کد خبر: ۳۶۹۳۸
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
«روزنامه خراسان» منتشر کرد:
«روزنامه خراسان» در گزارش امروز خود، ابعاد گسترده اقدامات شبکه مافیایی در بازار گوشت را تشریح کرد ...
 

حکیم مهر - «روزنامه خراسان» در شماره امروز خود نوشت:

دستگاه قضایی مشهد با کشف ابعاد گسترده اقدامات شبکه مافیایی در بازار گوشت، به فعالیت خطرناک و مرگبار این شبکه پایان داد.

به گزارش روزنامه خراسان، ماجرا تکان دهنده است، اسنادی که دست های پنهان و پشت پرده برخی مدیران و مسئولان در «مافیای بازار گوشت کشور» را نشان می دهد. آنانی که برای سودجویی های میلیاردی و با واردات و توزیع فراورده های دامی آلوده در کشور جان مردم را به بازی گرفته اند و سلامت آن‌ها را به خطر انداخته اند. اگرچه مشخص است افشای این اسناد و شواهد فاجعه بار «قدرت های در سایه» را به تکاپو می اندازد اما سوال های اساسی این است که محموله های سنگین گوشت های آلوده توسط چه کسانی، کجا و چگونه توزیع شده است؟

محموله های فراورده های دامی که مجوز معدوم‌سازی آن از سوی دستگاه قضایی صادر شده است اما بررسی‌های دقیق مقامات قضایی نشان می دهد که اسناد معدوم‌سازی جعلی بوده، این محموله ها در کدام بازار و در کجای کشور به فروش رسیده است؟

این همه ماجرا نیست و ابعاد تکان دهنده فعالیت این شبکه مافیایی حاکی از دریافت حقوق و پاداش های نجومی و ده ها میلیون تومانی برخی مدیران ارشد ادارات کل تحت عنوان هیئت امنای یک کشتارگاه است.

وارد کردن مقدار زیادی از گوشت های آلوده به ویروس‌های خطرناک و کشنده از افغانستان و ارمنستان با عنوان «تنظیم بازار» و فروش آن به قیمت گوشت تازه داخلی ایرانی، صدور مجوز ارسال ده ها تن دنبه غیرقابل مصرف به مقصد ترکیه، در حالی که این محموله هیچ وقت از کشور خارج نشده، بخشی دیگر از ابعاد فعالیت این شبکه مافیایی است. همچنین اسناد موجود نشان‌ می دهد این شبکه مافیایی در کشتار دام های مولد و صادر کردن دام‌های زنده مولد به خارج از کشور نقش داشته است. از سوی دیگر فراهم کردن زمینه واردات گوشت به کشور در قالب تنظیم بازار که عمدتا هم آلوده و غیربهداشتی بوده است و توزیع واکسن ها و سرم‌های تاریخ گذشته، پرده دیگری از فعالیت مخوف این شبکه مافیایی است که امروزه به همت و تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی استان خراسان رضوی و به ویژه دادستان عمومی و انقلاب مشهد به عنوان مدعی العموم و ایستادگی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در برابر برخی فشارها، بسیاری از محموله های گوشت آلوده کشف و دست های پنهان برخی مدیران ارشد استانی و میانی از پشت پرده بیرون آمده و تهدید جدی علیه امنیت غذایی مردم از بین رفته است.

بدیهی است افرادی که امروز و در پی افشای «مافیای بازار گوشت» به پستوها خزیده اند باید پاسخ گوی اعمال خود و افکار عمومی باشند اسناد تکان دهنده‌ای که حاکی از دست داشتن منابع ثروت و قدرت در پس ماجراست و بدیهی است که دستگاه قضایی مشهد همچون دیگر پرونده های ملی که تاکنون ورود کرده بدون توجه به جوسازی و غوغاسالاری ها این پرونده را نیز تا پایان با قاطعیت رسیدگی می کند و برگ زرین دیگری به افتخارات دستگاه قضایی و اعتماد عمومی خواهد افزود.

