کد خبر: ۳۷۲۰۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر احمد حمزه» افزود: همه تلاش کمیسیون‌های مجلس برای بهتر و سالم‌تر زندگی کردن مردم است که قطعاً مقوله سلامت و طبعاً مسائل مربوط به دامپزشکی در اولویت و در رأس این هرم قرار دارند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر با بیان اینکه به غیر از کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان، کمیسیون دیگری در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد که شناخت زیادی از مقوله دامپزشکی داشته باشند، گفت: «در صورتی که نیاز است اعضای کمیسیون کشاورزی مقوله دامپزشکی را به خوبی بشناسند.»

 «دکتر احمد حمزه» با تاکید بر اینکه پزشکان به دلیل اهمیت بیماری‌های مشترک و انتقالی بین انسان و دام، با دید بهداشتی به این موضوع نگاه می‌کنند، تصریح کرد: «اما به نظر می‌رسد سایر کمیسیون‌ها حساسیت زیادی نسبت به مسائل مربوط به دامپزشکی نداشته باشند که این مساله نیاز به اطلاع‌رسانی و کار بیشتری دارد تا اهمیت مسائل مربوط به دام و دامپزشکی برای همه نمایندگان تبیین شود.»

وی در خصوص پیشنهاد الحاق سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت، توضیح داد: «در رابطه با این طرح، دو مقوله وجود دارد؛ یکی اهمیت این مساله از نظر کنترل بیماری‌ و بحث دیگر تولید دام و فراورده‌های دامی است. درست است که تولید دام و فراورده‌های دامی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند اما واقعیت این است که همه آنچه که در بحث دام برای ما مهم است، تغذیه و سلامت انسان است، بنابراین به نظر می‌رسد که معقول و منطقی است که سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل شود. کمااینکه بنده از طرح انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت حمایت می‌کنم.»

حمزه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که چرا وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرد، حتی یک بار نام دامپزشکی را نبرد، خاطرنشان کرد: «در این خصوص شاید غفلتی صورت گرفته باشد. کمااینکه تا این جای کار به این شکل نبوده که دامپزشکی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نادیده گرفته شده باشد و عملکرد گذشته این را نشان نمی‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد بدون اینکه تعمدی در کار باشد، این مساله اتفاق افتاده است.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بنده در هیچ جلسه مشترکی با اعضای کمیسیون کشاورزی شرکت نکرده‌ام، تصریح کرد: «باید فعالیت‌های بیشتری در زمینه دامپزشکی صورت گیرد، چرا که اهمیت غذا و سلامت مربوط به همه کمیسیون‌ها می‌شود. همه تلاش‌هایی که در همه کمیسیون‌ها صورت می‌گیرد برای بهتر و سالم‌تر زندگی کردن مردم است که قطعا مقوله سلامت و طبعا مسائل مربوط به دامپزشکی در اولویت و در راس این هرم قرار دارند.»

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Finland
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
1
درود به تمام کسانی که در راستای شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر جهان واحد سلامت واحد اقدام میکنند. یکپارجگی سیستم نظارت بر غذا و ارتقای بهداشت و سلامت همگانی و خارج شدن از وزارتخانه ای که بر اساس نظرات اکثریت نخبگان دامپزشکی کشور درک درستی از پزشکی دام ندارد در گرو انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت است. شاید این فرصت تا سالها تکرار نشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
سایر گمیسیونها وقتی متوجه میشوند که با مسومیت غذادچار شوند یا یک بلایی به سرشان بیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
ای کاش همه به این درک و فهم می‌رسیدند که دامپزشکی جایگاهش وزارت کشاورزی نیست وزارت بهداشت تنها جایگاه واقعی واصلی دامپزشکی هست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
پس حال زمان عمل است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
البته بايد يادآور شد كه وزارت جهاد از وظايف سازمان دامپزشكي بخصوص در زمينه بهداشت شناخت كاملي ندارد اما متاسفانه مديران ارشد سازمان جهت ............. درون سيستمي خود مشكلات را گردن جهاد مي اندازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
اگر اینطور باشد وزارت جهاد به سلامت مردم اهمیت نمیدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
ان شااله که انتقال صورت بپذیرد تا مشخص شود که برخی توهمها و ارزوها در بهداشت بلکه جای دیگر هم امکان پذیر نیست به جای دل بستن به جابجایی باید همت کنیم مشکلات رو حل کنیم چون وضع مسئول فنی در بهداشت خیلی بد تر از دامپزشکی هست یکی از راهها هم عدم قراردادهای پنهانی است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
کجا درسته
نظر شما
ادامه