کد خبر: ۳۷۰۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر



در حالی که برخی از مرغ فروشی‌های سطح شهر از جمع‌آوری شبانه پوست و احشای مرغ پاک شده برای تولید خمیر مرغ خبر می‌دهند، مدیرکل دامپزشکی استان تهران با رد این موضوع گفت: خمیر مرغ در واحدهای صنعتی با نظارت فنی بهداشتی تولید می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علی‌اصغر برائی‌نژاد» در پاسخ به این سؤال که دیده شده روی برخی از محصولات بسته‌بندی گوشت یا مرغ تاریخ تولید، روز آینده درج شده و چه نظارتی روی کالاهای بسته‌بندی انجام می‌دهید، گفت: گوشت تازه بسته‌بندی نهایت تا ۷۲ ساعت ماندگاری دارد و درج تاریخ بیش از این تخلف محسوب می‌شود و مواردی که مشاهده کنیم، نسبت به ضبط محموله اقدام خواهیم کرد.

وی درج تاریخ تولید روزهای آتی روی بسته‌های گوشت و مرغ را نیز تخلفی آشکار عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده چنین موضوعی برخورد خواهیم کرد اما محصولی که در واحدهای بسته‌بندی برچسب می‌خورند، از همان لحظه باید تاریخ مصرف آغاز شود و اگر موردی خلاف این مشاهده شد، شهروندان می‌توانند موضوع را به اداره دامپزشکی منطقه خود گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پاسخ به این سؤال که اخیراً سازمان استاندارد استفاده از خمیر مرغ را در فرآورده‌های غذایی مجاز اعلام کرده و مواردی گزارش می‌شود که امعا و احشای مرغ، مرغ‌فروشی‌ با خودروهای وانت‌ برای تهیه خمیر مرغ شبانه حمل می‌شود و چه نظارتی در این مورد دارید که برائی‌نژاد پاسخ داد: خمیر مرغی که در واحدهای صنعتی استفاده می‌شود، قطعاً استاندارد واحدهای بهداشتی را دارد، چون ما در همه کشتارگاه‌ها مسئولان فنی و بهداشتی مستقر داریم و اگر ناظر حضور نداشته باشد، فعالیت عملاً امکانپذیر نیست.

برائی‌نژاد تأکید کرد: هیچ واحد فرآوری بدون حضور ناظر بهداشتی حق فعالیت ندارد و اگر گزارشی مبنی بر این که شبانه امعا و احشای مرغ برای تولید خمیر مرغ جابه‌جا می‌شود، گزارش آن را بدهید تا برخورد کنیم.

این در حالی است که طی تهیه گزارش از وضعیت عرضه و قیمت مرغ در سطح شهر تهران، چند مرغ فروشی اذعان کردند که هر شب آخر وقت فردی با یک وانت مراجعه کرده و پوست مرغ و امعا و احشای مرغ پاک شده را برای تولید خمیر مرغ جمع‌آوری می‌کند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
با سلام.
شاید بهترین جوابی که دکتر برائی نژاد دادند ، این بود :*** اگر وجود دارد، گزارش دهید تا برخورد کنیم***
.
.
وگرنه با قدرت تخیل و اینکه می گویند و می گویند : که نمی شود ، کاری از پیش برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
اکثرا برای روغن کشی کارخانجات ضایعات است
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
چرا .......... میگید اخه مگه مرغی که از کشتارگاه میاد اندرونش تخلیه میشه که میگن مرغ بی امعا احشا .فرمولش خیلی سادس دلال نمیزاره اندرونه مرغ هلندی خالی شه =واسه چی=برای اینکه رو وزنش بیاد/اقایون به پیر به پیغمبر اندرونه مرغ ها تو شرکت فراورده گوشتی تخلیه نمیشه .اگه قرار بود بشه همون کشتارگاه میشد که مرغ گرمه.
نظر شما
ادامه