بررسی جزئیات تخلفات و اقدامات این شبکه مافیایی که تعدادی از مدیران و مسئولان در آن نقش ویژه داشته اند ابعاد تکان دهنده این مسئله را روشن تر می کند.

حدود 100 تن دنبه غیرقابل مصرف گم شد!

ماجرای ورود دستگاه قضایی به پرونده «مافیای بازار گوشت» از بیست و هشتم بهمن سال 1393 از آن جا آغاز شد که شبکه دامپزشکی مشهد طی گزارشی به دادیار شعبه اول پیشگیری از وقوع جرم از توقیف محموله غیرقابل مصرف 65 تنی دنبه در یکی از سردخانه های شهر خبر داد. مقام قضایی نیز دستور داد تا مورد مصرف کالا تعیین شود و از طریق مزایده به فروش برسد اما این دستور اجرا نمی شود تا این که در جلسه کمیته بهداشت اداره کل دام پزشکی ضمن رد مصرف انسانی، مقدار دنبه توقیفی 35 تن اعلام می شود اما باز هم اداره کل دام پزشکی در حالی که مقدار کالای آلوده را در مکاتبه با معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور 40 تن اعلام می کند، خواستار تعیین تکلیف آن می شود. وقتی پاسخی از این معاونت نرسید، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی مجوز حمل مقدار 95 تن دنبه به مقصد کشور ترکیه را صادر می کند که این امر نشان از مغایرت زیاد وزن دنبه با گزارش های دیگر دارد.

اما بررسی های قضایی حاکی از آن بود که نه تنها الزامات شرایط صادرات کشور مقصد در این گونه فراورده ها رعایت نشده است و افراد حقیقی نیز مجاز به این گونه صادرات نیستند، بلکه استعلام از گمرک و وزارت امور خارجه توسط مقام قضایی نشان می داد که دنبه های مذکور به این کشور وارد نشده است حال این دنبه ها با توجه به نوع آلودگی آن در کجا مصرف شده اند، سوال بی پاسخی است که افکار عمومی منتظر روشن شدن ماجراست.

ماجرای گوشت های آلوده ارسالی از سیستان و بلوچستان

با آن که روزنه هایی از دخالت برخی مدیران و دست اندرکاران امور دام و فراورده های دامی پس از ورود دستگاه قضایی به ماجرای «مافیای گوشت» سوسو می زد، در تاریخ 94.6.16 نیز گزارشی مردمی از ورود 30 هزار کیلوگرم گوشت آلوده از سیستان و بلوچستان به خراسان رضوی، حساسیت موضوع را دو چندان کرد چرا که مسئولان و دست اندرکاران، مقامات قضایی را در جریان نگذاشته بودند. در نهایت این محموله توقیف شد و آزمایش ها از غیرقابل مصرف بودن آن ها حکایت داشت و مقام قضایی دستور معدوم کردن محموله را طبق جوابیه اداره کل دامپزشکی به تاریخ 94.9.14 صادر کرد در همین حال مکاتبه ای از سوی دامپزشکی مشهد صورت می گیرد که محموله فوق به وزن 12175 کیلوگرم در تاریخ های 18 و 19 و 20 خرداد 94 معدوم شده است در حالی که مکاتبه درخواست معدوم سازی محموله در تاریخ 94.9.14 صورت گرفته یعنی 6 ماه قبل از گرفتن دستور برای معدوم کردن محموله گوشت های آلوده!؟!

با این حال بررسی های قضایی مشخص کرد که نامه ارائه شده توسط دامپزشکی، مربوط به مکاتبه و موردی دیگر است. در همین زمان که آلوده بودن گوشت ها احراز شده و غیرقابل مصرف بودن آن به تایید رسیده بود محموله دیگری از سیستان و بلوچستان ارسال و مجوز حمل آن جمعا به وزن 25160 کیلوگرم صادر شد که نه تنها از ورود این محموله سنگین به خراسان رضوی جلوگیری نشد بلکه تایید تخلیه آن نیز در سایت به ثبت رسید!

