کد خبر: ۳۶۸۲۸


رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی با اشاره به ارسال پیامک برای فروشندگان خیابانی دام‌ها و نیز اطلاعیه سازمان دامپزشکی در خصوص جمع‌آوری دام‌های خیابانی تاکید کرد: به طور قطع با این فروشندگان برخورد شده و دام‌هایشان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جام‌جم آنلاین، «علی‌اصغر ملکی» پس از برگزاری آخرین جلسه‌ در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای اجرای مراسم ذبح دام‌ها در روز عید قربان گفت: همچون سال‌های گذشته، سفارش‌های‌ دام زنده توسط مغازه‌هایی که ذبح انجام می‌دهند مانند قصابی‌ها جمع آوری شده و برای اینکه در سطح شهرآلودگی در خصوص تب‌ کریمه ‌کنگو نداشته باشیم ، این ذبح‌ها در صبح زود در کشتارگاه‌ها انجام شده و بعد از معاینه توسط دامپزشک به مغازه‌ها منتقل و تحویل سفارش‌دهندگان می‌شود.

ملکی ادامه داد: کشتارگاه‌ها مجاز به تحویل لاشه، در همان روزی که ذبح انجام شده نیستند اما در این جلسه مقرر شد که به کشتارگاه‌ها اجازه ذبح و تحویل لاشه در روز عید قربان داده شود.بطوریکه ساعت ۱ بامداد ذبح انجام و در ساعت ۵ الی ۶ صبح گوشت به صورت آماده تحویل داده شود تا مشکلی از بابت آلودگی وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: درمناطق ۲۲ گانه و جایگاه‌هایی‌ که متعلق به شهرداری است مانند مراکز میوه تره‌بار، مکان‌هایی آماده شده است تا عزیزان آماده به خدمت خدمات مورد نیاز ذبح دام را ارائه دهند.هموطنان عزیزی که می‌خواهند ناظر بر ذبح دام خود باشند، می‌توانند پس از تهیه دام زنده به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی با اشاره به قیمت دام زنده گفت: با توجه به انجام خدمات کشتار توسط سفارش‌گیرنده، قیمت گوشت گوسفند بین ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان است تا به صورت آماده و بدون هرگونه آلایندگی تحویل سفارش‌دهندگان شود.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در طول این چند هفته عملیاتی شده، به‌دلیل نگرانی‌هایی است که به‌خاطر بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد تا با رعایت نکات بهداشت در این خصوص مردم در برابر این بیماری در امان باشند.

ملکی با اشاره به ارسال پیامک برای فروشندگان خیابانی دام‌ها و نیز اطلاعیه سازمان دامپزشکی در خصوص جمع‌آوری دام‌های خیابانی تاکید کرد: به طور قطع با این فروشندگان برخورد شده و دام‌هایشان جمع‌آوری می‌شود چراکه دام‌های سرگردان از لحاظ بهداشت مورد تایید ما نیستند.



نظر شما
ادامه