستند نیاز فاز بهاره واکسن تب برفکی را تأمین کنند، مجوز واردات واکسن دادیم که نمونه وارداتی روسیه در حال ارزیابی است.

در پاسخ به این سؤال که اخیراً اخباری به گوش می‌رسد که به دلیل انجام نشدن فاز بهاره واکسیناسیون تب برفکی این بیماری بومی در برخی دام‌ها مشکل‌ساز شده و منجر به ذبح آنها می‌گردد، گفت: روند بیماری تب برفکی تا به حال تغییری نکرده است و بیماری تحت کنترل است.

وی افزود: اما قرار بود واکسن‌های مورد نیاز تب برفکی از منابع تولید داخلی مانند مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی و شرکت روناک در استان کردستان تأمین شود که این پیش‌بینی‌ها محقق نشد و با کمبود واکسن تب برفکی در فاز بهاره مواجه بودیم که به‌اندازه پیش‌بینی‌ها واکسیناسیون اجرا نشد.

واکسن وارداتی روسی در حال ارزیابی است

وی با اشاره به اینکه در همین راستا اجازه واردات واکسن تب برفکی به همه شرکت‌های مجاز داده‌ایم، افزود: یکی از همین شرکت‌ها در حال واردات این نوع واکسن به کشور است و شرکتی دیگر در حال آزمایش نمونه وارداتی از کشور روسیه است.

خلج اضافه کرد: درعین‌حال تلاش دامپزشکی بر این است که خودش بتواند تولید موردنیاز تب برفکی را در داخل ادامه دهد و در همین راستا هفته گذشته کارگروه تخصصی سازمان دامپزشکی در محل تولید واکسن شرکت روناک در مهاباد کردستان برگزار شد.

بیماری تب برفکی کاملاً تحت کنترل است

وی به مردم اطمینان خاطر داد که بیماری تب برفکی کاملاً تحت کنترل است و افزود: نباید فراموش کرد که سازمان دامپزشکی برای تهیه واکسن‌هایی ازجمله تب برفکی با کمبود منابع مالی مواجه است و مجلس نیز 100 میلیارد تومان اعتبار در قالب مواد 10 و 12 مدیریت بحران تصویب کرده است که به دولت ابلاغ شده است.

وی اختصاص این رقم به سازمان دامپزشکی را جزو موارد نادر عنوان کرد و گفت: اگر این رقم زودتر به سازمان دامپزشکی برسد، کمبودهای واکسن موردنیاز تب برفکی را از منابع داخلی و خارجی تأمین خواهیم کرد.

60 درصد هزینه‌های تولید مواد پروتئینی مربوط به خوراک دام است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به این نکته اشاره کرد که در تولید مواد پروتئینی 60 درصد هزینه‌ها مربوط به خوراک دام است و باید دید چگونه می‌توانیم راهی را در پیش بگیریم که کیفیت محصول در کنار سلامت دام، بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه به سلامت دام و درنهایت خوراک دام وابسته است، تصریح کرد: مخاطرات بهداشتی و فیزیکی یکی از مواردی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و سازمان دامپزشکی در تلاش است تا مفاهیمی را تفسیر کند که از مزرعه تا صادرت که خوراک دام نیز شامل آن می‌شود نظارت‌های بهداشتی را به‌نحو احسن انجام دهد که سامانه نظارت بهداشتی بر این موارد تدوین و در حال اعمال است.

80 درصد خوراک دام موردنیاز از طریق واردات تأمین می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 80 درصد خوراک دام موردنیاز از طریق واردات تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که استانداردها و معیارهای ما در خوراک دام وارداتی رعایت می‌شود و در همین مسیر توانسته‌ایم دو قانون را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم تا ممیزی کارها را به آن دسته از کشورهایی که با ممیزی ما هماهنگ باشند بسپاریم و ما فقط کار نظارتی خود را انجام دهیم و این موضوع را مجلس با دید مثبت به تصویب رسانده است.