اما ماجرای این محموله به این جا ختم نشد و افراد مسئول صورت جلسه ای را امضا کردند که گوشت های آلوده در حضور آن ها امحا شده است ولی بعد از آن که توسط مقام قضایی احضار شدند به صراحت اعلام کردند که در محل عملیات امحا حضور نداشته اند و بدون اطلاع از این که این مقدار گوشت که طبق صورت جلسه ها و قبض باسکول و همچنین رسید تخلیه، دارای وزن هایی مغایر از یکدیگر است، امحا شده است یا خیر! اقدام به امضای صورت جلسه کرده اند!؟ این پایان ماجرا نیست بلکه طبق صورت جلسه تنظیمی در هر مرحله از عملیات حدود چهار هزار کیلوگرم از گوشت های آلوده مذکور در یکی از کشتارگاه های شهری در اطراف مشهد امحا شده است در حالی که بررسی های دقیق و اظهارات متصدیان امر توسط مقام قضایی مشخص کرد که دیگ تبدیل ضایعات کشتارگاه مذکور فقط توانایی معدوم کردن هزار کیلوگرم در یک مرحله 10 الی 15 ساعته را داشته است!!

گوشت های آلوده به کشتارگاه نرسید!

از سوی دیگر در تاریخ 95.3.20 ادعا شده بود که گوشت ها توسط فردی به نام ... و با خودروی شماره ... به کشتارگاه منتقل شده است در حالی که در دفتر کشتارگاه محموله خودروی مذکور خمیر مرغ ثبت شده و گوشت نبوده است بنابراین صورت جلسه تنظیمی جعلی و خلاف واقع بوده و بررسی های میدانی و تخصصی افسران تحقیق حکایت از آن دارد که توسط خودروی مذکور هیچ محموله معدومی گوشت به کشتارگاه برای امحا حمل نشده است!!

حال با توجه به آلوده بودن گوشت ها، این سوال به ذهن می رسد که آیا گوشت ها به مصرف انسانی رسیده است؟!

فروش اجزای حرام دام

ماجرای فراورده های گوشتی آلوده به گزارش هایی درباره تخلفات کشتارگاه ها و فروش اجزای حرام دام ها نیز کشیده شد و بررسی ها و افشاگری مسئولان بازرسی و نظارتی هم از حمل بدون مجوز محموله دنبلان حکایت داشت.

به طوری که در تاریخ 95.7.2 کامیون حاوی دنبلان توسط ماموران ایست و بازرسی شاهرود توقیف شد و تحقیقات مشخص کرد که این محموله فاقد هرگونه مجوز بهداشتی است اما روز بعد و در تاریخ 95.7.3 مجوز حمل برای کامیون مذکور صادر شد!! این در حالی است که پیش از آن نیز گزارش هایی درباره تهیه و توزیع اجزای حرام دام در برخی کشتارگاه ها ارائه شده بود که این محموله های تاریخ گذشته بدون هیچ گونه نظارتی در سردخانه ها نگهداری می شد!!

توقیف کله پاچه های منجمد غیرقابل مصرف در پردیس

ماجرای مافیای گوشت و فراورده های دامی در گوشه و کنار کشور زیر ذره بین دستگاه قضایی مشهد قرار گرفته بود که در تاریخ 95.9.23 محموله کله پاچه غیرقابل مصرف در شهرستان پردیس تهران توسط نیروهای پلیس توقیف شد که تحقیقات دادستانی آن شهر مشخص کرد محموله 9 تنی مذکور از یکی از کشتارگاه های بزرگ خراسان رضوی و با برچسب های تولید روز بارگیری شده است!!

