کد خبر: ۳۷۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



دادستان عمومی بیرجند گفت: در مباحث بهداشتی با متخلفان و سودجویان که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه تعارف نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «مقدس» در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان در این رابطه افزود: دستگاه قضا در امنیت غذایی مردم و در برخورد با متخلفان بدون درنگ عمل می‌کند تا جلوی سودجویی گرفته شود.

وی که ظهر دیروز در دفتر محل کارش سخن می‌گفت، به شعار دام سالم، غذای سالم و انسان سالم اشاره کرد و گفت: اگر دام سالمی نباشد قطعا انسان هم سالم نخواهد بود لذا اگر در تامین گوشت مایحتاج شهروندان نظارت دقیقی صورت نگیرد، سلامت مردم به خطر افتاده و هزینه‌های زیادی به سلامت و بهداشت عمومی تحمیل می‌شود.

دادستان عمومی بیرجند اظهار کرد: از دامپزشکی استان انتظار داریم هرگونه تخلف در حوزه بهداشت و فرآورده‌های خام دامی به دستگاه قضایی گزارش دهند تا بلافاصله با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد و محموله در صورت عدم وجود شرایط بهداشتی معدوم شود.

«مقدس» سوالاتی در خصوص وضعیت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور و استان خراسان جنوبی مطرح کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان با تقدیر از حساسیت و برخورد قاطع دادستان با متخلفان حوزه دامپزشکی گفت: اگر در برخورد با تخلفات بهداشتی احکام بازدارنده‌ای صادر نشود، سودجویان به تخلفات خود ادامه خواهند داد.

«دکتر رفیعی‌پور» تصریح کرد: دامپزشکی با تعامل بین بخشی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی بویژه نیروی انتظامی و مقام‌های قضایی توانست از ورود عوامل بیماریزا جلوگیری کرده و از سرمایه صنعت دام و طیور استان حراست کند.

وی به برخی بیماری‌های قابل انتقال از دام و طیور به انسان و همچنین بیماری‌های واگیردار دامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برخی بیماری به سرعت منتشر می‌شوند و از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌شوند که در صورت بروز چنین شرایطی هزینه‌های گزاف اقتصادی وارد می‌کند.

در انتهای این دیدار لوح تقدیر با امضا رئیس سازمان دامپزشکی کشور به پاس همکاری و توجه ویژه دستگاه قضا به مباحث بهداشتی توسط مدیرکل دامپزشکی استان به «مقدس» دادستان عمومی بیرجند تقدیم شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
بزرگترین متخلف سازمان دامپزشکی است که ماده 19 را معطل کره
نظر شما
ادامه