خلج تأکید کرد: با اجرای این قانون تمام مالکینی که از مزرعه تا سفره فعالیت می‌کنند موظف‌اند به سازمان دامپزشکی پاسخ‌گو باشند.

رتبه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده خوراک دام در کشور

وی همچنین به اهمیت رتبه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده خوراک دام در کشور هم اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: بالغ بر 1200 کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور مجوز دریافت کرده‌اند که از این تعداد 40 کارخانه درجه الف و کد IR دریافت کرده‌اند و می‌توانند این شرکت‌ها محصولشان را صادر کنند.

متولی سازمان دامپزشکی کشور بیماری سالمونلا را یکی دیگر از مخاطرات بخش دام و طیور و همچنین مخاطرات جهانی برشمرد و گفت: سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع این بیماری مطالعاتی را انجام داده است که خوراک دام می‌تواند نقش بسیار مؤثری را در این زمینه ایفا کند که از طریق کنترل خوراک دام می‌توانیم بیماری سالمونلا را هم کاهش دهیم.

به گفته خلج امسال برای نخستین بار در کنار پایش‌های فراورده‌های خوراکی دام پایش خوراک دام را هم در دستورکار قرار داده‌ایم.

تأیید وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ در سال 93

وی همچنین از مطالعاتی که در سال 93 بر روی گوشت مرغ انجام شده هم اشاره‌ای کرد و گفت: رد پای فلزات سنگین در گوشت مرغ دیده شده بود اما پایش به معنای عزا گرفتن نیست بلکه باید راهکاری مناسب برای کنترل یک مسئله پیدا کرد. در همین راستا روی دی کلسیم فسفات که به‌عنوان خوراک در مرغداری‌‌ها استفاده می‌شود متمرکز شدیم و دیدیم فلزات سنگین برخی کارخانجاتمان بیش از حد مجاز است. در نتیجه روی خاکی که برای تولید اسید فسفریک از کشورهای مراکش، اردن و سوریه استفاده می‌شد بازنگری کردیم؛ چراکه فلزات سنگین این خاک‌ها بالا بود و به‌جای آن از خاک چادرملوی خودمان استفاده کردیم که تأثیرش از دی کلسیم فسفات بالاتر است.

تشکیل کمیته ملی سالمونلا در سازمان دامپزشکی کشور

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه کمیته ملی سالمونلا در سازمان دامپزشکی در حال تشکیل است، گفت: با این اقدام می توانیم انتقال سالمونلا از طریق خوراک دام را بیش از پیش کاهش دهیم، ضمن اینکه پایش خوراک دام یکی از اقدامات سازمان دامپزشکی در سال جاری بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز پایش خوراک دام و طیور در کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تمام مالکینی که از مزرعه تا سفره فعالیت می‌کنند، موظفند به این سازمان پاسخگو باشند.

 

