کد خبر: ۳۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه:
آیا اگر مشاور فرهنگی یک سازمان یا وزارتخانه، فرضاً یک مهندس عمران بود، آیا ایشان باز هم با همین لحن تحقیرآمیز به رشته ایشان اشاره می‌نمودند؟
 

حکیم مهر - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: تا زمانی که پارتی‌بازی و روابط سیاسی و فامیلی ملاک انتخاب افراد برای عهده‌داری پست‌ها و مسئولیت‌ها باشد ما همچنان باید شاهد ناکارآمدی دولت و دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی صحیح به مردم باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه دانا، «حمید رضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص انتصاب آقازاده‌ها در سمت‌های مختلف اظهار داشت: متاسفانه هنوز در ساختار مدیریتی کشور ما نظام عزل و نصب‌ها مبتنی بر شایسته‌سالاری نیست.

وی افزود: از ابتدا جریان‌هایی که صاحب قدرت و ثروت بودند یا جریان‌هایی که به دنبال نفوذ در حاکمیت بودند سعی کردند با تضعیف گزینش و توسعه و گسترش رابطه و پارتی‌بازی در نظام جذب نیرو، کاری کنند که روند بکارگیری نیروهای صالح و شایسته در مناصب و مسئولیت‌های اجرایی کشور از یک مسیر درست و منطقی خارج شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه مسیر رسیدن به مسئولیت‌ها در کشور ما عمدتا به دست کانون‌های قدرت و ثروت است گفت: این کانون‌ها به افرادی بها می‌دهند که معمولا در انتخابات‌ به آن‌ها مدیون شده‌اند یا شاید تعهدی و قول و قراری بین آن‌ها برقرار بوده است و معمولا سعی می‌کنند افرادی از وابستگان جناحی خود را به مسئولیت برسانند تا طرفداران خود را حفظ کنند.

ترقی ادامه داد: این روند موجب شده که بدنه اجرایی کشور از افراد متعهد، متخصص، مومن و انقلابی تهی شود و جای آن‌ها را عناصر فرصت‌طلب، ناشایست، غیر متخصص و به طور کلی عناصر فاقد ویژگی‌های لازم برای مسئولیت‌های اجرایی بگیرند و ما شاهد ناکارآمد شدن دستگاه اجرایی و مدیریتی در بخش‌های مختلف کشور باشیم که نتیجه آن به ضرر مردم است و موجب نارضایتی مردم شده است.
برخی افراد یک دامپزشک را به عنوان مشاور فرهنگی مجموعه‌های خود انتخاب می‌کنند

وی با اشاره به اینکه برخی افراد یک دامپزشک را به عنوان مشاور فرهنگی مجموعه‌های خود انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: با این نوع انتصاب‌ها چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم که مشکلات فرهنگی در یک دستگاهی حل و فصل شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار داشت: تا زمانی که پارتی‌بازی و روابط سیاسی و فامیلی ملاک انتخاب افراد برای عهده‌داری پست‌ها و مسئولیت‌ها باشد ما همچنان باید شاهد ناکارآمدی دولت و دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی صحیح به مردم باشیم.

ترقی در خصوص پیامدهای این نوع انتصاب‌ها گفت: این نوع رفتارها باعث به وجود آمدن چند آسیب می‌شود؛ اول آنکه مسیر ارتقاء افراد برای رسیدن به پست‌ها را از مسیر اصلی شایسته‌سالاری به مسیر پارتی‌بازی تغییر می‌دهد؛ نکته دوم اینکه موجب سرکوب و ناامیدی نخبگان جامعه و عناصر متخصص و متعهد می‌شود.

وی افزود: این رفتار همچنین موجب به وجود آمدن فساد در دستگاه اداری کشور می‌شود چرا که وقتی فردی می‌خواهد به مسئولیتی برسد و هیچ راهی جز باج دادن، رشوه دادن و پارتی‌بازی را در مقابل خود نبیند ناچار برای ارتقاء و پیشرفت از طریق فساد به کرسی و مسئولیت می‌رسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پایان گفت: این اقدامات توقعات اطرافیان مسئولان را غیرمنطقی می‌کند که در منشور حکومتی امیر المومنین هم به این موضوع اشاره شده که توقعات خواص از همه بیشتر است و کارایی آن‌ها از همه کمتر است و این توقعات بالا موجب ظلم و بی‌عدالتی می‌شود و حقوق سایر مردم را ضایع می‌کند و نظام را هم از پیشرفت و ارتقاء باز می‌دارد.