از آن جا که پرونده مافیای بازار گوشت در شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و توسط قاضی «سیدهادی سبحانی» در حال رسیدگی است گزارش کاملی از تخلفات و برچسب های کشف شده از سوی دادستانی پردیس به دادسرای مشهد ارسال شد و پرونده مذکور پس از صدور کیفرخواست در شعبه 102 کیفری پردیس مورد رسیدگی قرار گرفت. بررسی های قضایی در مشهد باز هم حکایت از دست های پشت پرده‌ای داشت که سودجویان برای کسب منافع مادی، جان انسان ها را نشانه رفته اند به طوری که حتی محموله آلوده به انگل نیز که با گوشت های سالم مخلوط شده بود در مشهد کشف و ضبط شد.

واردات گوشت های آلوده از افغانستان و ارمنستان

اوایل تیر ماه گذشته نیز اطلاعاتی به دادسرای مشهد رسید که نشان می داد محموله های گوشت گوسفندی با احتمال آلودگی از افغانستان با مجوز ستاد تنظیم بازار و توسط فردی افغانی الاصل وارد کشور شده است. در آزمایش‌هایی که با دستور قاضی پرونده صورت گرفت آلودگی شدید و مهلک این محموله تایید شد از سوی دیگر نیز مقامات قضایی در دادستانی مشهد دستور تحقیق درباره محموله های دیگری که از کشور ارمنستان بارگیری شده بود را به معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) اعلام کردند. این محموله غیرمجاز ساعت یک بامداد و در حالی که مجوز تخلیه در تهران را داشت در مشهد کشف شد و بررسی ها نشان داد که این محموله دارای آلودگی های خطرناک است و مصرف انسانی ندارد.

این در حالی است که گوشت های مذکور با نادیده گرفتن نظارت به صورت عمومی و خارج از شبکه ستاد تنظیم بازار توزیع شده است و اکنون مسئولان امر باید پاسخ گوی افکار عمومی باشند.

کشتار دام های مولد

از سوی دیگر نیز برخی اخبار حاکی از آن است که طی چند سال اخیر بسیاری از دام های مولد به منظور کاهش دام و گوشت در کشور کشتار شده اند تا پس از آن مافیای بازار گوشت بتواند با وارد کردن گوشت از کشورهای همسایه به سودجویی های خود ادامه دهد و از طرف دیگر نیز اخباری مبنی بر صادرات دام زنده با قیمت های بالا به کشورهای عربی خلیج فارس به گوش می رسد که قطعات گم شده این پازل را در بازار مافیایی گوشت تکمیل می کند و ...

 
 
