کد خبر: ۳۷۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با توجه به قدرت، توانایی و جایگاهی که شیرها در زنجیره غذایی دارند، ممکن است کسی انتظار نداشته باشد جنبه آسیب پذیر یک شیر را ببیند. با این حال، متاسفانه شکار غیرقانونی جمعیت این گربه سانان بزرگ و حتی زندگی شخصی آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برترین ها، در سال ۲۰۱۱، «کلارنس» یک شیر نر، در یک دام غیرقانونی کشنده در پارک ملی اوگاندا گرفتار شد. خوشبختانه جنگلبانان اداره حیات وحش اوگاندا او را پیدا کردند و فورا به دامپزشکی بردند، اما متاسفانه پای چپ او باید قطع می‌شد. دامپزشک برای دور کردن یک زندگی پر از درد و عفونت احتمالی از کلارنس تصمیم گرفت این عضو او را قطع کند. پس از آن کلارنس به حیات وحش بازگردانده شد.

بااینکه عمل جراحی موفقیت آمیز بود، جنگلبانان نگران این بودند که کلارنس با موانع و مشکلات زیادی از مشکلات حرکتی گرفته تا پیدا کردن جایگاه و غرور دوباره خود در طبیعت روبرو شود. اما در کمال تعجب کلارنس خیلی زود با زندگی روی سه پا خودش را وفق داد و با کمک برادرش برنی جایگاه خود را بازیافت. بااینکه برنی جانشین او به عنوان شیر نر غالب شده بود، اما با همراهی برادرش از او حمایت و محافظت کرد و حتی برایش شکار کرد.

متاسفانه برنی در سال ۲۰۱۳ در دامی شبیه به آنچه برادرش را ناقص کرده بود گرفتار و کشته شد. بدون یک شیر نر غالب، کلارنس به شدت آسیب پذیر بود. بااین حال در سال ۲۰۱۴ یک عکاس چیز جالبی مشاهده کرد. کلارنس باز دیگر همه را شگفت زده کرد، او نه تن‌ها زنده و سالم بود بلکه در حال خوردن یک بوفالو بود. او واقعا شیری است که در برابر همه موانعی که آفریقا جلوی راهش قرار می‌دهد، می‌تواند و زنده خواهد ماند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیر نامش با خودشه...‌شیر یعنی همین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
شیر نامش با خودشه...‌شیر یعنی همین
نظر شما
ادامه