کد خبر: ۳۶۹۱۹



روز یکشنبه 12 شهریور ماه، جلسه‌ای با حضور «دکتر محسن مشکوه» مشاور رئیس سازمان و مدیر امور درمان سازمان دامپزشکی کشور، خانم دکتر زارعان مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان و معاونین در محل اداره کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این جلسه که به منظور برنامه ریزی و هماهنگی اجرای "سومین سمپوزیوم مقاومتهای میکروبی" که در استان البرز برگزار خواهد شد، تشکیل گردید.

ابتدا دکتر علی اصغر شریفی ضمن خوش آمد گویی به حاضریندر جلسه گفت: باعث افتخار است که برگزاری این سمپوزیوم که به صورت ملی برگزار خواهد شد به استان البرز واگذار شده است و تمام تلاش مجموعه دامپزشکی استان البرز در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این سمپوزیوم خواهد بود.

دکتر شریفی همچنین آمادگی کامل دامپزشکی استان در تامین سالن همایش ، امکانات برگزاری و ... غیره را نیز یاد آور شد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته سالن همایش های مجموعه رازی روز 20 مهر ماه برای این منظور در نظر گرفته شده است و پوسترهای تبلیغاتی برگزاری سمپوزیوم نیز در دست طراحی است که در روزهای آینده چاپ و در سراسر کشور توزیع خواهد شد.در ادامه دکتر مشکوه مشاور محترم رئیس و مدیر امور درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری سمپوزیوم گفت: برگزاری همایش ها و سمپوزیوم های تخصصی دامپزشکی در بعد ملی و جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و انعکاس خوب آن در مجامع می تواند راهگشای تعاملات بهتر سازمان دامپزشکی و سایر ارگانهای ذیربط باشد.

وی ادامه داد سازمانهای جهانی از جمله OIE , WWHO که به این انجمن پیوسته اند پرچمدار مدیریت مقاومتهای میکروبی هستند و با توجه به شرایط جامعه جهانی بخصوص در مورد میکروارگانیسم ها که روز به روز به داروها مقاومت بیشتری پیدا می کنند و عملاً داروها اثر خود را از دست می دهند و برنامههای سازمان جهانی و همچنین همایش های با این موضوعات و اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص مصرف بی رویه آنتی بیوتیکها بسیارمهم و شعار جهانی سلامت واحد هم بر این مبنا تاکید داردلذا جایگاه دامپزشکی در این عرصه بسیار مهم می باشد.

دکتر مشکوه در ادامه در خصوص کلیات نحوه برگزاری سمپوزیوم مطالبی را بیاننمود و خواستار دعوت از متخصصین امر و صاحب نظران در زمینه میکروبیولوژی و تحقیقات مقاومت میکروبی از مراکز ملی ، تحقیقاتی و اجرایی سراسر کشور در این همایش شدند.



 

نظر شما
ادامه