کد خبر: ۳۶۸۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۶۵۰ میلیون دلار محصولات لبنی به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی اکبر مهرفرد» در آئین افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان پیشوا که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری برگزار شد، اظهارکرد: شیر تولیدی در ایران و دامداری های صنعتی قابل رقابت با بسیاری از دامداری های صنعتی اروپا و آمریکا است و از لحاظ کیفیت و رکوردهای تولید، با کشورهای پیشرفته جهان رقابت می کند .

وی گفت: شیر تولید شده در ایران از نظر سلامت و نبود بار میکروبی بسیار فراتر از کشورهای منطقه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سالانه حدود ۱۰ میلیون تن شیر در کشور تولید می شود که به دلیل کیفیت مناسب، می توان این محصول را به سایر کشورها صادر کرد  .

مهرفرد افزود: میزان صادرات چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰ درصدی برخوردار شده است .

وی یکی از مشکلات صنعت شیر ایران را عدم توافق میان جامعه دامداران و صنایع لبنی اعلام کرد و افزود: شیر به دلیل ساختار ترکیبی باید سریع از محل تولید، به صنایع منتقل شود و این فرصت اندک باعث می شود که دامداران محصول خود را به هر قیمتی به فروش برسانند .

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی افزود: در چهار ساله گذشته امکان ایجاد توافق میان جامعه دامداران و جامعه صنایع لبنی پیش نیامده و این امر چالش های فراوانی را به همراه داشته است .

وی تصریح کرد: در بررسی وضعیت تولید شیر در کشورهای مختلف مشاهده شده که دامداران در کشورهای پیشرفته خود صاحب کارخانجات صنایع لبنی هستند و می توانند قیمت شیر را تنظیم کنند .

مهرفرد تأکید کرد: اگر زنجیره تولید از تأمین نهاده ها، تا تولید و فرآوری شیر و بازار کامل شود، مشکل تولید کنندگان برطرف می شود .

وی با اشاره به سرانه پائین مصرف شیر در ایران گفت: در حال حاضر سرانه مصرف شیر در ایران ۱۰۰ کیلوگرم است در حالی که متوسط سرانه مصرف در دنیا حدود ۲۰۰ کیلوگرم برآورد می‌شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: افزایش سرانه مصرف شیر علاوه بر تأمین کردن سلامت مردم، به رونق تولید شیر نیز منجر خواهد شد .

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
کشورهای منطقه خیلی جالبه.این کشورهای بدبخت و بیچاره که در گیر جنگ و فلاکت هستند که
سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
خدا وکیلی یا نمی دونی شیر چیه یا معنی بار میکروبی رو بد برات تعریف کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
ایشون در مورد کمیت شیر داره حرف میزنه چ میدونه ک من اخراج شدم واس کیفیت شیر. اینک تو شیر سود نریزن .و واس اینک شیر اسید بالا برگشت دادم..بار میکروبی شیرمون از افغانستان شاید کمتر باشه,راس میگه.وقتی میگیم ما کلا ارمانها مون با وزارت جهاد فرق میکنه یعنی این
یک همکار دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
....................، هر وقت یک لیتر شیر تونستی صادر کنی بعد حرف بزن . شما جهادیها فقط به کمیت کار دارید از کیفیت و سلامت شیر چه میفهمید ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
ادم خنده ش میگیره.جک میگین؟یه نمونه شیر فقط بردار بیار تست سودش منفی باشه.روتین سود میریزن تو شیر...بار میکروبی یعنی چی؟ .......................
نظر شما
ادامه