کد خبر: ۳۶۸۶۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
در پی انتشار خبر استقرار روحانی بالینی در بیمارستان‌ها در حکیم مهر:
«حجت‌الاسلام احسان ایزدی‌پور» گفت: بنده قبل از ورود به طلبه‌گی، فارغ‌التحصیل رشته پرستاری با سابقه کار بالینی 8 ساله و استخدام وزارت بهداشت بودم ...
 

حکیم مهر - در پی انتشار خبر «آغاز طرح استقرار روحانی بالینی در بیمارستان‌ها» در حکیم مهر، «حجت‌الاسلام احسان ایزدی‌پور» مجری این طرح در پیامی به حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«با سلام،

اینجانب احسان ایزدی پور طلبه ای که در تصویر در حال تبیین طرح روحانی بالینی است می باشم. ابتدا از کاربرانی که نسبت به من و طرح روحانی بالینی اظهار لطف کردند تشکر می کنم.

وظیفه خودم می دانم مطلبی عرض کنم؛ بنده قبل از ورود به طلبه گی فارغ التحصیل رشته پرستاری بودم و با سابقه کار بالینی 8 ساله و استخدام وزارت بهداشت. بعد از اینکه مشاهده کردم در سیستم درمان ما خلاء معنویت در درمان وجود دارد، در حال که در تمام دنیا از کشیش یا کارشناس مذهبی به نام چپلین  (chaplain) مرسوم و مفید است و جزو حقوق بیماران بویژه بیمارانی که در مراحل پایانی عمر هستند، این طرح را در مدت یکسال تحقیق و مشاوره با صاحب نظران عرصه پزشکی و استفاده از متون و منابع پرستاری که خودم مطالعه کرده بودم مانند کتاب برونر قسمت بیماران سرطانی و مراقبت های پایان عمر به این مرحله رساندم.

به لطف خدا شاهد نتایج مطلوب در بهبود روحیه و امید به زندگی و حتی توانبخشی آنها بودیم، اما مشکل اصلی ما نگاه بدبینانه عده ای کمی در جامعه هستیم.»

