کد خبر: ۳۶۹۸۵
 

طی بازرسی های کارشناسان اداره دامپزشکی، 70 کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف در یکی از رستوران های شهرستان قزوین کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر عیسی غیاث یزدی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی موجود در رستوران ها و غذاپزی ها یکی از وظایف اداره دامپزشکی است و برای حصول این مهم اداره دامپزشکی به صورت دوره ای بازدید از تمامی این واحدها را در دستور کار دارد.

وی با اعلام خبر فوق افزود: در یکی از همین بازرسی های دوره ای، کارشناسان اداره دامپزشکی مقدار 70 کیلوگرم گوشت قرمز فاسد را در یکی از رستوران های شهرستان قزوین کشف و معدوم سازی نمودند.
دکتر غیاث یزدی اضافه نمود: اگرچه این فرآورده خام دامی از مراکز مجاز تهیه شده بود ولی به دلیل نامناسب بودن شرایط نگهداری آن در رستوران، محموله فاسد شده بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: صرف تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز ومورد تایید اداره دامپزشکی نمی­تواند ضامن سلامتی آن باشد بلکه محیط و شرایط حمل و نقل و نگهداری سهم بسیار زیادی در سلامت آن خواهد داشت. همچنین منجمد کردن فرآورده خام دامی تازه در واحدهای عرضه تخلف محسوب شده و در صورت نیاز به نگاهداری طولانی مدت تر فرآورده خام دامی در واحد، می­بایست نسبت به تامین آن از مراکز مجاز تولید و عرضه عمده فرآورده های منجمد اقدام نمود.

 
 
نظر شما
ادامه