کد خبر: ۳۶۷۰۴



مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از همکاری تنگاتنگ دامپزشکی در حوزه کارهای تحقیقاتی با جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: در حوزه تولیدات دام و محصولات دامی هدف مشترک جهاد دانشگاهی و دامپزشکی ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و ما در این حوزه آماده ایم در خدمت جهاد دانشگاهی باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر صادق صالحی» با بیان اینکه از نزدیک با برخی از فعالیت های جهاد دانشگاهی آشنا است، گفت: این نهاد مقدس همانند پارک علم و فناوری می تواند به بحثهای علمی و پژوهشی ورود کند.

وی خاطر نشان کرد: در تولید فراورده های خام دامی و اقلام پروتئینی، دامپزشکی یک ارکان اساسی است و جزء معدود دستگاههایی است که نیروهای فعال به صورت شبانه روزی در سطح جامعه فعالیت می کنند، بنابراین از محققان جهاد دانشگاهی انتظار می رود در حوزه بهبود کیفیت تولیدات و محصولات دامی به صورت علمی وارد عمل شده و با انجام کارهای تحقیقاتی ماندگاری محصولات پروتئینی را افزایش دهند که این کار تحقیقی، عین اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسئول دامپزشکی تصریح کرد: دامپزشکی در عین حال که یک اداره تخصصی و فنی است، یک اداره گمنامی است که در ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی بسیار تأثیرگذار بوده، به طوری که هر گونه قصور در کار دامپزشکی تهدید سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

دکتر صالحی در عین حال از استقبال این اداره کل در بحث کارهای تحقیقاتی از جمله ارتقاء و بهبود کیفیت عسل تولیدی منطقه و بحث باقیمانده های دارویی در فراورده های خام دامی و پایش مواد غذایی با همکاری جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.

وی همچنین آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان را یکی از مدرن ترین و مجهزترین آزمایشگاههای دامپزشکی در سطح کشور عنوان کرد و بر آمادگی این اداره کل در حوزه کاری مشترک آزمایشگاهی با جهاد دانشگاهی تأکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه هم اندیشی بر انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین تأکید کرد و افزود: مصمم هستیم کارهای تحقیقی مشترک را در قالب یک تفاهم نامه به انجام رسانده و در چارچوب قانونی عمل کنیم.

در پایان این جلسه دکتر صالحی و هئیت همراه از بخشهای مختلف این واحد و آزمایشگاه درحال احداث جهاد دانشگاهی بازدید کردند.




نظر شما
ادامه