کد خبر: ۳۷۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان قم از کنترل کامل بیماری تب برفکی در دامداری‌های استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، از ماه پیش بسیاری از دامداری های دو منطقه دام شهر و جعفرآباد به بیماری تب برفکی آلوده شده بودند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در مرحله نخست مهار این بیماری بیش از 240 هزار رأس دام برای کنترل این بیماری در استان مایه کوبی و واکسینه شدند ولی با توجه به همخوانی نداشتن این واکسن ها با نوع تب برفکی شایع، این بیماری با واکسن جایگزین و مایه کوبی مجدد 80 هزار رأس دام سنگین کنترل و مهار شد و از ششم شهریور هیچ مورد از این بیماری به دامپزشکی استان گزارش نشده است.

رفیعی خسارت مالی وارد شده به دامداری های استان را 21 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته قرار است بخشی از خسارات وارد شده به دامداران در قالب تسهیلات جبران شود.

وی از دامداران خواست برای پیشگیری از شیوع دوباره این بیماری هر گونه خرید و فروش و نقل و انتقال دام را با هماهنگی دامپزشکی انجام دهند.

بیش از 4000 واحد دام سنگین در استان قم فعالیت می کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
21 میلیارد خسارت فقط در استان قم .حتما در استان آذربایجانغربی بیشتر است مدیر کل محترم و معاون محترم فنی سرتان سلامت .تا باشد از این ضررها برای دامداران و کسادی بازار بخش خصوصی و تشویق روسای محترم دولتی و دوره و بورس و ادامه تحصیل و اضافه کاری کارشناسان محترم دولتی
نظر شما
ادامه