کد خبر: ۳۶۸۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: چنانچه لاشه دام به علت مشکلات بهداشتی و سلامت ضبط و معدوم شود، معادل آن گوشت در اختیار فرد قرار می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر مهدی خلج» با اشاره به اینکه هر دامی که به ظاهر سالم است الزاماً لاشه سلامتی ندارد، افزود: دامپزشکان مستقر در مراکز مجاز عرضه دام پیش از ذبح دام ها را معاینه می کنند و پس از ذبح نیز سلامت لاشه را مورد بررسی قرار می دهند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند و اگر لاشه به هر علتی سالم نباشد کل لاشه یا بخشی از آن معدوم و معادل آن گوشت دراختیار فرد قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: از خرید دام در مراکزی غیر از مراکز مجاز خودداری و تا حد امکان به منظور حفظ سلامت و بهداشت محیط از ذبح دام در اماکن عمومی جلوگیری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورت ذبح دام در اماکن عمومی، امحا و احشا می تواند سلامت و بهداشت محیط را تحت تأثیر قرار دهد.

خلج افزود: گوشت باید بعد از ذبح و قطعه بندی 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

وی گفت: امسال هزار و 933 گروه دامپزشکی و بازرسان بهداشتی ثابت و سیار در سراسر کشور فعال اند که 948 گروه آن به صورت سیار بر روند ذبح و سلامت لاشه نظارت می کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هزار و 300 دامپزشک و بازرس بهداشتی و 560 نفر از روحانیون امروز در تأیید سلامت و ذبح شرعی نظارت دارند.

خلج تصریح کرد: از آن جا که بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هنوز شایع است، نظارت دقیق در روند پیش از ذبح و پس از آن ضروری است.

وی گفت: مردم می توانند برای نظارت بر ذبح دام در اماکن غیر از اماکن مجاز عرضه بهداشتی دام برای حضور گروه های سیار با سامانه 1512 و یا با داراه های کل دامپزشکی استان ها تماس بگیرند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارشناس دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
در صورت ضبط لاشه گوشت در اختیار فرد قرار می گیرد!؟
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
خب تامین اعتبار با شماست ریسم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
از دكتر خلج خواهشمندم در مورد مواردي كه تامين اعتبار نشده است دستوري صادر نفرمايند جرا كه توانايي انجام دستور ايشان را نخواهيم داشت
یک همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
با سلام ، به عنوان یک مسئول دولتی اعلام میکنم این موضوع کذب هست و هیچ گوشت و یا غرامتی به دامدار بابت ضبط و معدوم سازی لاشه تعلق نمی گیرد. ضمن اینکه قبلا هم که غرامت میدادند یه مبلغ جزیی بود و به هیچ وقت گوشت نمیدادند. اصلا از گوشت کی جاش میدن مگه سازمان خودش کشتار داره ؟! واقعا جای تاسف داره .................
نظر شما
ادامه