کد خبر: ۳۶۷۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر


دانشجویان دامپزشکی به شدت نیازمند منابعی آنلاین، جهت تکمیل آموخته‌های خود در ترم‌های گذشته در دانشگاه می‌باشند.  با جستجو در اینترنت می‌توان به لینک‌ها و منابع بسیاری از آناتومی دامپزشکی دست یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، تدریس آناتومی در دانشکده‌های دامپزشکی در سراسر جهان دارای وجوه مشترک بسیار زیادی است. در حالیکه کتب مرجع هنوز به طور گسترده در آموزش این علم کاربرد دارد، اما استفاده از منابع آموزشی آنلاین اغلب می‌تواند از جهت بصری جذاب‌تر و موثر‌تر باشد.

بدین‌علت، موزه آنلاین آناتومی دامپزشکی (OVAM) جهت به اشتراک گذاشتن رایگان محتوای آموزشی فوق راه‌اندازی شده است. اعضای گروه این پروژه، جهت همکاری در این راستا اشتیاق زیادی از خود نشان دادند. بیش از ۱۵ موسسه علمی از جمله تمام دانشکده‌های دامپزشکی انگلیس و همچنین سایر دانشکده‌های دامپزشکی در اروپا، هندوستان و استرالیا در این پروژه همکاری دارند.

پروژه OVAM در کمتر از یکسال با استفاده از روش‌های خلاقانه توانست کلکسیون دیجیتالی خود را راه‌اندازی نماید. انتصاب دانشجویان در این سایت تحت نظارت متخصصین آکادمیک، نه تنها باعث تسهیل امر توسعه این موزه الکترونیکی خواهد شد بلکه باعث ایجاد منابع آموزشی بسیار کاربردی شده است.

موزه دیجیتالی دارای ساختاری مشابه یک موزه سنتی می‌باشد که بر اساس سیستم مدیریتی دیجیتال، طراحی گردیده است.

مطالب این سایت داراری سیستم آموزشی قوی بوده و در حال حاضر از منابع موجود در این موزه دیجیتالی، دانشکده‌های دامپزشکی استفاده می‌شود.

مرحله اول این پروژه تحت برنامه JISC ، ۲۰۱۱-۲۰۱۳ است. این موزه در حال پیشرفت و گسترش مطالب می‌باشد.

اطلاعات این سایت کاملا طبقه بندی و دسته بندی شده ارائه می‌گردد. این طبقه بندی‌ها بر اساس نواحی مختلف بدن (شکم، سر، گردن، ستون فقرات و دم، قفسه سینه، اندام‌های حرکتی جلویی و عقبی، لگن و قفسه سینه)، دستگاه‌های مختلف بدن حیوانات (دستگاه قلبی- عروقی، دستگاه عضلانی- اسکلتی، سیستم عصبی، دستگاه تولید مثل، دستگاه تنفس، دستگاه ادراری، دستگاه غدد و عروق لنفاوی، دستگاه غدد درون ریز، دستگاه پوششی، دستگاه گوارش، دستگاه شنوایی، بویایی، لامسه، چشایی و بینایی) و همچنین نوع گونه حیوانات (پرندگان، گربه‌ها، سگ‌ها، اسب، خوک، گوسفند، خرگوش و سایر گونه‌ها) صورت گرفته است.

از نکات جالب این سایت وجود نمونه‌هایی سه بعدی از اسکلت و اعضای بدن حیوانات مختلف می‌باشد.

جهت دستیابی به اطلاعات این سایت به آدرس http://www.onlineveterinaryanatomy.net/ مراجعه نمایید.

 

 

تصویر کلیه سگ: لگنچه و عروق کلیه

 

  

تصویر جمجمه مار پیتون

 

  

محوطه شکمی و دستگاه تنفسی ماهی

 

 

شکمبه و شیردان در گوسفند

 

 

حفره شکمی در گربه

 

 

سر و گردن گاو

 

 

ماهیچه‌های سر و گردن سگ
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
چنین مواردی مورد نیاز آموزش آناتومی در ایران است حال آنکه آناتومیست های ما داعما به فکر سلول و مولکول و بافت و سلول بنیادی هستند!!!!!
me
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
عالیییی
ما بهترین نمونه ها رو تو دانشگاهمون داشتیم و کلی هم ازشون فیلم گرفتیم اما واقعا جوابگوی همه نیازمون نبود ؛ حداقل برای ریویو لازمه از همه جهات عکس داشته باشی ؛ واقعا کامله برای هر دانشجویی که تو آناتومی مشکل داشته باشه با این عکسا 85 درصد مشکلش حل میشه
بازم دم خارجیا گرم^^
me again
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
ای کاش نام گذاری هم شده بودن-__-
نظر شما
ادامه