کد خبر: ۳۶۷۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : ظرفیت امسال پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی 850 هزار نفر بود که نیمی از آن خالی ماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رهایی» روز شنبه در یک نشست خبری افزود: بیشترین ظرفیت خالی مربوط به دوره های کاردانی به کارشناسی با 400 الی 450 هزار نفر ظرفیت پذیرش است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال آموزش دوره های مهارتی در این مقطع تحصیلی باشیم، اظهار کرد: آموزش دوره های مهارتی در دوره کاردانی به کارشناسی می تواند برای پر کردن ظرفیت های خالی دانشگاه آزاد اسلامی جوابگو باشد .

رهایی ادامه داد: در حال حاضر تقاضا برای ورود به آموزش عالی در کشور رو به کاهش است و برای جذب دانشجو باید تمهیدات ویزه ای اندیشیده شود .

وی با اشاره به اینکه باید رشته هایی ایجاد شود که تقاضای شغل در آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: لازم است مجموعه های بین رشته ای جدید تدوین شود و برنامه های موجود از کاردانی به کارشناسی به سمت آموزش مهارتی پیش رود .

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد درخواست‌های هیات علمی برای انتقال به تهران،اضافه کرد: بیشترین درخواست ها انتقال یا ماموریت از واحدهای مختلف به سمت تهران بود، ولی با توجه به اینکه در تهران هم تراکم عضو هیات علمی وجود دارد و هم این جایه‌جایی باعث می‌شد بسیاری از کلاس‌های درس در واحدهای استانی بدون استاد بمانند و تعطیل شوند ،سخت‌گیری‌های لازم در این زمینه وجود دارد .

رهایی تاکید کرد: تمرکز اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در بررسی درخواست‌‌های انتقال یا ماموریت اعضای هیات علمی، این بوده که انتقال از شهرستان به تهران بسیار محدود باشد و برای پاسخ مثبت دادن به درخواست انتقال از شهرستان به تهران دو اصل مهم در نظر گرفته شده است .

رهایی افزود: این دو اصل شامل آن است که در واحدها واقعا آن نیاز وجود نداشته یا اینکه مجوز رشته دانشگاه آزاد با شرط حضور آن افراد نبوده است، با رعایت این دو اصل دانشگاه آزاد اسلامی با درخواست‌ اعضای هیات علمی و انتقال یا ماموریت‌ آنها در واحدهای استان تهران موافقت کرده است .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
دکه توببندچاپخانه صدورمدرک بی ارزش وبدون کاربرداست.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
بهتر که خالی ماند.کم از مردم غیر مستقیم .......... کنید. تو پولتو می گیری این فارغ التحصیل بدبخت مال باخته باید بعد این همه برو بیا و اذیت و هزینه و اعصاب خورد کنی بیکار بمونه و فشار های روانی بیکاری و اطرافیان رو بکشه.دولت هم که با ارائه یکسری توجیه هم خودشو مسخره کرده هم ملت رو .وقتی نمی تونه اشتغال ایجاد کنی برای چی مثل علف هرز فارغ التحصیل می دی بیرون!!نیروی انسانی که علف هرز نیست بیشتر ایران و چندین کشور با مدیریت عقب افتاده خودش ،فکر می کنه نیروی انسانی علف هرزه.کشورهای پیشرفته روی نیروی انسانی خود حساس هستن و خوب اون رو هدایت و مدیریت می کنند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
سلام بقول عبدالله جاسبی اگه ما نبودیم همه شما خودکشی می کردید تنبلاي درس نخوت همینه دیگه پس فک کردی مدرک بهتون میدیم با کار خوب شوخی کردم اگه پاچه خواری کنی و رانت هم داشته باشی هم کار گیرت میاد تا وزارت حتی هم مجانی درس میخوانی دیدم که میگم حالا آخرش نمیدونم چی میشه عاقبت بخيري نیست مسخ کردان خدا بیامرز ولی راستش دانشگاه آزاد اولش که اومد قرار بود مدرک نده من با همین تز نگاه کردم الان بیست ساله مدرک نگرفتم و بعد توی رشته خودم کار کردم و موفق بودم خدا شکر راضیم همه چی دست خود ماست
نظر شما
ادامه