کد خبر: ۳۶۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر


دوربین هیچگاه دروغ نمی‌گوید. دوربین‌های مدار‌بسته در کشتارگاه‌ها، معمولا جهت کنترل وضعیت حیوانات در حین کشتار، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تکنولوژی تصویر‌برداری لاشه‌های پرندگان پس از کشتار، دیدگاه جدیدی در ارتباط با سلامتی پرنده و همچنین مدیریت مزرعه پرورشی این حیوانات، برای افراد پیش رو می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این فناوری، این امکان را برای مشتری فراهم می‌سازد تا از اطلاعات مورد نیاز و موارد لازم در رابطه با مرغ و گوشت خریداری شده باخبر باشند. در این روش با استفاده از دوربین‌های با وضوح بالا، لاشه آنالیز شده و با اندازه گیری وزن و کیفیت آن، می‌توان به شرایط نگهداری و مدیریت پرورش گله قبل از کشتار و در حین پرورش پی برد.

بنیانگذار این دانش، «دکتر کوین واتکینز» می‌گوید: این فناوری ده سال پیش ایجاد شد و این مدت بهترین فرصت برای بالا بردن دانش استفاده از داده‌های مورد نیاز بود تا بتوانیم ارزش این سیستم را برای مشتریان بالا ببریم.

صنعت پرورش طیور شامل اطلاعات زیادی است، اما مشتریان معمولا حوصله و وقت کافی برای استفاده از این اعداد و ارقام و تصمیم‌گیری صحیح برای انتخاب بهترین محصول را ندارند و یا اینکه قادر به ادغام همه اطلاعات نیستند.

البته این تکنولوژی، در درجه بندی لاشه گوشت قرمز و خوک از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده از دوربین‌های فوق هم‌اکنون در بیست فروشگاه بزرگ گوشت در ایالات مختلف آمریکا در حال اجرا است و بیش از ۸۰ درصد لاشه‌ گاوها در آمریکا عکسبرداری می‌شوند. همچنین از این روش در اروپا و آمریکای جنوبی نیز استفاده می‌شود.

در طیور، این فناوری بیشتر در جهت تخمین وزن پرنده زنده، پس از کشتار مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این محاسبات بسیار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد اما بسیاری از شرکت ها بر وزن حمل بار کامیون های پرندگان تأکید دارند.

در حال حاضر این سیستم قادر است، در زمانیکه ۱۴۰ پرنده در دقیقه از ریل تولید عبور می‌کند، با دقت حدود ۹۴ درصد وزن مرغ‌ها را پیش‌بینی نماید.

قابلیت دیگری که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، توانایی تشخیص ظاهری نواقصی همانند لک‌های پوستی، بال شکسته، تاول‌ها و کبودی‌های موجود در بدن پرنده می‌باشد.

دوربین سومی که در بیشتر کشتارگاه‌های اروپا نصب شده است، قادر به امتیازبندی و درجه بندی شرایط پاها و پنجه‌ها می‌باشد. البته سنجش این پارامتر، متناسب با سیستم درجه‌بندی مورد نیاز هر کشور و شرکت صورت می‌گیرد.

به علاوه، در این سیستم، پای پرندگانی که مناسب مصارف انسانی هستند، با ابزار مکانیکی جدا می‌شوند.

این فناوری همچنین قادر است که فرآیند کشتار را نیز ارزیابی نماید. به عنوان مثال پرندگانی که از یک پا آویزان شده‌اند را تشخیص می‌دهد.


تاکنون این دوربین‌ها بیشتر جهت کنترل نتایج حاصل از پرورش طیور، وزن و کیفیت لاشه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما دکتر واتکینز معتقد است که با استفاده از این اطلاعات می‌توان جهت بازخورد و بررسی مدیریت گله‌ها نیز بهره برد.

ما می‌دانیم که در بحث پرورشی طیور، شروع خوب از زمان گرفتن جوجه‌ها تاثیر بسیاری بر کیفیت و ارزش لاشه‌ها در پایان پرورش خواهد داشت. همانطور که می‌دانیم سلامتی و مدیریت مناسب گله می‌تواند بر ضایعات موجود در پا و پنجه، کیفیت هوا و کیفیت بستر تاثیر گذار باشد. پس با استفاده از آنالیز این اطلاعات می‌توان به نحوه مدیریت گله کشتار شده پی برد.

همچنین فرآیند حمل و نقل، فاصله طی شده و نحوه جابجایی پرندگان نیز بسیار حیاتی است.

حال ما با استفاده و استدلال این داده ها توسط این تکنولوژی قادر هستیم، مدیریت موجود را اصلاح نماییم. با گذشت زمان و پیشرفت این فناوری می‌توان به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یافت و سپس با در کنار هم قرار دادن آنها شرایط را در کل پروسه پرورش و تولید اصلاح نمود.

منبع:  poultryworld

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
عالی
در به روز کردن عالیه
نظر شما
ادامه