کد خبر: ۳۶۸۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر



پنجمین جلسه دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل دفتر مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تشکیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، این جلسه با حضور «دکتر موحدی» مدیرکل، دکتر کشتکار معاون سلامت و دکتر مرادی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده های خام دامی اداره کل دامپزشکی، مهندس محسن احمدی رئیس روابط کار اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی، دکتر اخوان رئیس شورای نظام و دکتر حکیمانه رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی استان تشکیل گردید.

در این جلسه دکتر موحدی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، اظهار داشت: اجرای این دستورالعمل علاوه بر قطع ارتباط مالی مسئول فنی- بهداشتی و ثبات شغلی این افراد، در استقلال عمل آنان بسیار تاثیرگذار بوده و به تبع آن با کاهش تخلفات بهداشتی در این صنایع روبرو خواهیم بود.

وی حضور مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی در مراکز تحت نظر دامپزشکی را بسیار موثر دانست و در ادامه افزود: حضور مسئولین و بازرسین بهداشتی در این مراکز بر تولید محصول با کیفیت و اعتبار آن صحه می گذارد و لذا سهل انگاری و یا بی توجهی برخی از مدیران مراکز تولیدی به این مورد می تواند ضرر و زیان جبران ناپذیری به تولید آنان وارد نماید.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه انتقال اطلاعات و تجربیات مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی به واحدهایی که در آن فعالیت می کنند سبب بهبود شرایط تولید و ارتقاء کیفی بهداشت محصول نهایی می گردد، افزود: رتبه بندی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی براساس تجربه، سابقه کار، تخصص، دوره های آموزشی گذرانده شده توسط فرد و... باید صورت پذیرد و افراد براساس رتبه کسب شده در محل های مناسب مشغول به فعالیت شوند.

وی در ادامه ضمن تشکر از انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی بواسطه امور مربوط به مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی فعال در مراکز، بیان کرد: در سال جاری اداره کل دامپزشکی استان براساس وظیفه ذاتی خود در خصوص نظارت عالیه بر فعالیت مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی، با برگزاری دوره های آموزشی دستورالعمل ها و آزمون ها برنامه ریزی شده و مدون مختص گروه های مختلف، بر آن است تا علاوه بر افزایش دانش تخصصی این افراد در جهت شناسایی افراد مستعد گام اساسی بردارد.

دکتر موحدی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مورد تاکید دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور می باشد و با توجه به تعداد مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی و شرکت های تولیدی در این استان، همچنین پیشرو بودن استان اصفهان در اجرای مسائل بهداشتی در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه، لذا اجرای این دستورالعمل در اولویت اقدامات سال جاری این اداره کل قرار دارد.

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان نظرات خود را در خصوص مشکلات و موانعی که در اجرای این طرح وجود دارد، از جمله عدم تمکین کارفرمایان، متفاوت بودن شرکت ها، تاسیس شرکت واسطه و... مطرح نمودند.

در این جلسه مصوب گردید که کارفریان نسبت به معرفی نماینده تام الاختیار جهت حضور در جلسات ماده 19 اقدامات لازم را صورت دهند و در غیر این صورت رئیس اداره های روابط کار و تشکل های کارگری کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان، نسبت به پیگیری معرفی نماینده تام الاختیار کارفرمایان اقدامات لازم را صورت دهند.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
جمع کنید ................. شما اگه کارکن بودید کارفرما اینقدر پررو نمیشد - حنای سازمان دامپزشکی دیگر رنگی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
با برگزاری دوره های اموزشی موافقم ,ب شدت.باعث افزایش کیفیت کار میشود.اطلاعات هر فردی در هر جایگاهی ک کار میکند باید ب روزرسانی شود.و یکی از مشکلات همین رکود اطلاعاتی ست.کاش در استان خراسان رضوی هم اجرایی شود.سیطره جهاد در اینجا بسیار زیاد است ...حتی در نقاط حساس و کلیدی از فارغ التحصیلان کشاورزی خودش بعنوان مسیول فنی گمارده .تا کاملا تسلط داشته باشد..من ب شدت بابت این ضعف دامپزشکی ناراحتم .وان شالله ک قدرت خود را بازیابد.در مورد ماده ۱۹,در مواردی تسلط کارفرما انقدر زیاد است .ک حتی شبکه دامپزشکی قدرت رویارویی ندارد..ک البته من این را ضعف دامپزشکی میدانم و هرچه دامپزشکی بیشتر از مواضع خود عقب نشینی کند..برخلاف تصورش ,جری تر میشوند.و حق مسلم خود میدانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
خیلی وضعیت افتضاح است .کارگر قانون کار میگیره.ولی ب ما قانون کارم نمیدن
نظر شما
ادامه