منبع: ایانا، فارس، ایرنا، تسنیم، مهر

تصاویر: روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور

 
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
مشخصه ......................... هیچ جا بهتر از وزارت سیب زمینی نمیشه..................... دامپزشکی در حد فاجعه هست.حتی نمایندگان مجلس درمورد بازنشسته های وزارت سیب زمینی اخطار دادن ...................................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
...........!! واقعا ک! خودشون ک جایگاه و شغل و درامد خودشونو دارن ................ جوونای مردم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
اقای دکتر فکر کنم نود درصد همکاران مخالف این نظریه اند ،و بدون شک نا امیدمان کردیذ ‌.لطفا کار و ارزش همکاران را هرچه زودتر بالاببرید که حرف تا عمل خیلی فرقه بزرگوار
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
بله معلومه که اینجا برا شما بهتره .ولی باید دید که صلاح دامپزشکی و سلامت مردم و آموزش دامپزشکی اینجا بهتره؟
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
بله فرمایش ایشون صحیحه!!!
چون ما بریم زیر نظر وزارت بهداشت .....................!!!
مهم نیست که من‌و امثال من بدبخت شیم تو این وضعیت بازار کار،ولی ............................
.....................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
متاسفم براتون چرا نظرات مخالف و اکسپت نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
جایگاه اموزش دامپزشکی باید اصلاح شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
جایگاه دامپزشکی باید همانند محیط زیست مستقل و به معاونت ریاست جمهوری ارتقا یابد و نباید زیر نظر وزارتخانه ای باشد،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
براي شما خوبه حتما اقاي دكتر!
ماتوشهرستان داره پشتمون ميشكنه از پولي وهرروز يه بدبخت ديگه به جمعمون اضافه ميشه ماشالله دانشگاه ازاد تبريز وشبستر واروميه سالي ٤٠٠نفر ميدن بيرون
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
چرا پیام هارو نمیزارید ،هرچیز که به نفعتونه رو اجازه میدید ؟
محسن لواسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
دکتر نود درصذ همکارا مخالفند ب وزارت جهاد کشاورزی ،چرا یک همه پرسی نمیگذارید ،خداروشکر همه متخصص و باسوادند ،لطفا همراه با جامعه ی عظیم دامپزشکی قدم بردارید .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
چرا کسی پیدا نمیشه به ایشون بگه که اون ۹۰ درصد کشورهایی که که شما میفرمایید دامپزشکی شون زیر نظر وزارت کشاورزی هست درست، اما چرا فقط همین موضوع ................ نظرتون رو جلب کرده؟؟
چرا نمیگین اون ۹۰ درصد از کشور ها هر کدام سالانه چند دانشجو فارغ التحصیل میدن؟
چرا از وضعیت دامداری ها و فرصت های شغلی ایی که در ان ۹۰ درصد از کشور ها برای دامپزشکان فراهمه حرفی نمیزنید؟
چرا بقیه موارد رو مقایسه نمیکنید؟ فقط ................ حاضر به پیوستن به وزارت بهداشت نیستین تا مبادا جایگاه شما کمی پایین تر بیاید.
انصاف نیست به بخاطر در رفاه بودن یک عده قلیل ، یک عده کثیری از جامعه دامپزشکی و دامپزشکان به سختی زندگی کنن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
بله هند و افغانستان و پاکستان و کشورهای درجه سه زیر نظر وزارت کشاورزی هستند جناب دکتر
متاسفانه چندین مخالف صاحب کرسی و با نفوذ مخالف انتقال به وزارت بهداشت هستند چون ............... و هیچکس به فکر فارغ التحصیل ها و وضعیت کار و معیشت دامپزشکان نیست.
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
......................
اقای ریاست محترم این چه وضعی هست .....................