 

پی‌نوشت حکیم مهر:

ضمن احترام، باید به جناب آقای ترقی عرض کنیم که مشاور فرهنگی مورد اشاره ایشان، علاوه بر داشتن مدرک دکترای دامپزشکی، ملبس به لباس روحانیت بوده و انتصاب یک روحانی به عنوان مشاور فرهنگی یک دستگاه امر عجیبی محسوب نمی شود. صرفنظر از این موضوع، آیا اگر مشاور فرهنگی یک سازمان یا وزارتخانه، فرضاً یک مهندس عمران بود، آیا ایشان باز هم با همین لحن تحقیرآمیز به رشته ایشان اشاره می نمودند؟

توصیه می شود ایشان بجای چنین اظهار نظرات غیرکارشناسانه ای، به واکاوی دلایل تعداد آرای 400 هزار عددی نامزد حزب متبوعشان (1 درصد کل آرای اخذ شده) در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بپردازند!

 
 
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
4
ایشان و حزب متبوعشان متاسفانه هم چنان در حد اسم سابقشان، جمعیت گونه عمل می کنند.
جمعیت موتلفه اسلامی سابق.
جناب ترقی فراموش کرده اند که 16 سال وزیر امور خارجه ایران دکتر ولایتی بودند که فوق تخصص عفونی اطفال داشتند.
اصلا چرا گذشته، همین دیروز معاون سیاسی وزارت کشور فردی شد که مدرک دکتری حرفه ای علوم آزمایشگاهی دارد.
حتما چنین مواردی ایراد نداشته و ندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
4
مثل اینکه سنگ‌ دامپزشکی خیلی سنگینی می‌کنه که بعضی‌ها تحملشو ندارن اعتراض میکنن دامپزشک جماعت مطمن باشین از شما کمتر نیستن بلکه سرترهم هستن چون بابت درسی که خوندن زحمت کشیدن مثل شماها نیستن که برین از علمی کاربردی پیام نور مدرک بگیرین بیاین ادعا داشته باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
5
بله وزیر جهاد کشاورزی هم مهندس عمران هستند....واقعا ایشان بروند فکری به حال نامزد مورد حمایتشان در انتخابات کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
2
با سلام
جهت اطلاع ایشان جناب آقای دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مدتهاست یک نفر دکتر دامپزشک می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
3
با سلام و عرض ادب
در حال حاضر وزیر کشاورزی ایلات متحده امریکا آقای دکتر Sonny Perdue دامپزشک و تحصیل کرده دانشکده دامپزشکی جورجیا امریکا می باشد ایشان قبلا مناصب متعدی را داشته اند
خانم ایلاریا نماینده فعال پارلمان ایتالیا دامپزشک می باشند
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
با سلام
بنده به عنوان يك كارمند دامپزشك دولتي آن قسمت از اظهارات ايشان را در خصوص عزل و نصب‌هاي مديران تاييد مي كنم. واقعا ديگر شايسته سالاري جاي خود را به پاچه خواري و چاپلوسي و پارتي بازي داده است.
خدا آخر وعاقبت نظام اداري را بخير كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
2
از عزيزان حكيم مهر تشكر ميكنم كه به عرق صنفي خود اين چنين متصل اند
اما در خصوص خرده فرمايش اين اقا لطفا مدارك و مدارج تحصيلي خودش را ارائه بدهد و بعد استاد شهريار هم پزشك بود مهم شعور و شناخت انسان است. خدا پولي به من بدهد و.......
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
3
البته گله اي بر جناب ترقي نيست چون ايشان با بضاعت و بار علمي كه دارند به يك دامپزشك نگاه مي كنند بهر حال أوج ترقي فقر انديشه و تفكر اينگونه قضاوت هاست
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
از قرار معلوم ایشان ..................... برای این پست که موفق به تحمیلشان نشدند
فلذا پیشنهاد میکنم به قول محبوبانشان .........................
پاسخ ها
کلینیسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
حکیم مهر عزیز آیا حرفهای من منشوری بود؟؟
ولی این فقط نقل قولی از ادبیان یک رییس جمهور بوود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
جناب ترقی ...................... باشن بهتره تا اظهار نظر در خصوص مسایل عجیب غریب و یکی نیست به ایشان اعلام کنند برادر گرامی اقای ترقی چطور فردی با مدرک فیزیک بعنوان نماینده حقوق بشر و مشاور رئیس قوه قضائیه هستند ایرادی نداره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
ای بنده خدا کچای کاری که اگر ما دامپزشکان نبودیم جنابعالی هزار تا مرض میگرفتی
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
ممنون از حکیم مهر بابت جواب درست و کوبنده. امیدوارم این حمیدرضا خان یه ذره فکرش کار کنه و زودتر عذرخواهی کنه
حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
برادر من جناب ترقی!
اوضاع خرابتر از مشاور فرهنگیه!
معاون حقوقی وزیر محترم نفت که یک برند جهانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! محسوب می شوند یک دامپزشک است!
یعنی قرارداد با توتال و تنظیم IPC را ایشون در آناتومی و بیماری دام بزرگ پاس کرده اند!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
معلوم هست که رشته خود ایشان چیست؟

