کد خبر: ۳۷۱۷۴



رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن توکسوئیدی به منظور پیشگیری از بیماری دامی آنتروتوکسمی برای اولین بار در کشور در این موسسه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مسعود هاشم زاده» در بازدید از موسسه رازی شعبه شیراز اظهارکرد: مجوز تولید این واکسن پس از مراحل تحقیقاتی، آزمایشگاهی اخذ شده و امیدواریم تا پایان امسال یک تا ۵ میلیون دز از آن وارد بازار شود.

وی افزود: این محصول بیشتر از واکسن معمولی و ۱۰۰ درصد قدرت ایمنی زایی دارد، همچنین حجم تزریق آن از موارد فعلی کمتر است و از نظر اقتصادی صرفه بیشتری دارد.

رئیس موسسه رازی یادآور شد: این واکسن جدید ۳ گانه است و در آینده نزدیک نوع پنج گانه و ۸ گانه آن نیز به دامداران ارائه می شود.

وی گفت: از آنجا که عوض شدن فصل‌ها باعث تغییر تغذیه برخی دام‌ها و بروز بیماری و خسارت و تلفات بسیاری می‌شود این واکسن می‌تواند در مقابل بیماری آنتروتوکسمی ۱۰۰ درصد ایمنی زایی ایجاد کند.

دکتر هاشم زاده همچنین با اشاره به برگزاری همایش مدیران کل دامپزشکی و روسای نظام دامپزشکی منطقه ۵ در شیراز هدف این گردهمایی را هم اندیشی در مورد واکسن های مصرفی فعلی در کشور وبه ویژه استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، چهارمحال و بختاری، اصفهان، بوشهر و خوزستان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.


نظر شما
ادامه