................... بازنگری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
ايكاش وزارت سيب زميني بود.شده وزارت واردات بي رويه و غير منطقي محصولات كشاورزي براي از ما بهتران.تركيه هم كشور گوجه فرنگي است اما آنها كجا و ما كجا؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
وزارت سیب زمینی جايگاه ماست...تو برنامه وزیر هم هیچ اشاره ای به دامپزشکی نشد...واقعا بودن در وزارت سیب زمینی چه فایده از داره؟برای چه کسانی فایده داره؟سلامت مردم مهم نیست؟از ماست که بر ماست
شريفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
با سلام
متاسفانه اغلب مسئولين دولتي دامپزشكي فقط به دنبال محكم كردن موقعيت خود هستند.در صورتي كه يادش ان رفته انها هم دامپزشك هستند وصرف اينكه شاغل در سازمان دامپزشكي هستند يا پستي كسب كرده اند دليل بر تفاوت آنها با ساير همكاران دامپزشك بخش خصوصي نمي باشد.تا زماني كه حفظ جايگاه و پست ارزش داشته باشد وضعيت دامپزشكي از اين هم بدتر خواهد شد.كجايند مديران دلسوز در اين سازمان ؟
دامپزشکی مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
آقا از ماست ک بر ماست
هر چقدر پذیرش دانشجو زیاد و زیادتر بشه حقمونه،هر چقدر رییس سازمان بگه که جامون خوبه تو وزارت سیب زمینی ..............، فارغ التحصیل بیکار و زیاد چیه دیگه،حقمونه و...
ارزش رشتمون واقعا از رشته لیسانس پرستاری خیلی خیلی کمه،چند تا پرستار چن روز تجمع کردن و دیدید نتیجش رو.
ماها چی فقط ادعامون میشه که دکتریم!!!
خود خواهیامون رو بذاریم کنار و یه بار تجمع کنیم و حقوقمون رو مطالبه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
سلام.
جابجایی وزارت خانه باعث تغییر خدمت رسانی می شود! خدا را شکر.
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
به خدمت دوستان عرض کنم مشکل اصلا در جایگاه نیست و اینکه در چه وزارت خانه ای باشیم ابدا مهم نیست مهم مدیریت حاکم بر بخشهای سازمان است وقتی خود کم بینی وجود دارد وقتی برنامه متشتت است وقتی امارها درست نیست وقتی روزمره گی است وقتی نه استراتژی معلوم است و نه تاکتیک .وقتی از یک نفر که عدم لیاقت خود را سالها نشان داده برای دوبار مدیریت در یک استان استفاده میشود .وزارت بهداشت که سهل است اگر معاون اول ریاست جمهوری هم بشویم فایده ندارد چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
تو ۹۰ در صد کشورها تو برنامه وزیر کشاورزی ۹۰درصد ار دامپزشکی صحبت میشه .
دکتر لواسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
جناب دکتر خلج ،مسلم است که با این جوگیری در برابر عزیزان دامپرور و دادمدار که بسیاری از انها عاملین خود درمانی و مخالفین دامپزشکان عزیز هستند شما نیز محبوبیتتان به کمتر از نصف رسید و ................... این همه بحث و نظر را با یک همه پرسی بین خانواده ی متخصص و باسواد دامپزشکی به اتمام برسانید .بردار عزیز شما باور ندارید که اموزش دامپزشکی ،پذیرش دانشجو با ضعف همراه است .حضور دامپزشکی درحالیکه وزارت کشاورزی تولید کننده است به عنوان ناظر کاری درست نیست و به نفع ملت شریف ایران نیست .چطور میشود وزارتی خود تولید و خود نظارت کند ‌.بیش از پنجاه درصد مراکز فروش مواد خام پروتئینی مشکل دارند که شما بجای انتظار بودجه ی دولتی از طریق جریمه اینها میتوانید کارشناسان و بازرسانتان را چندین برابر کنید ،واکسن دام در بین دامداران دلخواه شده است ،داروهای دام بقدری پر هزینه است که همه ی ما نوع انسانیش را مینویسیم چراکه به صرفه تر است .بی کاری و بی پولی دامپزشکان سر به فلک میکشد ،دامپزشک هر روز صبح تا عصر به عنوان حتی مسؤول فنی شرکت ها از کارگران آنجا کمتر حقوق میگیرد ،هزاران مشکل دیگر و دردو دل فاجعه بار دیگر که همه و همه بخش مهمیش تحت نظر این وزارت بودن است .