آیا این رشته آقای ترقی، طوری است که ایشان بتواند در مورد مسائل کشور اینطور راحت اظهار نظر کند؟

از طرف دیگر افرادی که مدارج عالیه دانشگاهی را در هر رشته ای طی می کنند جزو نخبگان محسوب می شوند.

به طور کلی نخبگان افرادی هستند که به دلیل توانایی های بالای ذهنی، ضمن احاطه به رشته اصلی خود خواه ناخواه به عنوان یک فرد تحصیل کرده که در بطن یک جامعه زندگی می کند در هنگام مواجهه با موضوعات مختلف، حتی
در وهله نخستین بار تلاش می کنند که برخوردی سنجیده،
علمی و منطقی داشته باشند.

حال اگر در این زمینه به طور متمرکز کار فشرده نظری و عملی نیز برای مدت قابل قبول هم انجام داده باشد، می تواند حداقل به عنوان یک مشاور انتخاب شود.

مگر مدیران کلان کشور که مسئولیت مجموعه های بزرگ را بر عهده می گیرند، در همه زمینه ها دارای تخصص هستند؟

هنر مدیران ارشد و کلان این است که از افرادی که دارای تجارب شناخته شده علمی و عملی هستند به نحو احسن بهره بگیرند.

جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی را ببنید: ایشان ضمن احاطه به رشته تخصصی خود در پزشکی، وزیر امور خارجه در زمان جنگ تحمیلی بود و توانست به طور موفقیت آمیز در مذاکرات صلح با صدام حسین نسبت به استیفای حقوق ملت در صحنه جنگ دیپلماتیک عمل کند.

از طرف دیگر ایشان، هم اکنون هم علی رغم اینک پزشک هستند و هیچ گونه درس علوم سیاسی دانشگاهی را نگذرانده اند و هیچ مدرکی را در این زمینه ندارند، پست های مهم مشورتی سیاست بین الملل را بر عهده دارد.

از طرف دیگر آقای دکتر ولایتی در زمینه تاریخ سیاسی کشور حداقل از زمان صفویان تاکنون، مطالعات گسترده و قابل تأملی انجام داده اند.

این نحوه برخوردها، ناشی از کژاندیشی افراد است. زیرا با موضوعات علمی به شکل تک بعدی برخورد می کنند.

اتفاقا رشته های پزشکی و دامپزشکی از یک طرف به دلیل اینکه افرادی که به خصوص در دهه های قبل - به دلیل کمبود صندلی پذیرش در دانشگاه ها- ، رقابت بسیار شدیدی را بایستی پشت سر می گذاشتند معمولاً ضریب هوشی بسیار بالایی را دارند.

از طرف دیگر به دلیل ماهیت بیولوژیک و مقایسه ای رشته های پزشکی و دامپزشکی که لازمه آن دقت نظر به نکات کاملاً ریز، حساس و توآم با نکته سنجی آنهم در یک شرایط بالینی مخاطره آمیز زمانی و مکانی است، خود به خود و به طور بالقوه مرد تصمیم گیری های بزرگ در عرصه های مهم تربیت می شوند که در صورت فراهم بودن شرایط می توانند در زمینه های مدیریتی و مشورتی موفقیت های بزرگی را به ارمغان بیاورند.

البته مثال ها زیاد است و می توان از هر جناح و هر رشته، افرادی مشابه را پیدا کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
اگر قرار هست هر کسی سرجایه خودش بشیند در اینصورت بقیه ادراجات ومشاغل هم باید اینطور باشن مگر نه با تحقیر یک رشته مثل دامپزشکی که از قدیم به خاطر کار درمان حیوانات مورد تمسخر قرار گرفته هست و هرکسی یک خرابکاری انجام میداد بهش میگفتن دکتر خر و گاو؛ کار درستی نیست همه این بدبختیها فاصله گرفتن وزارت از بهداشت وچسبیدن به جهاد کشاورزی هست مگر نه الان اگر طرف بجای دامپزشک پزشک بود جرات زدن همچین حرفی رو نداشت چونکه وزارت بهداشت این جور آدمها رو محل نمیذاشت چه رسد به بیانیه اینا توجه بکنه
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
خدایا جز تو به که شکوه کنیم هنوز بعد ازنزدیک به چهل سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی هرکسی را میخواهند حقیر جلوه دهند میگویند دامپزشک است آخر جناب ترقی فلان مشاور فرهنگی که دروس حوزوی خوانده و یک مدرک دامپزشکی هم گرفته به نظر شما گناه کرده پناه می بریم به خدا از جمعیتی که پسوند وپیشوند اسلامی دارند واینگونه فکر می کنند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
باسلام

تا جایی که ما یادمان هست جناب ترقی زمانی که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره پنجم از مشهد کاندید شده بودند مدرکی در تبلیغاتشان ارائه نکرده بودند و بنابر اظهارنظرها مدرک دیپلم ردی ( ناقص ) داشتند حالا بعدا از کجا و چه مدرکی گرفته اند خدا می داند .
آیا ایشان از علم دامپزشکی اطلاع دارند که چنین اظهار نظر می کنند .
صهیب شقاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
هر دم این باغ بری می رسد...

همین مانده بود جناب ترقی در مورد دامپزشکان اظهار نظر کنند.

قابل توجه که یک دامپزشک بخاطر شرایطی که در آن قرار می گیرد توانایی می یابد در بسیاری از مسائل صاحب نظر شود حتی مهم ترینش مسائل اقتصادیست که آن را به خوبی لمس می کند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
آقای ترقی در سیستم ایران هیچی سر جاش نیست تنها به همین مورد گیر ندین.سرلشکر فیروز آبادی یه دامپزشکه چرا باید رییس ستاد نیروهای مسلح باشه.پرا اون موقع یخ زبونتون باز نشده بود استاد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
خدا به دوستان جناح راست عقلو به دوستان جناح چپ ایمان بده
حمیدرضا ترقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
ازاینکه اظهار نظر کنندگان بدون اینکه بفهمند موضوع چیست اینگونه به مطلب بنده تاخته اند بسیار متاسفم .شما که خود را عقل کل میدانید و هرمطلبی را به جناح ربط میدهید ورا انتقام را بجای استدلال میروید .از پارتی بازی راضی هستید؟از عدم شایسته سالاری راضی هستید؟
مگر عدالت به معنی هرچیزی در جای خود بودن نیست ؟
انتقاد بنده اولا مصداق مشخصی نداشته بطور مثال ذکر شده , ثانیا اشکال به کل این روند وارد است و بنده استثنا نکردم .البته تجربه فوق علم است بشرط اینکه تجربه موفقی باشد.ضمن اینکه بنده به علم دامپزشکی جسارت نکردم وصرفا مثالی بودبرای اینکه خیلی ها درجای خودشان قرار ندارند
توصیه میکنم مخاطبین به گفته ؛نگاه کنند نه به اینکه کی گفته , ممکن است حرف درستی از زبان یک بی مدعا هم زده شود .
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
ديوارى كوتاه تر از دامپزشكى كه نيست
آن از ٢٠:٣٠ كه برنامه سلامى ( در مورد مسائل مردم با پزشكان و داروهايشان ) را جمعش كرد و الان سلامى داره در مورد انتقال به نگهدارى از حيوانات خانگى و از اشكالات اجتماعيش صحبت مى كنه كه نداره
يا اين آقا مى خواد از دولت انتقاد كه وزير جهاد كشاورزى كه كلا يك مدرك داره كارى نداره و به مشاوره فرهنگى يك نهاد كه روحانى هست و يكى از مداركش دامپزشكى هست را رسانه اى مى كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
الان رهبر انقلاب هم فردی حوزوی هستند و تحصیلات علوم سیاسی ندارند ولی تمام سیاستمداران جهان جلوی نبوغ ایشان شاگردی باید بکنند.
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
1
حکیم مهر ممنون از پاسخ خوبت.
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
1
آقا دركشور ما دركل، مشكل، مشكل ژن است
"ژن خوب " كه داشته باشي تحصيلكرده هم نباشي ويا مدركت تقلبي هم كه باشه باهزار درود وسلام به بالاترين پست مي رسي وميلياردها سرمايه ازسفره انقلاب به جيب مي زني اونوقت ذخيره انقلاب هم ميشي ولي درغيراين صورت اگه دانشمندهم باشي مجبوري شب و روز مسافركشي بكني تاشكم بچه هات رو سيركني!!!!
نظر شما
ادامه