کد خبر: ۳۶۹۴۱
 

یک قلاده خرس قهوه ای در حوالی پارک ملی گلستان عضو شورای روستا را زخمی و روانه بیمارستان کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دباغیان مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان گفت: عصر دیروز خرس در حوالی پارک ملی گلستان عضو شورای روستا را زخمی و روانه بیمارستان کرد .

وی افزود: آقای یاکیده عضو شورای روستای ترجنلی از توابع شهرستان گالیکش است که از ناحیه دست زخمی شده است .

دباغیان ادامه داد: او اکنون در بیمارستان بستری است .

یک قلاده خرس قهوه ای که به حاشیه روستای ترجنلی در حاشیه پارک ملی گلستان نزدیک شده بود با حضور ماموران یگان حفاظت پارک ملی گلستان زنده گیری شد .

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، سید مهدی کوچک رییس پارک ملی گلستان در این باره گفت: صبح روز یکشنبه با دریافت خبری مبنی بر نزدیک شدن یک قلاده خرس قهوه ای به حاشیه روستای ترجنلی ،ماموران یگان حفاظت پارک ملی گلستان در محل حضور پیدا کرده و خرس را مشاهده میکنند که این حیوان با مشاهده ماموران فرار می کند و تلاش برای گرفتن این حیوان بی نتیجه می ماند .

وی گفت: روز دوشنبه با تماس یکی از اعضای شورای این روستا مبنی بر مشاهده مجدد این حیوان ،ماموران به محل مراجعه و با استفاده از دستگاه پرتاب دارت بیهوشی اقدام به بیهوش کردن حیوان می کنند.

کوچک گفت:تذکرات لازم به مردم محلی برای  نزدیک نشدن به این حیوان داده شد که علیرغم اتخاذ اقدامات امنیتی متاسفانه، حیوان قبل از بیهوش شدن دست چپ یکی از ساکنین روستا که به این حیوان نزدیک شده بود را زخمی کرد .

رییس پارک ملی گلستان ضمن اعلام خبر زنده گیری خرس گفت: این حیوان برای بررسی های بیشتر در صورت وجود بیماری به مرکز نگهداری حیات وحش گناره منتقل شد  .

 
 
نظر شما
ادامه