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
0
پس از ناظر شرعی دامپزشکی حالا هم روحانی بالینی پیش اومد فردا هم دامپزشک روحانی پیش میاد ما بدبختها هم موقعی که به وزارت بهداشت واسه کار در آزمایشگاه میریم میگن دامپزشکی هستین
همکار دامپزشک
|
Germany
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
2
سلام همکاران دامپزشک عزیزم نمی دانم چرا در جامعه این عادت زشت از بین نمیره و به جای اینکه برای حل مشکلات حرفه ی خودمون دنبال راه حل باشیم فقط دنبال کوبیدن افراد دیگر هستیم . اگر حالا یک روحانی که قبلا در رشته ی پرستاری تحصیل کرده و در ادامه برای خدمت بیشتر به جامعه ی خودش در حرفه ی خودش دنبال خدمت بهتر به هموطنش شده حداقل ما هم از ایشون یاد بگیریم و در حرفه ی خودمون در هر فیلدی که هستیم حداقل درست فعالیت کنیم ، نه اینکه به جای حل مشکلات خودمون و ارائه ی خدمت بهتر دنبال انداختن مشکلات به گردن دیگران باشیم این به هیچ وجه منطقی نیست همکاران عزیزم .
موفق و پیروز باشید .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
2
0
سلام.متاسفانه بخش درمانی امروزه با مشکلات عدیده ای دست وپنجه نرم می کند.این همه مشکلات حل نشده داریم انوقت به دنبال معنویاتیم...اگر می خواهیم سطح معنویات در جامعه افزایش یابد باید مشکل فقر وبی کاری را حل کنیم.پس ما هم از فردا با این همه مشترکات با پزشکی طرح دامپزشک مبارزه با بیماریهای مسترک را مطرح می کنیم ومی گوییم استقرار دامپزشک بیماریهای مشترک در بیمارستان....این خوب است که برای عده ای کارافرینی کنیم اما نه به شکل طرح فوق........به نظرم رو حانیون در همان بخش های گذشته فعالبت کنند بسیار بهتر است
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
0
فقط شما بودید که تحصیلات پرستاری داشته اید. و این درباره ی عموم روحانیون بالینی!!! صدق نمیکند. چطور همکاران روحانی شما لقب بالینی را بدون گذراندن حتی ۱ واحد درس طبی کسب کرده و در بیمارستان ها, کشتارگاه ها, مراکز مشاوره, کارخانه جات, معادن و.. بخاطر روحانی بودن استخدام میشوند؟؟؟ شما معلم اخلاق هستید؟ جلوی این بی عدالتی را بگیرید نه این که خود عامل آن باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
0
ناظر شرعی کشتارگاه کم بود این هم اضافه شد ....................... شغل های دیگه رو هم تحقیق و بررسی کنید شاید جاهای بهتری باشه!!البته به نظر بنده،همون ناظر شرعی هم برای کشتارگاه فقط اضافه خرج برای کارفرما بود.کارفرما هم برای جبران از حقوق دامپزشک می زد و ناظر شرعی اجباری استخدام می کرد.ناظر شرعی که نمی دونه برش از کجای گاو باشه تا حلال باشه اقلام حرام دام مثل طحال چه شکلی هست و غیره ،فقط بار دامپزشک رو زیاد می کنه.دامپزشک کار ناظر شرعی رو هم قبلا انجام می داد و سلاخ ها خیلی خیلی بهتر از ناظر شرعی بلدن که اصول ذبح چطور باید انجام بشه.سلاخ ها آموزش دیده کاملا تست می شوند.امکان اشتباه هم ندارن.فردا برای نیروگاه هسته ای هم چند تا ملا بذارین بد نیست.برای بیمارستان روانشناس بالینی و این قبیل چیزها لازمه نه روحانی. .حالا در یکی از شهرها،ناظر شرعی می خواست جای دامپزشک رو هم بگیره و یه کم خجالت می کشید بگه دامپزشک لازم نیست من خودم هستم.البته با گذشت زمان این خجالت هم برطرف می شه ........................ یه دامپزشک همیشه با هر حکومتی،باز یه بازرس گوشت بوده و باید در کشتارگاه باشد ولی یه روحانی همیشه ناظر شرعی نمی ماند!!!
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
ناشناس دوست داشتني! ذبح شرعي و رعايت حلال وحرام مسئله ديني واعتقادي و واجب براي هرمكلفمي باشد وربطي به سياست وحكومتها ندارد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
1
همین نقطه چین هایی که حکیم مهر لطف می کنند و به جای جملات می ذارن،خود نشان دهنده میزان آزادی بیان و انتقاد پذیری حکومت هست.کشوری هم که از نظر آزادی بیان و انتقاد پذیری خوب عمل نکنه،کشوری مترقی و با فضای قابل زندگی نخواهد بود.
دکتر جلایی
|
Hungary
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
با سلام خدمت دوستان عزیز من دکتر دامپزشکم فارغ التحصیل دانشگاه شیراز از بس این رشته بی فایده بود در ایران امدم مجارستان دارم دندان میخونم ولی اینجا همه چیز برعکس هس اگه بتونید مهاجرت کنید به اروپا واقعا میبینید که دامپزشکا جز افراد ردبالای جامعه هستن کافی بتونید مدارکتون به زبان ان کشور مقصد تطابق بدید مجوز کار بگیرد بعدشم پول پارو کنید اما باید کار بلد باشید!! اینجا استادای داروسازی و پزشکیش بهم میگن تو اشتباه میکنی دامپزشکی ول کردی امدی دندان میخونی!!!
Asdfresg@ این ایدی تلگرامم هست اگه کسی تمایل داشته میتونه بهم پیام بده
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
دامپزشک رو تو ایران تا حد چوپان تحصیل کرده پایین آوردن.این رشته واقعا یتیم گونه سپری می کنه.کاش از اول،این رشته رو نمی خوندیم.از ورشکستگی یه کم بهتره!!
ترابی
|
Brazil
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
خیلی برام عجیبه دوستی که از سانسور بدرستی صحبت میکنه بعد خودش از نوشتن اسم خودش در این موارد جزئی خودداری میکنه بهر دلیل! اما در مورد ناظران شرعی دوستی باز بدرستی اشاره کرده که سلاخ خود وارد است که کشتار شرعی چگونه است و اگر این را قبول ندارند واقعا باید خود روحانیون محترم لباس سلاخی پوشیده و کشتار نمایند و بسم الله .... را هم بلند و صحیح بگویند.من گمان میکنم کمتر سلاخی قادر به گفتن بنام خداوند بخشنده و مهربان به درستی بزبان عربی باشد.این یعنی تمام کشتار مردار هستند.البته دلایل دیگری دارم که ارائه خواهم کرد.
دامپزشک/
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
هر کسی جایگاهی خاص برای شغلش دارد. من با بیش از 20 سال سابقه و کار واقعا به این نتیجه رسیدم که نباید ارزش کاری و هویت کاری را بخاطر پول خراب کرد. روحانی بسیار عزیز و خوب است در محل کار خودش و مورد کاریه مربوط به خودش واقعا کشتارگاه و بیمارستان و ... جای روحانی نیست اگر می گویند نظارت بر ذبح اسلامی و حلیت گوشت لازمه بله صد در صد حلال بودن امری الزامی است ولی آیا اینطور نیست که باید در کارخانجات سوسیس و کالباس و هزاران محل فرآوری دیگر احتمال استفاده از گوشت حرام گوشت و مردار وجود ندارد؟ باید همه جا یه روحانی مستقر کرد؟؟!!!
قبلا دامپزشکا نظارت شرعی رو هم انجام میدادند که بنده با یک جلسه موارد نظارت شرعی را آموخته بودم و در کشتارگاه نظارت میکردم دیگر نیازی به تحمیل هزینه نبود. و بنده در ایران و خارج از کشور به عینه دیدم وجود روحانی فقط و فقط سمبلیک است و برادر روحانی یا در استراحت بود یا در گردش. خوب این دید هر کسی رو خراب میکنه البته مختص به درصد خاصی نیست بیش از 90 درصد عزیزان روحانی اینچنین هستند. این مثل چقدر زیباست برای این مواقع که میگه:
جهان چون چشم و خط و خال و ابروست
که هر چیزی بجای خویش نیکوست
ا جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
استاد گرامی با توجه به نیاز بیمارستانها به مشاور روحانی بالینی در مراحل احتضار و سوگ، بیمارستان ما نیز این دغدغه را دارد تا این طرح را اجرا کند ... چطور میتوانم از راهنمایی شما بهره ببرم
نظر شما
ادامه