اقای دکتر برادر جان رتبه و تراز شما در بدو ورود به دانشگاه به عنوان چهارمین رشته ی علوم تجربی چگونه اجازه میدهید بع خودتان که دانشجوی کشاورزی با رتبه های اخر این رشته بر شما وزارت کند این عین توهین نابخشودنیست به خانواده ی بزرگ دامپزشکی .جناب دکتر در این رشته ،دامپزشکان دکتر و متخصص به چشم نمی ایند که هیچ عزیزان کاردان و کارشنان و کارشناسان ارشد که له میشوند ،خواهشا یا ما را به مقامیت واقعی و جایگاه صحیحمان برسانید یا از این وزارت ما را رهایی بدهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
کجا قرار داره مهم نیست ارزش قایل شدن مهمه.وقتی دامپزشک بخش خصوصی از مکانیک کمتر در میاره این آبرو ریزی هست.فارغ التحصیلان دامپزشکی برای این منظور این رشته مزخرف و به درد نخور رو می خونن که مثل دندانپزشکی درآمد خوبی داشته باشن.نه اینکه بعد این همه زحمت مفت بیاد بیکار هم بمونه.مدیریت کشور در حد منفی هست.روزی دود این بی مدیریتی ها به چشم ....... و دولت خواهد رفت.
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
سلام.دوستان و همکاران گرامی،همانطور که همه مستحضرید در چهار سال گذشته شاهد کاهش بی سابقه جمعیت دامی کشور ،الودگی اکثر استانهای به انفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی بوده ایم .از طرفی وزرات جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی را مانع تولید می داند و همواره سعی کرد که نقش دامپزشکی را کم رنگ و کم اهمیت جلوه دهد.متاسفانه در برنامه ۳۰ صفحه ای وزیر محترم هم تنها در یک پاراگراف به سازمان دامپزشکی اشاره شده،که جای تاسف فراوان دارد.
ما جمعی از جامعه دامپزشکی کشور برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ گذشته و اصلاح مشکلات موجود جامعه فهمیم ،صبور و پر تلاش دامپزشکی در بخش دولتی ، خصوصی و اموزشی این حرفه .روز شنبه ۱۵مهر ماه ساعت ۱۰ صبح برای فریاد زدن مظلومیت جامعه دامپزشکی و دفاع از معیشت و سلامت مردم،در مقابل ساختمان ریاست جمهوری و در چهار چوب قوانین جمهوری اسلامی ایران تحصن مسالمت امیز می نماییم.
از همه بزرگان ،اساتید دانشگاه،کارکنان بخش دولتی ،شاغلین بخش خصوصی و دانشجویان دامپزشکی در خواست می نمایم ،ما را در این امر مهم یاری نمایند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
بله درسته در90 درصد کشورها دامپزشکی در وزارت کشاورزی است. ولی آیا در این کشورها آمده اند حوزه آموزش علوم پزشکی را از بدنه وزارت علوم جدا کرده اند؟ وقتی قسمت آموزش علوم پزشکی رو از بدنه وزارت علوم جدا میکنید و ساختاری جداگانه برای رشته های گروه علوم پزشکی ایجاد میکنید. امری که در هیچ کشوری نمونه مشابه ندارد، پس نمیتوانید علوم دامپزشکی را در وزارت علوم باقی بگذارید.چون نقش دامپزشکی در وهله نخست، مبارزه با بیماری های دامی و مشترک و تامین غذای سالم و در نهایت تامین سلامت جامعه است. مگر تمام کارهای ما بر طبق اصول این کشورها منطبق است ؟ اگر اینگونه است پس رشته های علوم پزشکی را به وزارت علوم باز گردانید چون در این کشورها یک وزارت علوم واحد وجود دارد. در غیر این صورت دامپزشکی را به وزارت بهداشت بسپارید .چون دامپزشکی تافته ای جدا بافته نیست. جدایی دامپزشکی از بدنه بهداشت باعث آسیب به سلامت جامعه، فارغ التحصیلان این رشته ها و بیکاری و ... درسالهای گذشته شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
بله ولی ایشان چرا این صداقت را ندارند که بگویند قبلاً در 100 درصد کشورها، سازمان دامپزشکی در وزارت کشاورزی قرار داشت، ولی پس از تحولات اخیر بیماری های نوپدید و بازپدید، سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسید که سازمان دامپزشکی به عنوان یک سازمان نظارتی مستقل بایستی زیر نظر شخص وزیر بهداشت باشد؟؟؟

