کد خبر: ۳۶۹۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت در کنگره بین المللی تغذیه مشهد گفت: اولویت غذا بر دارو در سازمان غذا دارو همانند اولویت بهداشت بر درمان وزارت بهداشت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کانال اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، «دکتر غلامرضا اصغری» در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی تغذیه در مشهد مقدس، با اشاره به اینکه از نظر سازمان غذا و دارو، موضوع سلامت و امنیت غذا در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات موثری در حوزه  کاهش شکر، نمک و چربی های با ترانس بالا در کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان غذا و دارو نصب نشانگرهای تغذیه بر روی مواد غذایی را از اقدامات مهمی برشمرد که در راستای بهبود وضعیت تغذیه مردم  انجام شده است.

وی همچنین ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و برگزار کنندگان کنگره بین المللی تغذیه اظهار امیدواری کرد: راهکارها و دستاوردهای این کنگره بتواند در حوزه سلامت مردم مثمر ثمر باشد.

سکاندار فراورده های سلامت کشور اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کمک های متعددی را در زمینه سلامت داشته و در حوزه تغذیه نیز با توجه به اعضای هیات علمی توانمند این دانشگاه اقدامات موثری صورت گرفته است.

این مقام مسئول حضور صاحبنظران برجسته بین المللی در  کنگره فوق را نیز فرصتی مغتنم برای استفاده از تجارب عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: استفاده از این نظرات بتواند موجب تسریع در برنامه های هدفمند در راستای ارتقاء سلامت مردم شود.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
خیلی شعار زیباییست.اولویت غذا بر دارو..بهداشت بر درمان,پیشگیری بر درمان.ولی ایا تحقق می یابد؟من در بقیه حوزه ها اظهار نظر نمیکنم.و ب شنیده هایی ک شنیدید .بسنده میکنم..درمورد شیرایا این نکته صورت میگیرد؟؟چرا باید بدترین نوع شیر اسبد بالا.فاسد .و دارای انتی بیوتیک ب مصرف تولید پنیر پیتزابرسد؟من بارها از همین تریبون حکیم مهر عنوان کردم..وضعیت نظارت ب شیر افتضاح است...با توجه ب رشد قارچ گونه لبنیات سنتی .و در مراکز حمع اوری شیر و کارخانجات هم ب دلیل سلطه کارفرما و اهمیت ندادن ب اصل نوزده..ب درستی انجام نمیشود..گفتم ک گفته باشم..گرچه میدونم خودتون اگاهید و حرکتی نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
عزیزم سوسیسو کالباس و همبرگر را ول کردی دنبال نشنگری - خمیر مرغ از همه بدتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
برادران عزیز تازه فهمیدندکه غذا مهم است اما با شعار هیچوقت حل نمیشود تا وقتی یکی از عزیزان مسولین نمیرند شما از خواب خرگوشی بیدار نمیشوید کدام عقل سلیم قبول میکند که مسول بهداشت از کارفرما حقوق بگیرد و بخواهد اظهار نظر هم بکند سازمان دامپزشکی و بهداشت هر دو باید پاسخگوی مردم باشند ( عدم اجرای ماده 19 دامپزشکی)
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
تنها چیزی که مهم نیست جان مردم است
نظر شما
ادامه