کد خبر: ۳۶۶۹۰
 

پژوهشگران ۱۸ مورد ابتلای افراد به آنفلوانزای خوکی در آمریکا شناسایی کردند که این موارد پس از تماس با خوک‌های آلوده به آنفلوانزا رخ داده بود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران در آمریکا پیشنهاد می‌کنند از آن جا که شیوع  آنفلوانزا در بازار‌ها و جمع‌های دیگر متداول است، استفاده از معیار‌های محافظتی برای حیوانات و انسان‌ها می‌تواند مفید باشد.

در تحقیقی در مجله بیماری‌های عفونی در حال ظهور که متعلق به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا است، پژوهشگران موارد انسانی ویروس خوکی H3N2  را که مربوط به هفت بازار محصولات کشاورزی در سال ۲۰۱۶ است، بررسی کردند.

این گروه با مدریت آندرو بومان از دانشگاه ایالتی اوهایو، ۱۸ مورد ابتلا به  آنفلوانزای خوکی  در اوهایو و میشیگان شناسایی کردند. این موارد ابتلا به بیماری پس از تماس با خوک‌های آلوده به آنفلوانزا رخ داده بود.

بنا به گفته بومان، استادیار دامپزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو  راه‌های محدود کردن انتقال بیماری آنفلوانزای خوکی از حیوان به انسان، کاهش مدت زمان تماس انسان و خوک است. تعیین محدوده زمانی ۷۲ ساعته برای نمایشگاه‌های خوک احتمالاً انتقال گسترده آنفلوانزا را از خوک به خوک و از خوک به انسان کاهش می‌دهد.

معیار‌های دیگر محافظتی شامل واکسینه کردن خوک‌ها علیه آنفلوانزا، انتشار راهنما برای شستن دست‌ها، فراهم کردن ضدعفونی‌کننده در نزدیکی نمایشگاه‌های حیوانات و انتشار علائم هشدار علیه خوردن و آشامیدن در اطراف نمایشگاه‌های حیوانات است. همچنین افراد در معرض خطر را باید برای نرفتن به نمایشگاه‌های حیوانات تشویق کرد. این افراد شامل نوزادان، کودکان، افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌هایی که سیستم دفاعی را ضعیف می‌کند، می‌شوند.

بنا بر اخبار منتشر شده این تحقیق درباره ۱۶۱ خوک بود که با وجود اینکه در بسیاری از موارد هیچ نشانه آشکاری مبنی بر آلوده بودن آنها به این ویروس وجود نداشت، تقریباً ۷۸ درصد آن‌ها آلوده به ویروس بودند. این تحقیق بخشی از تلاش گسترده‌تری بود که ویروس آنفلوانزا را در میان ۱۰۱ نمایشگاه خوک در بخش‌هایی از غرب و شمال آمریکا بررسی می‌کرد.

پژوهشگران در چند نمایشگاه در اوهایو و میشیگان از نظر ژنتیکی ویروس‌های آنفلوانزای مشابهی را پیدا کردند که نشان می‌داد این ویروس در نمایشگاه‌های کشاورزی چقدر سریع می‌تواند در میان خوک‌ها جا به جا شود. در این انتقال‌ها، ویروس H3N2  منشأ خوکی نداشت. در واقع انسان‌ها ویروس را به خوک‌ها انتقال دادند و شیوع آغاز شد.

 
 
نظر شما
ادامه