کد خبر: ۳۷۱۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: به هیئت‌های مذهبی تأکید می‌شود که از ذبح دام زنده بدون رعایت معاینات و نظارت‌های بهداشتی در مقابل دسته‌های مذهبی خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علی‌اصغر برائی نژاد» اظهار کرد: مردم وضعیت هشدار مربوط به بیماری تب کریمه و کنگو را جدی بگیرند و دام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت‌های بهداشتی تهیه کنند.

وی افزود: درصورتی‌که مردم دام مورد نیاز خود را از دوره‌گردها خریداری نکنند، دیگر آنها نیز بازار نخواهند داشت هر چند که در کنار این امر دستگاه‌های مسئول برخورد لازم را انجام خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه مردم نکات بهداشتی را برای حفظ سلامت خود جدی بگیرند ادامه داد: در ایام ماه محرم با توجه به افزایش تقاضا برای ذبح دام، نظارت‌ها تشدید و توصیه‌های ما تأکید می‌شود.

وی با اشاره به‌رسم ذبح دام زنده در مقابل هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: ذبح دام در ملأ عام با توجه به بیماری‌های موجود و قابل‌انتقال به انسان خطر آفرین است.

برائی‌نژاد گفت: به هیئت‌های مذهبی این تأکید می‌شود که از ذبح دام زنده بدون رعایت معاینات و نظارت‌های بهداشتی در مقابل دسته‌های مذهبی خودداری کنند.

برائی نژاد با بیان اینکه برای حفظ سلامتی مردم و امنیت غذایی آنها برخورد قانونی با ناقضان ذبح غیربهداشتی صورت می‌گیرد گفت: عرضه و فروش دام، خارج از چهارچوب بهداشتی تعیین‌شده غیرمجاز است و به مردم توصیه می‌شود گوشت خود را از واحدهای مجاز و کشتارگاه‌ها تهیه کنند. با توجه به مخاطرات بهداشتی موجود آیا این الزام وجود دارد دام در خیابان و جلوی صف عزاداری ذبح شود؟

وی با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد عنوان کرد که کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی، ممنوع است.




انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
کی اهمیت میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
باسلام و عرض ادب، مجید غفاری هستم ،سی سال است که درزمینه عرضه دام زنده درتهران فعالیت میکنمو و یازده سال از این مدت را در خدمت مراکز عرضه بهداشتی دام زنده شهرداری تهران میباشم، طرحی دارم جهت ساماندهی عرضه دام زنده که با حداقل هزینه قابل اجرا است.در صورت حمایت هیچ دامی جهت انجام نذورات شهروندان بدون نظارت قبل و بعداز کشتار ذبح نمیشود و بیماریهای مشترک قابل کنترل میباشند09121267848
نظر شما
ادامه