کد خبر: ۳۶۹۴۰
فعالیت ایستگاه  قرنطینه دامپزشکی در سایت پرورش میگو چوئبده آبادانفعالیت ایستگاه  قرنطینه دامپزشکی در سایت پرورش میگو چوئبده آبادان
 

ایستگاه قرنطینه دامپزشکی مستقر در سایت پرورش میگو واقع در چوئبده آبادان با حضور کارشناسان دامپزشکی به شکل مستمر فعالیت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنارکوهی» مدیر کل دامپزشکی استان گفت: بلافاصله بعد از ردیابی ویروس در مزارع پرورش میگو در چوئبده آبادان در خردادماه سال جاری، پست قرنطینه دامپزشکی با حضور کارشناسان دامپزشکی و به جهت تشدید نظارت های بهداشتی قرنطینه ای راه اندازی شد.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی در حال حاضر با توان حداکثری و برقراری کشیک نسبت به انجام وظایف محوله در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری ها بویژه بیماری ویروسی لکه سفید اقدام می نمایند.

کنارکوهی اظهار داشت: از ابتدای شروع فعالیت مزارع تکثیر و پرورش میگو در سال 96 تا کنون تعداد 26 هزار و 685 نمونه توسط کارشناسان دامپزشکی اخذ و تعداد 687 آزمایش ویروس بر روی نمونه های اخذ شده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برقراری سیستم مراقبت فعال در مزارع تکثیر و پرورش میگو از ابتدای فعالیت مراکز تکثیر و پرورش میگو از اولویت کاری این اداره کل بوده است، اضافه کرد: این روند تا پایان عملیات صید میگو ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: انجام بازدیدهای هدفمند و سرزده بصورت شبانه روزی،برگزاری کلاس های آموزشی متعدد برای پرورش دهندگان،بکارگیری مسئول فنی بهداشتی برای مزارع پرورش، نمونه گیری های متعدد و مستمر،نظارت بر عملیات صید اضطراری و معمولی بخش دیگری از فعالیت های اداره کل دامپزشکی خوزستان در سایت چوئبده آبادان می باشد.

شایان ذکر است در سال جاری حدود 84 میلیون پست لارو در مراکز تکثیر میگوی استان تولید و همچنین تعداد 23 مزرعه شامل 293 استخر در زمینه پرورش میگو در سایت چوئبده آبادان فعالیت می کنند.

 
نظر شما
ادامه