کد خبر: ۳۶۸۴۹
 

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از پیگیری حقوقی این موسسه از فعالیت یک شرکت خصوصی در کرج که با عنوانی بسیار نزدیک و مشابه موسسه رازی اقدام به تولید و توزیع فرآورده های دارویی می کند، خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مهرداد راسخی» پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علم واکسن سازی از تخصصی ترین و روزآمدترین علوم دنیا است، گفت: برای تولید یک واکسن از مرحله طراحی تا تولید و عرضه به بازار مصرف بین 10 تا 15 سال زمان نیاز است و روندی طولانی را طی می کند .

وی افزود: به عبارتی باید بتوانیم پیش بینی کنیم که در 10 سال آینده به چه واکسن هایی نیاز است تا قادر به پیشگیری از بروز بیماری ها و جلوگیری از ضربه به کشور باشیم .

دکتر راسخی با بیان اینکه موسسه رازی در عرصه پیشگیری از بیماری های عفونی توفیقات بسیار خوبی به دست آورده، یادآور شد: در برنامه این موسسه تمرکز و انجام تحقیقات برای تولید واکسن های بیماری های غیرعفونی است .

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم کنیم تا واکسن به موقع تامین و به دست مصرف کننده برسد، تاکید کرد: نقش موسسه رازی چه در سطح کشور و چه در خاورمیانه برجسته است و باید کمک کنیم تا چالش ها و مشکلات این موسسه رفع شود .

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت یک شرکت خصوصی در کرج با عنوان مشابه موسسه رازی گفت: متاسفانه شرکت کوچکی تحت نام  موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی، که بسیار نزدیک به عنوان موسسه رازی است، اقدام به تولید و توزیع محصولاتی می کند که هیچ ارتباطی با تولیدات موسسه رازی ندارد .

وی با بیان اینکه در این مورد به وزارت بهداشت اعتراض کرده ایم، یادآور شد: از این موسسه شکایت خواهیم کرد و مسئولان این شرکت باید پاسخگوی فعالیت هایی که تحت این نام انجام می دهد، باشند .
 
 
نظر شما
ادامه