راستی چرا بر روی این موضوع مهم سرپوش گذاشته می شود؟!

یادتان رفته است که قبلاً با چماق اینکه: در همه کشورهای جهان دامپزشکی زیر وزارت کشاورزی است بر سر مخالفان می کوبیدید و می گفتید حداقل یک کشور را مثال بزنید تا قبول کنیم که زیر نظر وزارت بهداشت برویم ولی الان به روی مبارک تان نمی آورید که جهان در حال عوض شدن است و می خواهید با این کار ایران آخرین کشوری باشد که به این اقدام علمی و پیشرفته یک دنیا یک بهداشت جامه عمل بپوشاند!
حیران.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
بله جایگاه خوبی.دارداونقدرخوب که لیسانس فنی که بزوروزیرش میکننددرحرفایش درمجلس حتی اسمی ازدامپزشکی نیاوردتاچه برسدبه پیشبردواعتلای دامپزشکی!!!!! ....................... پس بقیه زیرمجموع دامپزشکی خصوصادکتراچکارکنند ........................... متاسفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
جناب آقای دکتر خلج
مسلما برای شما که منصوب آن وزارتخانه هستید بهترین جا همان وزارت جهاد است .............................. ا!!
................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
واقعا متاسفم..وقتی رییس سازمان صدای ۹۹درصد جامعه دامپزشکیو نمیشنوه و بهشون بها نمیده.دیگ از بقیه چه انتظاری هست...اقای دکتراینطور ک مشخصه شما نه در جریان مشکلات دانشجویان دامپزشکی هستید.نه فارغ التحصیلان.و نه سلامت و بهداشت جامعه..کسانی ک در بطن هستند .متوجه هستند.کسانی ک گرفتار کارشکنی کارفرمایانی اند ک پشتیبانشون جهاد کشاورزی هست.و می بینند ک سلامت و بهداشت جامعه بازیچه شده..جناب دکتر چرا گوشتون نمیشنوه درد جامعه دامپزشکی رو.چرا نمی بینین.حکیم مهر هم ک تنها جایی بود ک حرفامونو میزدیم..اونم الان فقط غیر قابل انتشار میکنه حرفامون..همه حرفامون نقطه چین میشه..فقط میخام بگم همه ی اون نقطه چین ها فریاده..همش نگرانی هست ..نه فقط برای امنیت شغلی که برای سلامت و بهداشت جامعه ک بازیچه ی کارفرمایان محترم و جهاد کشاورزی شده...من ب کارفرمایان حق میدم باید مشکلات مالیشون حل بشه..اما ب چ قیمتی..نه ب قیمت جون و سلامت مردم...راهکارهای دیگری هم هست غیر از تقلبات رو تو شکم مردم کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
برام سوال بود ک چرا ایهمه فریاد مخالفت اکثریت جامعه دامپزشکی ب هیج جا نمیرسه و هیچ حرکتی صورت نمیگیره.الان فهمیدم ک رییس سازمانمونم مخالفه...از ماست ک بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
از حکیم مهر انتظار میرفت که درگزارش شرایط رو بیشتر تشریح کنن برای رییس مث اینک زیاد در جریان نیسن
عارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
........................................
لطفا کامنتو بزارید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
مشاور اینجا مشاور اونجا و خلاصه مشاور همه جا.
انتخابات مسوولان فنی البرز،تخم مرغ،کد ir،ماده 19،کمیسیونهای تخصصی،انفلوانزا،تب برفکی،رفع گیر تخم مرغهای فاقد هویت در جاده های ایران،آزمایشگاهها و خلاصه امور مرتبط به دامپزشکی کشور و حومه.
یعنی این همه حضور در همه جا رایگان است؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
جهت استحضار دکتر خلج
شرکت روناک در استان کردستان نیست بلکه در شهر مهاباد آذربایجان غربی در خروجی مهاباد به سمت میاندوآب قرار دارد.
.......................... ؟!!!!
ضمنا اگر حمایت کافی از شرکت های تولید کننده واکسن داخل توسط همین سازمان داپزشکی نشود اینها هم نمی یتوانند تولید کنند و لذا ساده ترین راه واردات است آنهم از هند و روسیه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
البته برقراری واردات به نفع عده ای ............. است که روزبروز فربه تر و شسته رفته شوند
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
............................
جناب دکترخلج تنهایی مشورت نکنید مگه دامپزشکی
...................... آقای دکتراین وضع کاردامپزشکای ایرانی این ازحقوقهاش ......... مشکلات دامپزشکی چیهست تا حالا نتونستیدمشکلاتمان راجمع کنید سرتاپا روال کاریمون اشتباه هست چه رسد به این تصمیم بخاطررعایت عدالت ............. دامپزشکی راسازمانی مستقل درنظربگیرید درغیراین صورت تحت هرعنوان ضربه جبران ناپزیری خواهیم خرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
لازم است جناب آقاي دكتر خلج به نظرات تمام خانواده دامپزشكي توجه نمايند نه عده اي خاص!!!! در ضمن شركت واكسن سازي روناك در استان آذربايجان غربي است نه كردستان.
يعني واقعاً نمي دونستن؟!!!!!!
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
مشخصه که ایشون باید همچین اظهارنظری کنند .....................
دکتر مسعود خاک زادیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
کمپین الحاق

