کد خبر: ۳۶۸۱۶
 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: عامل تلف شدن شمار زیادی پرنده در زرآباد کنارک در جنوب استان بیماری ویروسی نیوکاسل تشخیص داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی حسینی» اظهار داشت: حدود 10 روز پیش شمار زیادی پرنده یاکریم در زرآباد با علائم نظیر اسهال و قرمزی نای تلف شدند که بلافاصله کارشناسان دامپزشکی در محل استقرار یافتند.

وی افزود: در ابتدای بروز این مشکل نیروهای دامپزشکی به آنفلوآنزای پرندگان و در مرحله بعد به مسمومیت مشکوک شدند که پس از بررسی دقیق این موارد منفی گزارش شد.

وی افزود: در مرحله سوم کارشناسان گروه دامپزشکی به بیماری ویروسی نیوکاسل مشکوک شده و پس از نمونه گیری برای تشخیص به تهران ارسال شد و پس از بررسی های لازم بیماری نیوکاسل تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پرندگان تلف شده ناشی از این بیماری ویروسی بلافاصله معدوم شدند.

حسینی اظهار داشت: علائم بیماری نیوکاسل در پرندگان تنگی نفس، سرفه، نشانه های عصبی، بی اشتهایی، افتادگی بال و گردن، گیجی، اسهال سبز و کاهش تخمگذاری در مرغ های محلی و صنعتی و پرندگان مهاجر است.

به گزارش ایرنا یاکریم بزرگتر از دیگر گونه‌های قمری است و رنگ آن شنی صورتی یا نخودی کمرنگ است و نیم طوق سیاهی روی گردن دارد.

بخش زرآباد در 150 کیلومتری شهر کنارک استان سیستان و بلوچستان و در 170 کیلومتری شهرستان جاسک هرمزگان واقع شده است.

بندر کنارک در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای مکران و همسایگی شهرستان چابهار و استان هرمزگان واقع شده است.
 
 
نظر شما
ادامه