کد خبر: ۳۷۰۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس اداره دامپزشکی زرند گفت: شهروندان در مراسم استقبال از حجاج در راستای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی از ذبح دام در منازل و به‌ویژه معابر عمومی خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «حسن لطفعلی‌پور» افزود: ذبح دام در معابر و اماکن عمومی مغایر با مقررات بهداشتی است.

رئیس اداره دامپزشکی زرند ضمن درخواست از تمام شهروندان تصریح کرد: در مراسم استقبال از حجاج در راستای جلوگیری از موارد فوق و پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و مخاطرات بهداشتی برای خود و دیگران از خدمات رایگان دامپزشکی در کشتارگاه دام بهره‌گیری کرده و از ذبح دام در منازل و به‌ویژه معابر عمومی خودداری کنند.

لفعلی‌پور خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به ‌عمل آمده با شهرداری و سایر ارگان‌ها مربوطه با افرادی که در معابر عمومی اقدام به ذبح دام کنند به ‌عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و با این افراد برابر مقررات برخورد می‌شود.

لطفعلی‌پورضمن اشاره به عواقب خطرناک کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی اظهار داشت: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند که سهل‌انگاری در امور بهداشتی و به‌ویژه کشتار دام در معابر عمومی می‌تواند احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها از جمله تب کریمه‌ کنگو و سایر بیماری‌های مشترک را افزایش می‌دهد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
کی به حرف میکنه - هرکاری دوست داری بکن
دکتر حاج محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
درود به دوست وهمکار گرامی جناب آقای مهندس لطفعلی پور موفقیت های روز افزون شما ارزوی ماست
نظر شما
ادامه