از حق زیادشان همه نالیداند
بر دانش بی نهایتش بالیداند

بود از دانش و حکمت سرشار
اسم او دامپزشک نامیداند

آرزوی او سلامتی بود ولی
از وزیر بهداشت هراسانیداند

گفتند وزارتش بود گندم و جو
از نان شبش بریده، رنجانیداند

چون آب حیات حق او را خوردند
بر فرق سرش چماق شناسانیداند

در مکتب تاریخ چو وارد گشتم
چون دامپزشک، کس نیآزاریداند

در بحث حقوق درد دوران دیدند
رزق بیطار ندادند به کف مالیدند

گفتیم به کمپین همه عضو شوید
اما همه خسته رفته و خوابیداند

شاعران شعر بگویند سهل است
اما هنر ما بشنیده همه گریانیداند


مسعود خاک زادیه
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
چرا کامنتا رو اینجوری ویرایش میکنین؟
کل کامنت منو ......... گذاشتی......میخوام چیکار؟
حداقل اینجا بذارین نظرمونو بگیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
باسلام ...................... فکر بقیه دامپزشکارو نمیکنی ک دارن مسافر کشی میکنن .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
روز شنبه ۱۵مهر ماه ساعت ۱۰ صبح برای فریاد زدن مظلومیت جامعه دامپزشکی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
ایرادی به دکتر خلج نیست ................................!
اصلا اینهمه تقلب وجود داره و مردم بصورت آرام و خاموش می میرند مهم نیست.
اصلا اینکه 90 درصد پرسنل دامپزشکی از جهاد راضی نیستند و گرایش به وزارت بهداشت دارند براش مهم نیست.
آخه رئیس محترم کجای کشور ما شبیه سایر کشورهاست که حالا ارتباط با کشاورزی رو مثال میزنید؟ اصلا ساختار دامپزشکی ما با کشورهای پیشرفته آسمان تا زمین اختلاف داره. کجا یه نفر مهندس زراعت بر دکتر امر و نهی میکنه اونم در رابطه با طب و بهداشت و درمان؟؟؟؟
ما به هیچ جای دنیا نمیتونیم چیزی صادر کنیم بخاطر معضلات بهداشتی و باقیمانده ها (البته بجز کشورهای فوق پیشرفته ای مثل عراق و افغانستان و ...) همش بخاط کوتاهی وزارت جهاد کشاورزیه. اصلا هیچ سنخیتی ما با اونا نداریم. شما که مثال میزنید بفرمائید کجای دنیا تولید کننده و ناظر در یک مجموعه هست؟
وزارت جهاد کشاورزی سر کنترل سیب زمینی و پیاز مونده تو گل. مصرف آب کشاورزی رو نمیتونه ساماندهی کنه بعد ما انتظار داریم آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو رو کنترل کنه و به فکرش باشه. ایکاش اونایی که خوابند زودتر بیدار شن و اونایی که بیدارن و خودشونو زدن به خواب به فکر سلامت مردم باشن و باز بیدار شن.
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
با عرض ادب ، راستش فک کنم تو این موارد از این همه استاد و متخصص که داریم تو کشور یه نظری بپرسید بد نیس خیلیا خودشون تخصص لازم رو ندارن ولی میرن از کار بلد میپرسن مثلا نظر یکی از اساتید دانشکده مشهد رو میخوندم نظرشون این بود که حداقل آموزش دامپزشکی بهتره بره رو وزارت بهداشت تا وزارت علوم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
.......................... ،نظرم در موردت کامل برگشت
جامعه مفقودالاثر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
بهتره کلا بخش نظر دهیو نذارید و به جای اون .................................بذاری.
شگفت زده.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
اینهمه گفتیدوگفتیم اخرش لیسانس فنی به زورشدبازوزیر.کشاورزی ودامپزشکی مملکت بازبیشتربه فناخواهدرفت.بایددامپزشکی مستقل شود.حق گرفتنی است.آمین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
حالا بریم زیر نظر وزات بهداشت؟
آیا دامدارا بهتر پول میدن؟
آیا مهندس های علوم دامی درمان رو کنار میذارن/
آیا حقوق مسئول فنی رو به موقع و طبق قانون میدن؟ بابا دامپزشکی تو این مملکت اقیانوسی هست به عمق یک متر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
چرا الحاق به وزارت بهداشت بهتر از استقلال برای دامپزشکی است؟

