کد خبر: ۳۶۹۷۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:
«دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» افزود: با این کار، کمیت را رها کردیم و به سمت ارتقای کیفیت حرکت کردیم و خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا حمایت کرد ...
 

حکیم مهر - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از کارهای مهمی که کردیم این بود که از ایجاد بی رویه دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی جلوگیری به عمل آمد، یعنی کمیت را رها کردیم و به سمت ارتقای کیفیت حرکت کردیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شصت و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی، در خصوص سطح علمی پزشکان و تاثیر آزمون بورد در ارتقای سطح علمی متخصصان گفت: دانشجویان پزشکی هفت سال درس می خوانند تا پزشک شوند و بعد یک دوره اجباری طرح خارج از مرکز را به مدت ٢ تا ٤ سال می گذرانند و بعد در سخت ترین آزمون علمی که در جمهوری اسلامی برگزار می شود، شرکت می کنند .

وی افرود: آزمون بورد از این جهت سخت است که از هر ١٠ نفر یک نفر به دوره های تخصصی راه پیدا می کند، این دوره ها بین چهار تا پنج سال زمان می برد و در پایان دوره نیز، آزمونی تحت عنوان آزمون بورد تخصصی برگزار می شود .

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز ٣٦٠٠ نفر در آزمون شرکت می کنند و بعداز این آزمون نیز متخصص می شوند و باید به مناطق محروم رفته و خدمت کنند و بعداز چهارسال در یک آزمون دیگری برای دوره فوق تخصصی شرکت کنند .

هاشمی گفت: امروز ٤٠٠ نفر را داریم که آزمون فوق تخصصی می دهند، یعنی ١٢ سال دوره تحصیلی که شامل ٧ سال پزشکی عمومی و ٤ یا ٥ سال تخصص است، را گذرانده اند .

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این آزمون ها در دو بخش برگزار می شود، بخش تئوری که از محفوظات افراد آزمون به عمل می آید و بخش مهارتی که مهارت ها و دانش های عملی شرکت کنندگان سنجیده می شود .

هاشمی با تاکید براینکه آزمون بورد آزمون سختی است، تصریح کرد: این سختگیری ها برای این است که سلامت مردم مهم ترین موضوع است و افرادی که این مدرک را در اختیار دارند، با جان مردم سروکار دارند .

وزیر بهداشت إظهارداشت: از نظر دانش و مهارت اکثر فوق تخصصان ما بهترین هستند، چراکه در طول زمان تجربیات لازم را چه با شرکت در کنگره ها و چه استفاده از تجربیات دیگران، کسب می کنند .

هاشمی گفت: آزمون تخصصی امروز در ٢٧ رشته تخصصی و در ٢٥ رشته فوق تخصصی برای چهار هزارنفر برگزار می شود و نتایج آن فردا بعد از ظهر اعلام خواهد شد و افرادی که آزمون کتبی را قبول شوند، وارد آزمون شفاهی و مهارتی می شوند و نتایج نهایی هفته آینده مشخص می شود و این افراد در سراسر کشور جایگزین نیروهایی که طرح نیروی انسانی شان به پایان رسیده می شوند .

وزیر بهداشت درخصوص برنامه هایی که برای ارتقای سطح آموزش پزشکی وجود دارد، گفت: در دولت یازدهم در جهت تحول نظام آموزش پزشکی کارهای ارزشمندی آغاز شد که ثمره آن را در این دوره خواهیم دید و یکی از کارهای مهمی که کردیم این بود که از ایجاد بی رویه دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی جلوگیری به عمل آمد، یعنی کمیت را رها کردیم و به سمت ارتقای کیفیت حرکت کردیم و خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا حمایت کرد و هچنین طرح آمایش اجرا شد و دانشگاه ها ماموریت محور شدند و روی ارتقای کیفیت آموزشی کارهای زیادی شد .