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
خراسان همیشه سرآمد بهداشت و نظارت بوده تا قبل وجوداین اتفاقات ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
موضوع "توزیع واکسن ها و سرم‌های تاریخ گذشته" چیه؟ کسی میمونه توضیح بده
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
اوه اوه پس معلوم شد چخبر بوده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
اين مسايل براي قوه قضاييه خيلي عجيب و غريب است .......................
تنها راه حل گذر از اين اوضاع آشفته حاكميتي،انتقال مسووليت به بخش خصوصي پاسخگو تحت نظارت سيستم دولتي است.
سيستم دولتي بايد كوچك شود،ماده ١٩ تقويت شود و گرنه قدرت مافيا روز به روز بيشتر خواهد شد.
همكاران بخش خصوصي بارها از اين موارد مشاهده كرده اند و چيز جديدي نيست.معدومسازيهاي صوري،تعويض نمونه سالم با نمونه مشكوك هنگام نمونه برداري،معدومسازي كارتن حاوي علف و آشغال بجاي گوشت آلوده وفيلمبرداري هاليوودي از اين خيانت و ارائه آن به سايتها و خبرگزاريها،عدم ثبت وزن واقعي محموله هاي ضبطي و يا معدومي در صورتجلسات،ارائه راهكارها و حمايتهاي حقوقي از متخلفيني كه خودشان به دادگاه معرفي كرده اند و اخذ حق الوكاله از متخلفين و مجرمين و مشاوره فني به متخلفين كه بايد ناظر بر اعمال آنان باشند و موارد زيادي از اينها. ...................................
اين هم از عوارض درون مميزي است كه اخيرا عنوان شده است البته سازمان انرژي اتمي كجا و دامپزشكي كجا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
آلوده به چی بودن حکیم؟
mmm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
باسلام
بیشتر شبیه رپورتاژ آگهی میمونه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
همکاران گرامی
لطفا از فروش آخرتتان به چند روزه دنیا با این اظهار نظرها جدا خودداری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
دیگه با فروش اجزای حرام باید فاتحه همه چیز را خواند.اجزای حرام را به امان خدا رها کرده اند و چسبیده اند به معنویت درمانی و غیره.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
گنه کرد در بلخ آهنگری به ششتر زدند گردن مسگری
اگر دنبلان بدون مجوز حمل بهداشتی توقیف شده صاحب بار باید بازخواست شود نه مسئولین دامپزشکی
آیا تصادفات منجر به مرگ را با ید پلیس پاسخ گو باشد یا سازندگان خودرو و رانندگان و مسئولین راههای کشور
من خیلی راجع به قضیه فکر کردم .............................
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
يعني اگه اين اتفاقات تو تانزانيا اتفاق افتاده بود حداقل وزير بايد استعفا مي داد و ........................... كار به جايي كشيده شده كه مردم بجاي اينكه به دامپزشكي گزارش تخلف دهند،با نيروي انتظامي و اطلاعات سپاه تماس مي گيرند و اين يعني ادارات بازرسي و نظارتي و حراستي در دامپزشكي تعطيل مي باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
هیچی لذت بخش تر از نابود کردن یک شبکه ی مافیایی نیست. این ...ها به یک کشور ضربه میزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
سازمان دامپزشکی صلاحیت نظارت ندارد
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
تا وقتی دامپزشکی زیرمجموعه جهاد کشاورزی است بهتر از این نمیشه باید منتظر بدتر از اینها هم باشیم. واقعا باید یه فکری برای جایگاه دامپزشکی کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
هرچه بگندد نمکش میزنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
............................ چاره کار را باید از مسولین رده بالا سوال کرد که چرا تا به حال ماده 19 دامپزشکی را اجرا نکرده اند
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
همه می دونند پاپوشه. به چه امیدی تو بخش دولتی میشه کار کرد؟ این موارد روتین اتفاق میفته، اگه کمک نشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه. حالا که با اقایون در افتادند شد تخلف؟؟؟؟؟؟
خدابیامرزه عدالت،صداقت،یکرنگی رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