✍️دکتر مسعود خاک زادیه

ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
وزارت جهاد کشاورزی باعث افتخار است این سنگر سازان بی سنگر ولی مشکل در روسای شهرستانها و مدیران کل و بعضی روسای ادارات ستادی است یکبار برای همیشه مدیران را ارزیابی نمایند وقتی با این همه بودجه وقتی کانونهای تب برفکی تصاعدی افزایش می یابد بهتر است افراد دخیل استعفا بدهند نه به هر قیمتی به میز و صندلی بچسبند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
جناب دکتر خلج واقعا که ............ و ........... و ........... و ........... و .......... و ............ و .......... و............ (برای اینکه حکیم مهر عزیز به زحمت نیفته نقطه چین ها رو خودم گذاشتم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
یادش بخیر اونوقت که سنگر سازان بی سنگر بودند. ولی متاسفانه الان میز داران ......... شدند. الان به فکر درآمد و پول و خوشی هستند. اگر یه رئیس اداره ای مشکل داره حتما مدیر کل مشکل داره و اگر مدیر کل مشکل داره حتما رئیس سازمان مشکل داره و بالاخره اگر رئیس سازمان ناتوانه حتما وزیر شخص کم توان و ناواردیه. که متاسفانه مجددا انتخاب شد.
متاسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
برای دکترخلج خوبه.اماصلاح مردم ودامپزشکان چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
1
د آخه حکیم مهر فحش و بد و بی راه رو سانسور میکنه یکی به من بگه خودمو کجا خالی کنم ؟؟؟ ....................... بزرگترین مشکل دامپزشکی یعنی ظرفیت هارو کم می کردی ... اگه اون وزارت خونه .... توان داشت الان من فارغ التحصیل هفت ماه بیکاری نمی کشیدم ............ آبروی مملکتی ... که دکترش بیکاره ........................ همه فقط صندلیشون رو چسپیدن ...................... و آینده دانشجو و فارغ التحصیل هم به شما چه اخه !! ......................... با زبون خوش و کمپین حق ما رو ندادین با تحصن و مجلس میگیریم ازتون
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
تمام وزارتخانه ها و سازمانها دارای ارج و قرب هستند منهای دامپزشکی همه دارای ارزش اعتبار ویلا پلاژ مهمانسرا هستند منهای دامپزشکی .ریاست دامپزشکی استانها حتی از دفتر دار استانداریها هم حساب میبرند .سازمان دامپزشکی با هیچ سازمانی در دنیا قابل مقایسه نیست متاسفانه
تارخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
با توجه به اینکه بیشتر منصوبین و مدیران سازمان دامپزشکی از بورسیه ها و ..... جهاد سازندگی قدیم و ..... هستند ................. بیشتر از این انتظار ..... نمیباید داشت
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
اقای رییس سازمان دامپزشکی چگونه باموضوع ... عدم اعزام بازرسین دامپزشکی به کشتارگاههای خارج از کشور و مسئله احتمالی فروش ساختمان سازمان دامپزشکی که بطبع عنوان نمودن مسئله الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت مطرح و اجرایی گردید کنار میایید نمیدانم.....
نظر شما
ادامه