کد خبر: ۳۶۹۸۷
 

دکتر توکلی مدیرکل دامپزشکی استان لرستان به همراه معاونت سلامت و رئیس واحد آبزیان این اداره کل از مجتمع پرورش ماهی عمارت دورود بازدید به عمل آوردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی لرستان، این مجتمع قدیمی و جزء اولین مجتمع های آبزی پرور کشور می باشد که به همین دلیل ساختار بهداشتی مناسبی از ابتدا برای آن طراحی نشده است، به طوری که تنها 25 درصد مجتمع دارای ساخت و ساز مجاز بوده و از آب سالم و بهداشتی استفاده می نماید و بقیه مزارع از پسآب یکدیگر استفاده می کنند که این خود باعث رواج بیماریها در این مزارع گردیده است.

لازم به ذکر می باشد در طول سال های گذشته اهالی منطقه به صورت غیرمجاز و غیراصولی اقدام به افزایش ساخت و ساز در این مجتمع نموده اند که امکان تولید 1500 تن ماهی در این مزارع فراهم شده است، اما از لحاظ ساختار و شرایط پرورش مناسب نمی باشد، به نحوی که در سال های اخیر به صورت مداوم دچار بیماری های مختلف شده اند و به همین دلیل در مقاطعی با 25 درصد ظرفیت تا نیمی از ظرفیت فعالیت می کنند.

در ادامه دکتر توکلی و همراهان از مرکز تکثیر سالاروند واقع در عمارت دورود بازدید نمودند. این مرکز دارای پروانه بهداشتی و مورد تایید این اداره کل می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه