کد خبر: ۳۷۰۵۰



در یکی از نادر هفته هایی که گذشت هیچ کشوری به طور رسمی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان (HPAI) را در طیور گزارش نکرد، اما مسئولان فیلیپین و ایتالیا اقداماتی برای جلوگیری از وقوع موارد بیشتر آنفلوآنزا انجام دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews، با توجه به اینکه مهاجرت پرندگان وحشی در آستانه آغاز است، می توان این هفته را آرامش قبل از طوفان آنفلوآنزای فوق حاد تلقی کرد. در واقع، این ویروس برای اولین بار در ماه های اخیر در پرنده های وحشی در آفریقای جنوبی و سوییس یافت شد.

آسیا: فیلیپین نیم میلیون پرنده را معدوم می کند

از آنجایی که فیلیپین اولین بار است با وقوع آنفلوآنزای پرندگان مواجه می شود، برای معدوم سازی نیم میلیون پرنده در این کشور برنامه ریزی کرده است. کشور فیلیپین تایید کرده که با کمک ارتش، 92000 پرنده کشته شده است.

این بیماری تاکنون در منطقه لوزون مرکزی فیلیپین مشاهده شده است. در این منطقه دو هفته است که بازی جنگ خروس ها ممنوع شده زیرا این بازی نیازمند جابه جایی خروس ها از منطقه ای به منطقه دیگر است.

مانوئل پینیول (Manuel Piñol)، وزیر کشاورزی کشور فیلیپین که با فشار کشاورزان منطقه ای برای ادامه دادن زنجیره عرضه مواجه است، اعلام کرده که حمل و نقل طیور از منطقه لوزون به دیگر مناطق این کشور می تواند در ابتدای ماه سپتامبر از سر گرفته شود، البته در صورتی که موارد بیشتری از ویروس آنفلوآنزا یافت نشود . گروه های امنیت زیستی تمام فارم ها را در سطح کشور فیلیپین بررسی می کنند.

آفریقا: کشف ویروس آنفلوآنزای فوق حاد در پرندگان وحشی در آفریقای جنوبی

سازمان سلامت حیوانات آفریقای جنوبی برای اولین بار گزارش داد که ویروس آنفلوآنزای فوق حاد H5N8 در پرندگان وحشی کشف شده است. براساس این گزارش که به سازمان جهانی سلامت حیوانات ارائه شده است، آزمایشی روی پنج پرنده از استان مپومالانگا (Mpumalanga) در ماه جولای انجام شده ویروس آنفلوآنزا را مثبت گزارش کرده است. مپومالانگا یکی از سه استانی است که اخیرا آنفلوآنزای پرندگان در مرغ ها و شترمرغ های تجاری در آن رخ داده است.

یکی از مقامات کشاورزی لیبی نیز در پی یافتن ویروس آنفلوآنزای کم حدت H7 در ماه می سال جاری میلادی در شمال این کشور، گزارش نهایی خود را به سازمان جهانی سلامت حیوانات ارائه داده است. از ماه می تاکنون هیچ مورد آنفلوآنزای دیگری در این کشور مشاهده نشده است. جابه جایی غیرقانونی پرندگان علت وقوع آنفلوآنزا در ماه می بوده است.

اروپا: هیچ مورد آنفلوانزای حاد جدیدی گزارش نشده است

معدوم سازی، پاکسازی و ضدعفونی در سطح اروپا در تمام فارم هایی که آلوده به ویروس فوق حاد آنفلوآنزای H5N8 بودند به اتمام رسیده است. آخرین مورد آنفلوآنزای گزارش شده در 13 اوت سال جاری میلادی بوده است.

از زمانی که بیماری در هفته سوم ماه جولای بعد از دو ماه دوباره به ایتالیا بازگشت، 13 فارم و تقریبا 789000 پرنده مستقیما تحت تاثیر آنفلوآنزا قرار گرفتند.

مسئولان دامپزشکی در سوییس به سازمان جهانی سلامت حیوانات گزارش داده اند که دو مورد قوی وحشی مرده یافت شده که آزمایش ویروس آنفلوآنزای فوق حاد H5N8 آنها مثبت بوده است. این پرنده ها در کانتون وو (Vaud) سوییس کشف شده اند که در شرق سوییس و در مرز فرانسه قرار دارد.

چین: هیچ تغییری در موارد آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده است

مرکز حفاظت از سلامت هنگ کنگ گزارش داده است که هیچ مورد تایید شده جدیدی از آنفلوآنزای پرندگان نوع آ (H7N9) در چین در هفته گذشته گزارش نشده است. از ماه مارس سال 2013 میلادی کل تعداد موارد ابتلا به این نوع ویروس در جهان 1,558 مورد بوده است. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی در خود چین 752 مورد از این نوع ویروس وجود داشته است.


 

نظر شما
ادامه