کد خبر: ۳۶۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور بر ضرورت تولید خوراک دامی سالم و با کیفیت در کشور تاکید کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «دکتر عباس عباسی» در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد تولید خوراک سالم دام، طیور و آبزیان را شرط اساسی سلامت فرآورده‌های خام با منشا دامی دانست و افزود: تهیه مواد غذایی سالم برای افراد یک کشور از جمله مهمترین دغدغه‌ها و مسئولیت‌های دولتمردان است .

وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی در کشور مربوط به خوراک است .

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد سلامت فرآورده‌های خام دامی وابسته به تغذیه است، گفت: برای تولید یک محصول نهایی سالم و باکیفیت ضرورت دارد به ساختار تولید خوراک دام نگاهی ویژه تری صورت گیرد .

وی در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی با هدف تامین هدف مورد نظر تمامی تلاش خود را جهت پیاده سازی استقرار سامانه‌های بهداشتی بین المللی در کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان کشور معطوف و به این سمت و سو در حال حرکت است .

عباسی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات سه ساله گذشته همگان شاهد تحولات رو به جلوی در این حوزه هستند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان دامپزشکی با تدوین دستورالعمل‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی تمام مراحل اولیه تا تولید محصول نهایی (خوراک دام) را به‌صورت پیوسته نظارت و ارزیابی می‌کند .

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر این اساس تمامی تولیدکنندگان موظفند طبق دستورالعمل‌های سازمان علاوه بر پروانه بهداشتی بهره‌برداری، پروانه ساخت نیز برای هر محصول تولیدی در کارخانه دریافت کنند .

وی با اشاره به اینکه ارائه غذای سالم به جامعه نیازمند خوراک دام استاندارد و بهداشتی است، یادآور شد: سازمان دامپزشکی بر پایش آلاینده ها، سموم، آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌ها آزمایش‌ها و نظارت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهد .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر عباسی
بسیار خوب پیشنهادی است و چه بهتر میشد از فارغ التحصیلان دکترای تخصصی بهداشت خوراک دام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بهره میبردید که در مباحث بهداشتی خوراک ورود کرده اند.
زعمل کار برآید
باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
زیاد جدی نگیرید ...................
نظر شما
ادامه