وقتی می گم خودتون مواظب بهداشت تون باشید به خاطر اینه که ورود گوشت های آلوده انگلی از مرز پاکستان به ایران قبل از سال 88 و توسط مافیای ایرانی انجام شد و علی رغم کلی اعتراض و سرو صدای مسئول فنی باز هم وارد شد و سازمان دامپزشکی بعد از اطلاع ............................ کشتار رو متوقف نکرد فقط تعداد کشتار رو برای مدت کوتاهی متوقف کرد ........................... دیگر مرگ در ایران یک پدیده خوفناک و ترسناک و وحشتناک نیست،بلکه به آرزو و چیز خوشایند تبدیل شده و این با همت مسئولین محترم ... به وقوع پیوسته.ممنون از ساده و خوشایند کردن مسئله مرگ.
کارشناس دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
سیستم دولتی متاسفانه با اون همه سیستمهای نظارتی در این مورد خطای بررگی مرتکب شد
اگر بره دست بخش خصوصی که دیگه فاتحه اش خونده است!!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
امروز اتهام .............. به اقآیان در روزنامه خراسان منتشر شد
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
همین آقایان ... در ظاهر مدافع اجرای آیین نامه نظارت بهداشتی بودند ولی در عمل آنرا در چنان پیچ و خم اداری و اجرایی انداخته بودند که تا الان در استان توفیق قابل توجهی حاصل نشده است.بهتر است مقام قضایی این مورد را نیز مد نظر قرار دهد تا عبرتی برای دیگر مسئولان بی توجه در سایر استانها باشد.
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
ایران کشوری که بدون شک از پتانسیل تولید بالایی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخوردار است و باز هم بدون شک بنا به تجربه و مشاهده حقایق عینی براحتی قادر به نه فقط تامین نیاز داخلی بلکه حتی تامین نیاز کشورهای فوق ثروتمند منطقه خلیج فارس در همسایگی اش نیز هم هست. حتی بهانه خشکسالی هم نمیتواند مانعی بر این امر باشد چرا که هم اکنون ما مصرفی اسراف گونه از آب را دو برابر بقیه دنیا به ثبت رسانده ایم .
این فاجعه فقط و فقط حاصل ضعف علمی و کارامدی و اخلاقی در مجموعه های دامپزشکی کشور اعم از آموزشی تا ستادی و اجرایی و بخش خصوصی میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
آیا بهتر نبود حداقل نامی از بیماریهای مهلک و کشنده که در جراید خراسان به آنها تاکید شده اشاره ای می شد تا دوستان با اطلاع کافی اظهار نظر می کردند.
آیا واقعا می توان باور کرد که در کشورهای صادر کننده گوشت دامها آلوده به این گونه بیماریهای خطرناک هیچ نظارتی توسط ارگانها و دستگاههای نظارتی کشورهای یاد شده اعمال نمی گردد؟!!
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
والله قسم اين قسم موارد در دامپزشكي وحود داره .......................... دراستاني سراغ دارم با هماهنگي مدير كل استانداري و بازرگاني مرغ بدون نظارت از امارات وارد كردند حتي امام جمعه در خطبه ها فرياد زد مردم مرغ غير حلال نخوريد ولي متاسفانه هيچ برخوردي نشد حتي امام حمعه هم سكوت كرد چرا كه خوراك آشپزخانه آنها از باقي مانده نمونه هاي ازمايشگاه تامين شد . مدير كل هم چند وقت بعد ارتقا گرفت و ......................... مملكت بي دروپيكر شده .................. خدا بداد مردم برسه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
وقتی خودمان تیشه به ریشه خودمان میزنیم وقتی آدمهایی کوچک را پستها ی بزرگ میدهند وقتی میزها وپستهای گرفته شده خیلی مهمند و جایگاه دامپزشکی مهم نیست وقتی وقتی پست میگیریم روی ابرها راه میریم وهمکارامون باید چند ساعت پشت در اتاق مون بمانند وقتی خودمان دو دستگی درست میکنیم میدانید که جایگاه دامپزشکی خدشه دارشد اصلا دیگه نمیتونیم سرمان را بالا بگیریم کسی برنده نیست همه بازنده ایم با این همه زحمت بخش خصوصی و ولتی واین همه واکسن زدن کنترل بیماری نظارت برقصابی و کشتارگاه این جواب زحمت هایمان نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
لطفاً علل حکم های ناکارآمد که ،سبب بی انگیزگی کارشناسان زحمت کش دامپزشکی میشه هم بررسی کنن تا متخلفان جرات تکرار جرم رو نداشته باشن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
پاراگراف آخر مزخرف بودن بسیاری از اتهامات را آشکار میکنه. واقعا ما از واقعیات امر مطلع نیستیم ولی اینکه مدیر کل دامپزشکی دام مولد رو ذبح کنه آنهم به امید بیشتر شدن واردات گوشت مزخرفترین تهمته

