کد خبر: ۳۶۶۶۸
 

جاعل مهر بهداشتی بازرسی گوشت کشتارگاه دام در شهر صغاد آباده دستگیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی بویژه عرضه گوشت در شهرستان، اکیپ بازرسی بهداشت فرآورده های خام دامی اداره دامپزشکی آباده در بازدیدهای خود از قصابی شهر صغاد متوجه شدند صاحب یک واحد قصابی اقدام به کشتار غیر مجاز و قاچاق خارج از کشتارگاه می نماید و پس از ممهور نمودن لاشه های گوشت به مهر جعلی کشتارگاه دام اقدام به فروش گوشت غیر بهداشتی ممهور به مهر جعلی می کند.

«دکتر فرخی» افزود: این اداره پس از هماهنگی های لازم با دادستان عمومی آباده و نیروی انتظامی، ضمن حضور در محل علاوه بر کشف و ضبط مهر جعلی واحد قصابی فوق نیز پلمپ گردید.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز و شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام علی الخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این طرح با نظارت بر مراکز عرضه به خصوص قصابی های شهرستان با هدف جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام خارج از کشتارگاه در حال انجام می باشد.

دکتر فرخی در ادامه اظهار داشت: در بازدیدهای مستمر بازرسان بهداشتی واحد نظارت این اداره از اماکن و مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بر نحوه عرضه بهداشتی اینگونه فرآورده ها نظارت دقیق دارند و با جدیت تمام این موارد را پیگیری کرده و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت جامعه برخورد قانونی می شود.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده در پایان از شهروندان خواست هر گونه گوشت مصرفی خانوار خود را فقط از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و در زمان خرید به مهر بهداشتی درج شده روی لاشه دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره های 44354195 و 44354197 اطلاع رسانی نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه