کد خبر: ۳۶۹۰۶
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
دادستان عمومی و انقلاب زنجان:
«حجت‌الاسلام حسن مظفری» افزود: سگ‌گردانی در معابر عمومی و حمل آن در وسایط نقلیه، از منظر بهداشتی تهدیدی برای سلامت عمومی، شخص نگهدارنده و اطرافیان او محسوب می‌شود ...
 

حکیم مهر - دادستان عمومی و انقلاب زنجان از برخورد با هنجارشکنان و سگ گردانان در امکان و معابر عمومی استان زنجان خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حجت الاسلام حسن مظفری» در اطلاعیه ای در روز یکشنبه عنوان کرده است: همانگونه که مستحضرید از جمله مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی که در چند سال اخیر بروز پیدا کرده و تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غرب بوده و هیچ تناسب و سنخیتی نیز با فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی ندارد که همان روی آوردن برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی و شوارع، آن هم در مناطق مسکونی و زندگی شهری است.

در این اطلاعیه عنوان شده است: با توجه به اعتقادات موجود مایه ایذاء و اذیت مردم می گردد و این که با مشاهده این گونه حیوانات مردم نمی توانند از پارک ها و فضای سبز استفاده بهینه نمایند و از طرفی مضرات بسیار زیاد بهداشتی داشته و سلامت خانواده ها و جامعه را نیز تهدید می نماید، چرا که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از میان ۱۷۰۹ عامل بیماری زا، ۸۳۲ عامل از طریق حیوانات به انسان منتقل می شود و همه حیوانات از جمله سگ، گربه و میمون به صورت بالقوه توانایی انتقال بیماری و تهدید بهداشت عمومی را دارند.

اطلاعیه دادستان عمومی و انقلاب زنجان می افزاید: همانگونه که مطلعید حسب تبصره ماده ۳ آئین نامه اجرایی قانون آپارتمان ها، نگهداری از حیوانات اعم از اهلی و وحشی در قسمت های مشاع اماکن ممنوع بوده و در قسمت های اختصاصی نیز چنانچه از نظر قوانین بهداشتی احتمال ایجاد بیماری از طریق حیوان وجود داشته باشد و یا نگهداری حیوانات به هر دلیلی نسبت به همسایه ها ایجاد مزاحمت نماید موضوع قابلیت پیگیری و مجازات قانونی خواهد داشت.

مظفری در اطلاعیه خود خطاب به هنجارشکنان و سگ گردانان عنوان کرده است: برابر ماده ۳ آئین نامه امور خلافی مصوب ۲۲/۵/۱۳۲۴ که همچنان دارای اعتبار قانون است اشخاصی که در پیاده روها و معابر از طریق نگهداری حیوان در عبور و مرور مردم و عابرین مزاحمت ایجاد می نمایند و هم چنین بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، تخلف قانونی محسوب شده و موضوع می تواند از کانال مراجع قانونی پیگیری گردد .

این اطلاعیه می افزاید: در همین زمینه بازخوردهای مردمی نیز نشانگر این است که شهروندان عزیز با عنایت به آموزه های اخلاقی و دینی خود و اعتقادات و باورهای مذهبی و درونی خویش مبنی بر نجس العین دانستن سگ و عدم تجانس این موضوع با سبک زندگی ایرانی- اسلامی، خواستار مقابله با عوامل ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی در معابر و اماکن عمومی و یا حمل آن با وسایط نقلیه شده و این نوع حرکات و رفتارهای ناهنجار را عامل ایجاد مزاحمت و ایذاء دیگر همشهریان عزیز دانسته و خواستار برخورد با عاملین اینگونه ناهنجاریها است.

مظفری در این اطلاعیه یادآور شده است: علی ایحال با عنایت به اینکه سگ گردانی در معابر عمومی و یا حمل آن در وسایط نقلیه، به جهت نجس العین بودن سگ، ضد ارزش های مذهبی و اجتماعی بوده و امری مذموم است. از منظر بهداشتی تهدیدی برای سلامت عمومی و حتی خود شخص نگهدارنده و اطرافیان او محسوب می شود.

اطلاعیه دادستان عمومی و انقلاب زنجان متذکر شده است: به جهت ایجاد مزاحمت و آزار و ایذاء همشهریان و عابرین عزیز برخورد با متخلفین مطالبه آنان است. حسب قوانین اشاره شده که سگ گردانی در معابر عمومی و یا نگهداری آن در مکان های عمومی یک تخلف اجتماعی محسوب می شود و عدم مقابله صحیح و برخورد قانونی با این امر ناپسندیده و خلاف شرع، موجب تجری مرتکبین و ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ ضد اجتماعی و غلط غرب گردیده و منجر به ناهنجاریهای هرچه بیشتر در جامعه خواهد شد، لذا مقتضی است دستور فرمایید در صورت مشاهده این موضوع یا گزارش و شکایت شهروندان محترم نسبت به جمع آوری حیوانات و تحویل آن به اداره کل محیط زیست اقدام و در صورت تجری و تکرار مرتکبان جهت پیگیری قضائی معرفی شوند.

 
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
بجای برخورد بهتر نیست محیط مناسبی مثل پارک حیوانات در شهرها ایجاد بشه ؟ بالاخره مردم نیاز به تفریح و تنوع دارن و رسیدگی به حیوانات خانگی( نه حیوانات وحشی) یک آرامش روحی به همراه داره. کاری که در کشورهای زیادی شده و این پارکها بسیار مکان مناسبی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
بله بیماریهای مشترک وجود دارد ولی سگهای شناسنامه دار و واکسن خورده که تهدید نیستن. از طرفی نگهداری حیوانات که مختص به غربی ها نیست .انسان هزاران سال است با حیوانات زندگی کرده و از آنها سود برده.رام کردن حیوانات هم از همین خاورمیانه و کشور ایران شروع شده .دامداری و کشاورزی رو ما خاورمیانه ای ها اختراع کردیم نه غربی ها. ولی حالا شکل استفاده تغییر پیدا کرده . زمانی از سگ به عنوان سگ گله و دامداری و نگهبانی استفاده میشد حالا برای ردیابی و درمان افسردگی و یا ایجاد حس مسئولیت پذیری در کودکان برای یادگیری و مسئولیت نگاهداری فرزند در آینده. ایجاد پارکهای مخصوص حیوانات خانگی میتونه گزینه خوبی باشه همونطور که در بسیاری از کشورها مرسومه. جایی که افراد با حیوانات خانگیشون میتونن وارد طبیعت بشن بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران داشته باشن
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
1
اگر دیگر مسائل موجود به این شیوه حل شده است این یکی هم حل خواهد شد. این خط و این نشان!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
انسان به انسان چطور؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
1
اصلا نیازی به این همه خشونت نیست.به حول قوه الهی و با برنامه ریزی های خیلی پیشرفته تا 10 سال تمام گونه های جانوری حتی مارمولکهای کویر هم بعلت خشکسالی نابود خواهند شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
با سلام
اگر مد نظر بیماریهای مشترک باشه ، گاو و گوسفند بیشتر عامل انتقال بیماری هستند پس کل دامدارها رو هم دادگاهی کنن . مشکلشون شرعیه نه بهداشتی .
دکتر میرسلیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
..................... حاج آقا درباره ی بهداشت عمومی و سلامت باید دامپزشکان و پزشکان نظر بدهند. اگر صرف داشتن بیماری مشترک با حیوانات دلیل منع داشتن آن است پس انسان ها را هم از حضور در معابر منع کنید چون به جای ۳ درصد, ۱۰۰ درصد بیماری هایشان با انسان های دیگر مشترک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
1
لطفا سانسور نکنید.
بگذارید حداقل این کامنت ما اینجا درج شود شاید یکی از همین مسوولین خواند و تغییر کرد.
مشکل مردم ما حجاب و نماز و سگ نیست. مشکل اقتصاد بیمار هست که منشا اعتیاد, طلاق, دزدی, ببکاری و.. غیره هست. اصل را ول نکنید فرع را بچسبید
حکیم جان حرف حق را سانسور کنید در این بدبختی جامعه شریکید
پاسخ ها
دامپزشک
| Germany |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
بسیار سنجیده صحبت شده.در جامعه ای که حرف راست و منطقی و درست سانسور بشه یا در گفتن اون اشکال ایجاد بشه،یقینا در اون جامعه خبری از اسلام نیست.در جامعه ای که فقر و تبعیض و پارتی و غیره باشد،دیگر جای اسلام نیست.فقر سرطان پیکر اسلام است.مسئولین بالارتبه ایران،فکر نکنید که فقط شمر باید مجازات بریدن سر امام حسین را بدهد.برای امتحان شما صحنه هایی در حد صحنه شمر و امام حسین به گونه ای متفاوت آماده شده.خدا که هزاران امام حسین ندارد!که شمرها سر ببرند.چه بسا بدتر از شمر ها را داریم.مواظب اعمالتان باشید یک حرکت اشتباه مسئولین،مخصوصا رده بالا،چند صد برابر مردم عادی می تواند مجازات داشته باشد.در دادگاه خدا،رشوه و مقام و منصب هیچ ارزشی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
حکیم جان لطف کن مردانگی به خرج بده و این بار رو سانسور نکن
........................... شما تمامی مواهبی را که برخوردارید از همین فرهنگ غربی است مثل برق، اتومبیل، تلفن همراه ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سلام.به نظر میاد مسئول محترم قضایی این ارقام در یک جلسه یا همایشی از زبان یکی از مسئولین دامپزشکی شنیده اند ولی اشکال کار اینجاست که چطور ایشان به این نتیجه رسیده اند که همه اینها مربوط به سگ و سگ گردانان است.آیا نمیشد حداقل از طریق تلفن با دامپزشکی مشورت می کردند. لابد......حکیم مهر زحمت نکش خودم نقطه چین گذاشتم ممنون
مسعود
|
Australia
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
با سلام . ایشان فراموش کرده اند که اکثر پیامبران ما شغلشان چوپانی بوده است.!
امید
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سگهای دارای کارت سلامت و واکسیناسیون نه تنها هیچ تهدیدی برای سلامت عمومی نیستند بلکه باعث افزایش نشاط در جامعه میشوند. به نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم!
شهروند زنجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
حاج آقا شما اگر زمان اصحاب کهف بودین بخاطر سگ گردانی محاکمه شون میکردین!
اگر سگ عین النجس باشه چرا سگ اصحاب کهف رفت بهشت؟؟چرا اکثر پیامبرا سگ داشتن حین چوپانی؟ ............................
حسین
|
United States of America
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
آقای شهروند زنجانی عزیز ،
من از طرف حاجاقا از شما عذر خواهی میکنم ،
اصلا یادم نبود که پیامبرانی که به شغل شریف چوپانی مشغول بودند مثل موسی کلیم(ع) سگ را به تقلید از غرب بغل کرده و در پارکها با ماشین پورشه و مازراتی برای پز دادن توی پارکها در ملأ عام ظاهر میشدند.

سگ گله خیلی هم شغلش مقدسه و نگهبان گله است از اون مقدس تر سگ شکاری ، و این دو هیچ ربطی به سگ های پشمالوی توی خیابون ندارند
نظر شما
ادامه