کد خبر: ۳۶۹۵۸


اگرچه هر ساله محبوبیت نژاد‌های مختلف گربه‌ها متفات از سال قبل می‌باشد، اما مشهورترین نژاد‌های سالیان متوالی توسط انجمن طرفداران گربه‌ها (CFA) شامل ۱۰ نژاد می‌باشد و افراد تمایل بیشتری به نگهداری این گربه‌ها دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این نژاد‌ها شامل موارد ذیل می‌باشد.

۱. نژاد اگزاتیک:


افرادی که نژاد پرشین را دوست دارند، اما برس کشیدن هر روزه موهای گربه‌ برایشان دشوار است، می‌توانند این نژاد را انتخاب نمایند. از ویژگی‌های بارز این نژاد، مهربانی و آرامش آن است.

۲. نژاد پرشین:


با توجه به پوشش و موهای بلند و صورت شیرینش، گربه ایرانی (پرشین) از جایگاه ویژه‌ای در میان صاحبان حیوانات برخوردار می‌باشد. این نژاد نیازمند محیطی آرام و امن است. رسیدگی مرتب به موهای این نژاد الزامی است تا زیبایی پوشش حیوان حفظ شود.

۳. نژاد مین کون:


 اگرچه این نژاد بعد‌ها تحت عنوان راکون خوانده شد، اما با راکون‌ها قرابتی ندارد. بر اساس داستانی قدیمی این نژاد ترکیبی از گربه اهلی آمریکایی و نژاد گربه با مو‌های بلند و احتمالا آنگورا می‌باشد. این گربه یک حیوان خانگی ایده‌آل بوده و دومین نژاد محبوب در آمریکا می‌باشد و لقب «جنتلمن بزرگ» را به خود اختصاص داده است.

۴. نژاد رگدال:


نژاد رگدال، تمایل زیادی به استراحت و آرامش دارد و به صاحب خود بسیار احترام قائل است و معمولا علاقه دارد که بدنبال صاحب خود همه جا برود. تعجب نکنید اگر در خانه در هر اتاقی که می‌روید گربه‌تان را ببینید که  با صدای موزیک مانند و شیرینش با شما صحبت می‌کند.

۵. نژاد بریتیش مو کوتاه:


نژاد بریتیش مو کوتاه، یکی از نژاد‌های برجسته در اولین نمایش نژاد گربه‌ها بود و همچنین یکی از قدیمی‌ترین نژاد‌های انگلیسی گربه قلمداد می‌شوند.

فعالیت متوسطی داشته و یک گربه خانگی ایده‌آل می‌باشد. این نژاد مو کوتاه اغلب به رنگ آبی خاکستری دیده می‌شود اما رنگ‌ها‌ی متنوعی از این گربه‌ها نیز به تازگی پدیدار شده است.

۶. نژاد آمریکن موکوتاه:


خلق و خوی این نژاد، همانند ساختار بدنی او، متوسط می‌باشد و نه بیش از حد فعال هستند و نه خیلی آرام. این گربه برای نگهداری فوق‌العاده است. معمولا سر و صدا ندارند و با صدایی بسیار ضعیف ارتباط برقرار می‌کنند.

اغلب دهان خود را باز می‌کنند و علی‌رغم انتظار، هیچ صدایی جز یک صدای میو ضعیف به گوش نمی‌رسد.

آنها گربه‌های تخت و مبل هستند و با خوشحالی بدنبال صاحب خود از این اتاق به اتاق دیگر می‌روند.

۷. نژاد آبیسینیان:


نژاد آبیسینیان که در اصلاح «ابی» خوانده می‌شود، یک گربه سرزنده و فعال است. اکثر آبیسینیان به آب علاقه دارند. برای سرگرم کردن این نژاد، می‌توانید بازی‌های تعاملی متعددی ارائه دهید و پاداش شما وفاداری تا پایان عمر این گربه است.

اگر شما فردی پر انرژی، شوخ و فعال در زندگی هستید، این گربه بهترین همدم شما خواهد بود.

۸. نژاد اسفینکس:


نژاد اسفینکس معمولا بدون مو، با گوش‌هایی دراز می‌باشد و شما در اولین نگاه یا عاشقش می‌شوید و یا از آن متنفر خواهید شد.  اگر شما مدت زمان اندکی را با این گربه بگذرانید، او را بسیار هوشمند و همدمی دوستانه خواهید یافت.

این نژاد تمام خصوصیات یک حیوان خانگی مناسب را داراست.

۹. نژاد سیامی:


 در میان نژاد‌های مختلف، نژاد سیامی یک گربه پسندیده در میان صاحبان حیوانات خانگی می‌باشد. این گربه‌ها با صدا و حرکات بدن خود صحبت می‌کنند.

گربه‌هایی فعال، پر جنب و جوش و باهوش می‌باشند. آنها به توجه و مراقب زیادی نیاز دارند، بطوریکه در زمان عدم حضور صاحبشان در منزل، فرد دیگری باید در خانه آنها را سرگرم نماید.

۱۰. نژاد اسكاتيش فولد:



این نژاد دارای گوش‌هایی افتاده می‌باشد، البته در بدو تولد، گوشها ایستاده هستند اما در حدود ۳ تا ۴ ماهگی اکثرا گوشها به پایین نزول می‌کند. یکی از برنامه‌های اصلاح نژادی ارزشمند در پرورش این نژاد، ایجاد گوشهایی ایستاده است.

   نژاد دومستیک:


گربه‌های نژاد دومستیک مستحق شماره ۱ در لیست هستند. اینها نژادی ترکیبی بوده، که شناخته‌ترین نژاد می‌باشند. گاهی اوقات تحت عنوان گربه‌های کوچه نیز آنها را می‌شناسیم.

بسته به میزان مراقبت از آنها می‌توانند چاق، لاغر، درشت و یا کوچک جثه باشند. این گربه‌ها برای همه افراد شناخته شده هستند.

منبع: The Spruce و CFA (Cat Fanciers Association)

نظر شما
ادامه