اینجانب بیش از ربع قرن سابقه دارم و بسیاری از این موارد را برای کار راه اندازی انجام داده ام و بهیچوجه آنرا جرم نمیدانم. و این اتفاقات فقط باعث میشود در امور بعدی محتاط باشم و کار ارباب رجوع را تا میتوانم بپیچونم.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
یک روز تعطیل بروید به بستهبندی های مرغ و گوشت سربزنید میفهمید مملکت چه خبره
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
نتیجه روی کار امدن افراد نالایق- و دادن قدرت به دست فقط یک سازمان (دامپزشکی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
برای چنین موضوعی متاسفم برای همکارانی که کل موضوع را باورکردن متاسفم مشکلات زیادی وجود دارد نه به این حد متاسفانه .............. برای ضربه زدن و ایجاد کمبود گوشت و نارضایتی مردم از دولت تلاش می کنند اگر واقع گرا باشید این همه فساد و دزدیهای میلیاردی و..... عدم پرداخت مالیات و... را کنار گذاشتند و بهانه کوچکی (فساد در دامپزشکی و...)را برای بزرگی ...........های خود و... پرده ساخته اند به هوش باشید
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
با سلام
در اكثر كشتارگاها كه ناظرين بهداشتي زير نظر رئيس كشتارگاه كار مي كنند اقداماتي از قبيل ذبح دام مولد وفروش دنبلان وعدم ذبح شرعي دام ديگر يك امر عادي وروتين شده است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
با سلام
تنظیم کننده بازار جهاد کشاورزی وعرضه کننده گوشت شرکت پشتیبانی امور دام جهاد است.گوشتهایی که از کشورهای آسیای میانه توسط شرکتهای ایرانی وارد میشود مستقیما تحویل شرکت پشتیبانی امور دام جهاد میشود.واین شرکت پشتیبانی امور دام جهاد است که گوشت خریداری شده از شرکتها را با قیمت 29000تومان را تا قیمت 48000 تومان در بازار وتوسط دلالهایشان بفروش می رسانند.سود اصلی را این آقایان میبرندولی تهمت وفشارش روی سر دامپزشکی است.بخاطر همین سود بادآورده است که وزارتخانه اجاز ه ورود دام زنده را نمیدهد تا هم کارگران ایرانی بهره مند شوندوهم کشتارگاههای کشورمان بهتر تجهیز شوند.
اگر دام زنده وارد شود این سودهای بادآورده وحرام نصیب این دلالهای شرکت پشتیبانی نمی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
انشاالله که سربازان جان بر کف وگمنام امام زمان بتوانند دست اداره کل دامپزشکی ........... را هم ............ آمین
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
حکیم مهر لطفا انتشاربدین همه نظرات. همه می دونند که موضوع پاپوشه. اونهایی که درا دارات کل و اداره نظرات فعالیت می کنند می دونند این موارد اتفاق میفته و همه موارد کمک کردن به مردمه. ادرات حراست دارند و این مواردی که همکاران می فرمایند فقط حرفه ..... و از سر بی اطلاعیه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
با سلام خدمت همه عزیزان
این موضوع قطعا پاپوشه برای عزیزان زحمتکش ما که در عرصه دامپزشکی سالهاست صادقانه و با دستان پاک به این مملکت خدمت میکنند
همه میدانند وخدا بهتر ازهمه افراد بشر می داند که افرادی را که به اتهام ناروا گرفته اند از پاکدست ترین افراد جامعه دامپزشکی کشور هستند
بازداشت و زندان و اتهام هم چیز نویی نیست چه بسا که در دورانهای گذشته اولیا خدا نیز بی گناه به حبس وتبعید وحتی شهادت رسیده اند اما واقعیت امر اینست که تصمیم دستگاه قضایی استان نه بر اساس حقیقت و نه بر اساس واقعیت بوده و رد پای افراد مغرض در تهیه مدارک و مستندات جعلی برای دستگاه قضایی انشا الله مشخص خواهد شد و نخواهند توانست از سیطره عدل الهی و از نفرین انسانهای حقیقت خواه و نیز از آه ناگاه خانواده های معزز این عزیزان گرامی فرار کنند به امید روشن شدن حقیقت برای همه
