کد خبر: ۳۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



 مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آزمایشات اولیه علت مرگ بیش از 3 هزار قطعه ماهی در رود ارس، مسایل عفونی نبوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، «دکتر امیرحسین بهداد» با اشاره به ارسال نمونه‌‌هایی از ماهی‌‌های تلف شده در رود ارس جهت آزمایش در اداره‌‌کل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی، ابراز داشت: در روزهای گذشته شاهد فاجعه زیست محیطی در رود ارس و اتلاف بیش از 3 هزار ماهی بودیم و در طی آزمایشات اولیه هیچ مورد عفونی گزارش نشده است.

وی افزود: آزمایشات ادامه دارد ولی زمان قطعی برای اعلام نتایج نمی‌‌توان اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی در پاسخ به این سوال که آیا فرضیه‌‌ی مرگ ماهی‌‌ها در اثر ورود پساب‌‌های صنعتی به رود ارس به صورت کلی رد می‌‌شود، تاکید کرد: این اتفاق یک حادثه زیست محیطی است و می‌بایست دستگاه‌‌های مربوطه از جمله اداره‌‌کل محیط زیست در این مورد اقدام و مراتب را پیگیری کنند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
چند سال پیش ما نمونه های از ماهیان سد ارس گرفتیم و پایش بقایای فلزات سنگین و انتی بیوتیک انجام دادیم ، همه نمونه ها دارای بقای فلزات سنگین و‌ انتی بیوتیکی بود که با تحقیقات تکمیلی ورود فاضلاب های صنعتی کشور ارمنستان تایید شد ، علت مرگ به طور قطعی بقایای فلزات سنگین هست
نظر شما
ادامه