کد خبر: ۳۶۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده از کشف و معدوم سازی 65 کیلوگرم ماهی حرام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «دکتر فرخی» اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی و بازدید کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی این اداره و با هوشیاری آنها یک ماهی فروش دوره گرد که در یک وانت بصورت غیر مجاز در حال عرضه 65 کیلوگرم ماهی حرام گوشت در سطح شهرستان آباده بود، کشف و ضبط شد.

وی در ادامه افزود: این محموله از ماهیان حرام گوشت از جمله کوسه ماهی بود که با دستور دادستان امحاء و صاحب محموله به حبس در زندان محکوم گردید.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده با بیان اینکه فروش ماهی توسط خودروهای دوره گرد و به صورت سیار ممنوع است و گفت: در حالیکه مصرف ماهی به علت وجود منابع سرشار از پروتئین، ویتامین ها و عناصر کمیاب از اهمیت بالایی برخوردار است، اما به دلیل فساد پذیری بالای این ماده غذایی مصرف کنندگان عزیز باید از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام به تهیه آن نمایند.

دکتر فرخی پوست ماهی سالم را براق، شفاف و مرطوب و دارای چشمانی روشن و شفاف و کمی برجسته دانست و اعلام کرد: رنگ آبشش ها نیز صورتی رنگ یا صورتی مایل به قرمز بوده و فلس ماهی تازه محکم بوده و به راحتی از بدن ماهی جدا نمی شود.

وی در پایان با تأکید بر ممنوع بودن فروش ماهی بصورت دوره گردی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه یا مواجهه با تخلفات بهداشتی در زنجیره تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی، مراتب را از طریق تماس با شماره های 44354195 و 44354197 و یا سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
صید کوسه بدلیل در معرض خطر قرار گرفتن نسلش غیر مجاز اعلام شده است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
کوسه که حرام گوشت نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
کجا درسته که ماهی درست باشه
نظر شما
ادامه