کد خبر: ۳۶۷۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

سازمان دامپزشکی نقش مهمی در حوزه امنیت اقتصادی و غذای کشور دارد و متاسفانه تاکنون این نقش و شعاع تاثیرگذاری آن به افکار عمومی منتقل نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس بیطار، «دکتر خالد خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی  در گفتگویی با بیان این مطلب ادامه داد: ایده استفاده از رسانه های موثر در افکار عمومی بویژه سینما و فیلم ایده نویی در سازمان دامپزشکی قلمداد می شود و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده نمائیم.

به اعتقاد وی، برگزاری جشنواره بستر مناسبی است تا سینماگران به منابع دامپزشکی پیوند بخورند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی با اشاره به این نکته که مردم با فعالیت های حوزه دامپزشکی آشنا نیستند و با این نشستها و همفکری ها می توان زمینه و ظرفیت های خوبی را برای معرفی دامپزشکی در کشور فراهم سازیم، گفت: سازمان دامپزشکی بخش ها و فعالیت های فراگیر و بزرگی دارد و امیدواریم به دلیل موضوعات گسترده حوزه جشنواره پرباری پیش رو داشته باشیم .

وی بیان کرد: تصور قاطبه مردم از حوزه دامپزشکی فقط به انجام اموری چون واکسیناسیون گاو و گوسفند است و با عملکرد این حوزه آشنایی ندارند. معتقدیم صدای عملکردمان از فریادمان بلندتر است و در این مدت بیشتر به دنبال مباحث فنی بودیم .

دکتر خداویردی گفت: ما با جامعه شهری، روستایی و عشایر به فراخور کار و حرفه ای که بر عهده دارند ارتباط تنگاتنگ داریم. مردم باید از غذایی که مصرف می کنند اطمینان داشته باشند و از این جهت مسئولیت ما سنگین است. امیدواریم مجموع تلاش و کوشش دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره باعث شود تا با رویدادی خوب و با کیفیت مواجه باشیم .

وی با اشاره به دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند یادآور شد: ایشان فرمودند که گستردگی و خطیر بودن کار شما و نقش حساسی که در سلامت افراد دارید لازم است که حوزه کاری خود را به مردم معرفی کنید تا مردم بدانند که چقدر زحمت می کشید تا غذای آنها سالم باشد و این کار از طریق مجموعه های پویانمایی و آثار تصویری صورت می گیرد .

وی ادامه داد: این سازمان کارکرد سینمایی ندارد اما بنا دارد حرفش را با زبان هنر به مردم بگوید و جشنواره بیطار را به فال نیک می گیریم.

شایان ذکر است شایان ذکر است سازمان دامپزشکی کشور، با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی، پرداختن به نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه، ارتقای سطح بینش و نگرش جامعه نسبت به ارزش مادی و معنوی و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه برگزاری جشنواره فیلم و عکس بیطار را طراحی و برنامه ریزی کرده است. نخستین جشنواره فیلم و عکس بیطار 14 تا 17 مهر به دبیری ناصر باکیده در تهران و همزمان در چند استان کشور برگزار می شود.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
درود بر دکتر خداوردی عزیز ومهربان وزحمت کش....ویسی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
1
راه نجات ما این است که گمنام نمانیم. دامپزشکی را همه ی مردم باید بشناسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
ولی انتخاب نام بیگانه، سخیف و مسخره "بیطار" عین ضد تبلیغ است و ارزش رشته دامپزشکی را در حد یک رشته پست و بی ارزش بیشتر کاهش می دهد.

آیا این کسانی که نام "بیطار" را برگزیده اند، نمی دانند که در ادبیات فارسی به زشت ترین شکل از بیطار نام برده شده است و یا شاید هم می دانند و هدف دیگری دارند؟

آقایان!

به خاطر نسل های بعد خودتان هم که شده از این کارهای نفرت انگیز دست بردارید

و این قدر در توهمات خود در محالفت با پیشرفت های دنیا و توصیه های سازمان بهداشت جهانی پیرامون تحقق هر چه سریع راهبرد پیشرفته One Health و الحاق به وزرات بهداشت به صورت یک سازمان مستقل،
خود را گرفتار نکنید.

الماس اگر راضی شد که با ذغال، سنگ و کلوخ قاطی و دمخور باشد،

دیگر حق ندارد و نمی تواند از اینکه در جایگاه های مشهور و لباس های زیبا نمی درخشد و از آن قدرشناسی و حتی یادی هم نمی کنند،

گله و شکابت بکند!!!
نظر شما
ادامه