هاشمی ادامه داد: یک مشکل جدی که وجود دارد این است که هرچه جمعیت کشور بیشتر می شود، متاسفانه بخش آموزشی بیش از گذشته در خدمت درمان قرار می گیرد، بنابراین چنانچه امر تحول در آموزش بخواهد اتفاق بیفتد، باید بیمارستان های آموزشی از درمانی جدا شوند و این موضوع مستلزم ایجاد ٢٠ هزار تخت آموزشی است که امیدواریم اگر در دولت دوازدهم انجام نمی شود، حداقل زمینه های آن ایجاد شود و در این راستا می توان از سرمایه گذاران خارجی و داخلی و حمایت دولت و مجلس استفاده کرد .
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جعفر قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
0
ماهم یکی از کارهایی مهمی که کردیم ایجاد دانشکده های دامپزشکی در سراسر کشورجهت رفاه حال مرغ و خروسای عزیز بود.شعار ما: هر مرغ یک دام پزشک.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
1
از همه تقاضا می کنم برای الحاق تلاش کنیم. جایگاه ما وزارت بهداشت است. به کمپین ملحق بشویم که در حال پا گرفتن است.

Telegram.me/elhagvet
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
0
از اول هم معلوم بود که علت سرپا بودن رشته دندانپزشکی کم بودن دانشکده های آن نسبت به دامپزشکی بود.یه نفر پیدا شده جلو ازدیاد بی رویه دانشکده های دندانپزشکی را بگیرد ولی کسی نخواست جلو ازدیاد سرطان گونه رشته دامپزشکی را بگیرد و بسیار زیبا به این رشته خیانت کردن و باعث از بین رفتن و کم ارزش شدن رشته دامپزشکی شدن.پس ازدیاد بی رویه دانشکده های دامپزشکی بی حساب کتاب نیست احتمالا فکر می کنند با زیاد کردن فارغ التحصیلان این رشته،خدمت به دامپروران می کنند که سخت در اشتباه هستن.چون فیدبک منفی شدیدی به این رشته می زنند.خیلی وسط دوره ،رشته دامپزشکی را رها می کنند و خیلی ها هم اصلا انتخاب نمی کنند یا اگه هم این رشته رو قبول بشن،شروع به تحصیل در این رشته نمی کنند.
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
سوال مهمی که وجود دارد این است که این همه مدعی بر اصلاح دامپزشکی و البته صاحب نظر وجود دارد، اما چرا تعداد دانشکده های قارچ گونه دامپزشکی کم نمی شود؟ آن دانشکده هایی که موافقت اصولی ندارند و در بسیار مواقع از کمترین امکانات اموزشی پژوهشی و نیروی انسانی بی بهره اند چرا با قدرت بسیار دانشجو میگیرند؟ سوای از دانشگاه ازاد و دولتی چرا قدمی در برچیدن این خیل عظیم دانشکده نمی شود؟ اقایان خبر از وضعیت اسفناک کار بیرون که دارند چرا کاری نمیکنند؟ این وضعیت در دوره های تخصصی هم به مراتب ناراحت کننده شده است. هدف تربیت نیروی متخصص زمانی تامین هیات علمی بود. الان این نیاز مرتفع شده . الان هدف چیست؟ تامین منافع پژوهشی و مقاله برای ارتقاء همان اساتید محترم؟؟؟؟؟ جالب ان که همان اقایون در بازار کار بیرون هم کما فی السابق فعال و پویا هستند؟ دامپزشکی شده کلافی پیچیده و لادرمان. نمونه ان در کرمانشاه. کسب و کار دامپزشکی نابود شده اما دانشکده ای با کمترین امکانات فعال است!! جالب ان است که همین افرادی که این روزگار عجیب را منجر شده اند اکنون منتقد شده و نظریه درمانی هم میدهند!!! خیر درست نخواهد شد مگر جمع کردن بیش از هشتاد درصد این دانشکده های دامپزشکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
وظیفه ............ فقط حفظ میز - سکه اخر سال - باند بازی - و استخدام جد و اباد و دوستان عضو باند
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
از شورای انقلاب فرهنگی که بر پست ریاستش دامپزشک تکیه زده انتظار میره از دامپزشکی هم حمایت کنه همینطور که وزیر بهداشت ازش راضی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
در ایران دامپزشکی مرده است - سرمایه دار شده دامپزشک خودش نظر میدهد چون دهان سازمان دامپزشکی را بسته باچی معلومه.......
نظر شما
ادامه