مختار سابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
یکجوری از پاپوش حرف میزنند که انگار مدیرکل استان مسوول فنی پای مرغه.اینها برای اینکه از تیررس سربازان گمنام فرار کنند ......................... شلوغکاری می کنند که قاچاقچیان گوشت آلوده را بخاطر مسایل سیاسی دستگیر می کنند!!
.................................. تا درس عبرتی برای سایر متخلفین باشد.دادگاه با ادله محکمه پسند کار می کند نه شعار سیاسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
تایید تخلیه در سامانه قرنطینه ،بی احتیاطی بود ولی به صورت روتین تبدیل شده معمولا کلیه تخلیه ها بدون دیدنمحموله و یا تایید مسئول فنی ثبت میشه ،ایدتعداد نیرو زیاد بشه و حکم تمام وقت برای پرسنل دامپزشکی صادر بشه تا در ساغت مختلف شبانه روز خدمت رسانی کنند،دبعد از شیفت هم استراحت کنن،کارمند که برده نیست که روز عید،تعطیلات نوروز ،مناسبتهای مختلف باید بیاد سرکار و اضافه کار وماموریت هم بهش ندن
تهمز
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
1
واقعا بايد به مقامات قضايي استان خراسان رضوي تبريك گفت.نه پاپوش براي خادمين زير ميزي و هيات امناي كشتارگاههاست و نه سنگ اندازي جلوي دولت.كلا دادگستري مشهد به دليل اينكه توريست و زاير بسيار زياد است روي اين قضايا كاملا حساس هستند و محق هم هستند.در اواخر سال ٨٥ هم هزاران تن گوشت منجمد ديفراست شده جلوي چشم گمرك و دامپزشكي و استاندارد وارد كشور شد و در تمام استانها پخش شد كه صداي هيچكس در نيامد اما مقامات قضايي مشهد محكم ايستادند و چند هزار تن گوشت ديفراستي و فاسد را تبديل به پودر كردند در حاليكه در بقيه استانها خونابه ته بسته گوشتها اره گرديد و به خورد قشر مستضعف داده شد.
اگر فرار از قانون و بي مسووليتي و مقايسه اينگونه رفتارها با اختلاسگران،كمك به مردم است كه ديگه بايد سازمان دامپزشكي را تمام شده بدانيم.
پيگيري حقوق مردم بي اطلاع و ميليونها زاير شايسته تقدير است و بايد الگوي ساير استانها هم شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
0
موارداتهامات ذکرشده کارشناسی نمی باشد.بلکه ناشی از جوسازی ودشمنی شخصی وناآگاهی وسیاسی کاری می باشد.خدمت وکارصادقانه دراستان خراسان معنی ندارد.ازنظرکارشناسی قوانین سازمان دامپزشکی ایران از اروپا هم سخت گیرانه تر می باشد.وقتی پزشکان محترم دربیمارستان ها به راحتی آزمون وخطا می کند ولی هیچ دادستانی جرات طرح موضوع راندارد.مطرح کردن این موضوعات ومقصرجلوه دادن بخش دولتی وخصوصی دامپزشکی نشانگر ضعف. رئیس سازمان ونظام دامپزشکی می باشد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
1
حكيم جان اين اتفاقات عادي عزيز يه سر به كشتارگاه هاي .............. بزنين ببينين وضع چطوره
بازرس از ...... مياد عوض بازديد از كشتارگاه ميبرن خونه پذيرايي ازش ميكنن و ميره سري به كشتارگاه هم نميزنه البته قبلش اداره دامپزشكي استان زنك ميزنه به كشتارگاه ها ميگه اقا جمع كنين بازرس مياد تا١٠٠٠٠٠٠ سال اينده هم درست نميشه وضع همينه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
0
این چیزی که دادستان اعلام کرده ماهی سی میلیون تومن از کشتارگاه پول میگرفتن آیا واقعیت داره؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
جناب دکتر ........ رئیس ....... دامپزشکی جوابگو باشید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
در حال پاسخگويي هستند ...........................
به اميد ايراني آباد
نظر شما
ادامه