کد خبر: ۳۶۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مجتمع کشتارگاهی معین دام مهریز با کشتار روزانه 2 هزار و 400 دام سبک و 200 دام سنگین، از کشتارگاه های برتر کشور به شمار می رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح مهریز، در مراسم افتتاح مجتمع کشتارگاهی معین دام مهریز که صبح امروز برگزار شد، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از سطح بندی کشتارگاه ها در مراکز استان ها و شهرستان های کوچک خبر داد و گفت: مجتمع کشتارگاهی معین دام مهریز ظرفیت کشتار 2 هزار و 400 دام سبک و 200 دام سنگین را در هر شیفت کاری دارد و جزو کشتارگاه های برتر کشور به شمار می رود.

«دکتر مهدی خلج» با بیان اینکه کشتارگاه های صنعتی کشور در 4 سطح طبقه بندی می شوند، افزود: در کشتارگاه های صنعتی سطح یک در مراکز استان ها، 100 راس دام سنگین و 1000 راس دام سبک ذبح می شود و در کشتارگاه های سطح دو، 50 راس دام سنگین و 500 راس دام سبک؛ همچنین در کشتارگاه های سطح سه، 25 راس دام سنگین و 50 راس دام سبک کشتار می شود. برای کشتارگاه های کوچک در مناطق دور از دسترس نیز تعداد 50 دام سبک و 5 دام سنگین در نظر گرفته شده است.

کشتارگاه های کوچک و اقماری پلمپ می شود

وی با اشاره به سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی در کشتارگاه صنعتی معین دام مهریز خاطرنشان کرد: کشتارگاه هایی که با سرمایه گذاری های میلیاردی انجام می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و به محض احداث این کشتارگاه ها، در کمیته ساماندهی، کشتارگاه های اقماری پلمپ و تمام کشتار مورد نیاز منطقه در کشتارگاه صنعتی بزرگ و تحت نظارت سازمان دامپزشکی صورت می گیرد.

طرح خرید ماشین های یخچال دار برای توزیع گوشت سالم متوقف شده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: طبق قراردادی که با وزارت کشور منعقد شده است، مقرر شد به ازای هر شهرداری مبلغ 30 میلیون تومان بلاعوض برای تهیه ماشین های یخچال دار حمل گوشت اختصاص یابد که متاسفانه مدتی است که این طرح متوقف شده است و از استاندار یزد و دیگر مسئولین خواستاریم در جهت رفع این مشکل و اهمیت سلامت مردم و توزیع گوشت سالم اقدامات لازم انجام شود.

کشتارگاه صنعتی مهریز، کشتارگاه شاخص استان یزد است

همچنین استاندار یزد با تقدیر از عوامل کشتارگاه صنعتی معین دام مهریز اظهار داشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت در رفع مشکلات کشور و نیز ایجاد طرح های اشتغال زا همواره مورد توجه دولت بوده است.

«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: این مجموعه با رعایت برخی استانداردهای لازم، در بین کشتارگاه های استان یزد یک کشتارگاه شاخص محسوب می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
توجه آقای دکتر خلج رو به احداث کشتارگاه سنتی دیلمان در استان گیلان که زحمات ۳۰ ساله مدیران کل استان در زمینه پلمپ کشتارگاههای سنتی دام در استان رو به باد داد جلب میکنم. اولین استان کشور که تمام کشارگاههای سنتی راپلمپ کرده بود. شعار کافی است اقای دکتر ...........................
نظر شما
ادامه